Skip to main content
Vraag

Straffen vaste klanten

• June 1, 2026
  • 3 reacties
  • 13 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hier heb ik twee abonnementen sinds 2014.
De kosten die ik per abonnement betaal zijn hoger dan de kosten van een nieuw abonnement waarbij ik de verleende korting voor 6 maanden niet (!) meeneem. Het nieuwe abonnement blijft goedkoper en ik als trouwe klant betaal meer.
Voorbeeld: abonnement dochter kost 13 euro voor onbeperkt bellen en 30 GB internet. Als ik nu lid wordt betaal ik 6 maanden 7,50 euro per maand en daarna 12 euro. 

Dit betekent dat nieuwe klanten meer voordeel krijgen en oude klanten dus nadeel hebben.
Moet je dit niet voorkomen als commercieel bedrijf?

3 reacties

JanD
  • June 1, 2026

Beste ​@Vaste klant als je contract vrij bent kun je meteen je abo aanpassen naar de huidige tarieven en gaat dan per de 1e van de (komende) maand in.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • June 1, 2026

Moet je dit niet voorkomen als commercieel bedrijf?

Nee..

Als je verlengt via https://www.belsimpel.nl/sim-only/simyo krijg je ook nog 100 tot 150 euro cashback. Wel even contact opnemen met Simyo voor nummerbehoud.

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • June 1, 2026

Hoi ​@Vaste klant,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp je punt en dat het vervelend kan voelen wanneer nieuwe klanten tijdelijk een lager tarief krijgen dan bestaande klanten.

Wel is het zo dat acties en welkomstkortingen bedoeld zijn om nieuwe klanten kennis te laten maken met het abonnement. Deze gelden daarom alleen voor een bepaalde periode en voor nieuwe aanmeldingen of wanneer je kunt verlengen, zoals ​@JanD ook al aangeeft (bedankt!).

Bestaande abonnementen vallen onder de voorwaarden die destijds zijn afgesproken. Dat betekent niet dat je als trouwe klant geen voordeel hebt, maar wel dat kortingen en acties per situatie kunnen verschillen.

Ik kan even voor je kijken bij beide abonnementen of je al kunt verlengen. Als je dat wilt, kun je me een privébericht sturen met de telefoonnummers en je persoonlijke gegevens, dan kijk ik het graag voor je na.

Groetjes,
Khadija