Skip to main content
Vraag

slachtoffer van sim swapping - rekening van 5000€ en oplopend!

• September 21, 2025
  • 6 reacties
  • 113 Bekeken

Goedemorgen,

Gisteravond kreeg ik het 80% smsje en heb daarom meteen Mobile Data uitgezet, want ik gebruik toch WiFi. Vijf minuten later kreeg ik opeens de melding dat mijn telefoonnummer geblokkeerd werd voor uitgaand verkeer. Ik schrok hiervan en keek op mijn Simyo om te zien dat er zo'n 3 gigabyte buiten mijn bundel stond geregistreerd. Ik heb toen direct vliegtuigmodus aangezet.

Een paar minuten later checkte ik weer mijnsimyo en was het aantal gigabyte en temeer ook de rekening verdubbeld! Ik heb toen de telefoon uitgezet en de simkaart verwijderd. Maar dat mocht blijkbaar niet veel uitmaken, de rekening is inmiddels opgelopen tot 5000€ terwijl de simkaart uit de telefoon is!

De klantenservice heb ik gebeld en is gesloten, maar ik heb acuut hulp nodig!

6 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • September 21, 2025

Beste ​@Jajabuk 

Erg vervelend dit om te lezen. Mijn tip is om je simkaart toch nog extra te blokkeren en je wachtwoord te veranderen op Mijn Simyo.

Simkaart blokkeren.

En verder kun je via WhatsApp Simyo bereiken Vandaag tussen 10:00 - 17:00.

Ook de moeite waard om te lezen.

https://slachtofferwijzer.nl/artikelen/sim-swap-voorkomen

Succes! 

JanD
  • Forum Expert
  • September 21, 2025

Beste ​@Jajabuk zet ook internet gebruik UIT in MijnSimyo.

Link voor WhatsApp:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 22, 2025

Hi ​@Jajabuk,

Bedankt voor je bericht. Wat heftig om te horen dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt!

Op je aansluiting zie ik dat je inmiddels contact hebt met mijn collega's via Whatsapp. Ik wil je aanraden om het contact via één kanaal te bewaren om verwarring te voorkomen. Mijn collega's helpen je graag verder via Whatsapp! 

Groetjes,
Roeqajja

• auteur
  • Beginner
  • September 22, 2025

@Roeqajja dankejwel voor je advies!

Bedankt voor je bericht. Wat heftig om te horen dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt!

Let wel, mijn punt is: ik heb deze kosten niet gemaakt ;)

Ik heb inderdaad inmiddels contact met de klantenservice gehad. ​@JanD en ​@Friesian bedankt voor jullie behulpzaamheid. Als het nodig is om iets te delen laat ik het weten.

JanD
  • Forum Expert
  • September 23, 2025

Graag gedaan ​@Jajabuk 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 23, 2025

Geen dank! ​@Jajabuk 🙂