Skip to main content
Beantwoord

Waarom heb ik ineens hoge kosten?

• December 30, 2025
  • 10 reacties
  • 72 Bekeken

Ik heb ineens torenhoge kosten en in mijn ogen is dit werkelijk onmogelijk. Hoe kan dit ineens. Wie zou ik een bericht kunnen sturen hoe dit kan en wat nu te doen. 

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@FrankK,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is en dat je hier niet op zit te wachten.

Wij versturen altijd twee waarschuwing-sms'jes: één wanneer de internetbundel voor 80% is verbruikt en één wanneer de bundel volledig op is. Zodra de internetbundel op is en er toch internetverbruik op de simkaart plaatsvindt, wordt het buitenbundel-tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Daarom adviseren wij zoals ​@JanD het aangeeft om een dataplafond in te stellen. Daarmee voorkom je hoge kosten buiten de bundel.

Als het goed is, heb je inmiddels contact opgenomen met onze klantenservice en ben je verder geholpen.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het gerust weten!

Groetjes,
Sedat

10 reacties

• auteur
  • Beginner
  • December 30, 2025

Zou graag een regeling willen treffen.

JanD
  • December 30, 2025

Beste ​@FrankK haal als eerste je telefoonnummer weg, dit is een openbaar forum 

Zet ten tweede dataplafond aan, kost slechts 50cent per maand, dan voorkom je een volgende keer zulke kosten  en gaat dan per 1 januari in 

JanD
  • December 30, 2025

Beste ​@FrankK zie de contactmogelijkheden op de Simyo website, onder kantoortijd te bereiken.

Op app niveau kun je binnen je mobiel zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Je hebt waarschijnlijk de 80% en de 100% waarschuwingen genegeerd of gemist.

• auteur
  • Beginner
  • December 30, 2025

Ik zou als coulance een regeling willen treffen.

JanD
  • December 30, 2025

Beste ​@FrankK dan kun je morgen contact opnemen met de klantenservice van Simyo onder werktijd.

Succes.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • December 31, 2025

Hoi ​@FrankK,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is en dat je hier niet op zit te wachten.

Wij versturen altijd twee waarschuwing-sms'jes: één wanneer de internetbundel voor 80% is verbruikt en één wanneer de bundel volledig op is. Zodra de internetbundel op is en er toch internetverbruik op de simkaart plaatsvindt, wordt het buitenbundel-tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Daarom adviseren wij zoals ​@JanD het aangeeft om een dataplafond in te stellen. Daarmee voorkom je hoge kosten buiten de bundel.

Als het goed is, heb je inmiddels contact opgenomen met onze klantenservice en ben je verder geholpen.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het gerust weten!

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 1, 2026

wordt het buitenbundel-tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. 

Zou fijn zijn als er in 2026 iets aan deze woekertarieven gedaan wordt.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 2, 2026

Hoi ​@XTF,

Bedankt voor je bericht.

Ik begrijp dat die tarieven hoog kunnen aanvoelen, vooral als je buiten de bundel komt. De tarieven voor buitenbundelgebruik zijn op dit moment zoals ze zijn, maar ik geef je feedback zeker door. We kijken altijd hoe we onze diensten kunnen verbeteren.

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 2, 2026

Ik begrijp dat die tarieven hoog kunnen aanvoelen, vooral als je buiten de bundel komt.

Ze voelen niet alleen hoog, ze zijn ook extreem hoog, toch?

Hierdoor zijn er elke maand weer Simyo klanten die in de proberen komen.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 2, 2026

Ze voelen niet alleen hoog, ze zijn ook extreem hoog, toch?

Hierdoor zijn er elke maand weer Simyo klanten die in de proberen komen.

Hoi ​@XTF,

De buitenbundelkosten zijn inderdaad aan de hoge kant. Daarom leggen we dit ook altijd door bij de juiste afdeling binnen Simyo. Meer kunnen we helaas niet doen.

Groetjes,
Sedat