Skip to main content

.

Vraag

Verlenging met maandelijks opzegbaar gaat niet goed?

Beste forum leden,

Vorige maand heb ik van Simyo het aanbod gekregen om te verlengen, ik ben toen gaan kijken naar de opties, ik kon kiezen uit:

• Maandelijks opzegbaar
  • 1 Jaar
  • 2 Jaar

Aangezien de bundels vergelijkbaar waren met mijn oude contract, trok alleen de maandelijks opzegbare optie mijn aandacht. Hier staat namelijk bij dat je met dit contract op elk moment kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Toen ben ik door gegaan naar de volgende pagina, hier stond het volgende:

“Op 1 maart 2025 gaat je nieuwe contract in en loopt tot 1 april 2025.”

Dus ik denk, helemaal prima, ik betaal 1 euro extra per maand en mijn contract wordt maandelijks opzegbaar (de bundel is gelijk).

Nu is het 1 maart geweest, en lijkt het niet helemaal gelukt. Mijn bundels kosten nu 1 euro meer, in mijn account staat netjes “Maandelijks opzegbaar”, maar mocht ik willen opzeggen dan wordt er nogsteeds een afkoopsom in rekening gebracht.

Dus uiteraard, heb ik geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice, na een paar keer opnieuw vragen heeft de klantenservice mij het volgende verteld:

• Wanneer je verlengd met een maandelijks opzegbaar abbonement gaat dit in na je vorige contract periode is afgelopen, maar de bundels gaan de volgende maand in.

Dit antwoord laat mij helaas nog met wel wat vragen zitten, ik hoop dat ik daar hier antwoord op kan vinden.

• Hoe kan het dat het systeem mij een verlenging heeft aangeboden met een maandelijks opzegbaar contract van 1 maart tot 1 april?
  • Hoe kan het dat het in mijn account op de “Abbonement” pagina wel goed staat, en er netjes “Maandelijks opzegbaar” staat?

Deze situatie voelt niet echt eerlijk, omdat ik nu wel 1 euro meer betaal voor dezelfde bundel, maar niet het contract krijg (wat in zou gaan op 1 maart) waar ik mee akkoord ben gegaan.

Ik hoop dat mensen op dit forum of de moderators hier wat meer uitleg over kunnen geven, kijken of dit administratief opgelost kan worden en hoe het voorkomen kan worden dat dit voor andere mensen ook gebeurt.

Alvast bedankt.

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

0 reacties

Geen reactie

Reageer