Skip to main content
Vraag

Sim Only voor 1 maand is niet mogelijk

• July 29, 2026
  • 14 reacties
  • 54 Bekeken

Forum|alt.badge.img

8 juli sim only maandelijks opzegbaar genomen met idee voor 1 maand internet op de tablet.

29 juli afmelden… maar wat blijkt: Pas 29 augustus stop » dus 2 maanden ipv 1 maand !!

Had ik dan direct weer moeten afmelden bij aanmelden?

Waarom is dit niet duidelijker gecommuniceerd?

14 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 29, 2026

Yep

JanD
  • July 30, 2026

Verder mag een simonly met en 06 nummer niet in een tablet gebruikt worden ​@Michiel55 

Daar mag je uitsluitend een datasim voor gebruiken met een 097 nummer, die levert Simyo niet, moeder KPN wel.

Heeft Simyo niet gevraagd waar je de sim voor gebruikt of heb je het zelf niet gezegd, dan had Simyo je de sim niet mogen verkopen.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 30, 2026

Beste ​@JanD 

Het kan zijn dat ​@Michiel55 online de bestelling heeft geplaatst voor de simkaart. Zoals jou ook bekend moet hij dan ook akkoord zijn gegaan met de voorwaarden, een vinkje gezet bij de bestelling. Maar of dat die ook worden gelezen is zeer twijfelachtig! 🙂 👍 

@Michiel55 

https://www.simyo.nl/voorwaarden

8 juli sim only maandelijks opzegbaar genomen met idee voor 1 maand internet op de tablet.

29 juli afmelden… maar wat blijkt: Pas 29 augustus stop » dus 2 maanden ipv 1 maand !!

Waarom is dit niet duidelijker gecommuniceerd?

Michiel, die simkaart is maandelijks opzegbaar zoals duidelijk wordt gecommuniceerd dus  29-7 abonnement opzeggen (of afmelden??) betekent 29-8 einde abonnement bij een maand opzegtermijn.

En verder sluit ik me aan de bij de woorden van JanD wat betreft de datasim. Waarmee je dus uitsluitend internet kunt gebruiken. 

Het genoemde 097 is ook als extra te zien omdat de 06 nummers opgeraken. 

JanD
  • July 30, 2026

Beste ​@Friesian online zou Simyo de vraag al moeten stellen war de sim voor bedoeld is, voor telefoongebruik of datagebruik en op basis van dat antwoord een sim kunnen weigeren voor datagebruik.

Verder staat het inderdaad ook gewoon in de voorwaarden ​@Michiel55 en heb je grote kans dat Simyo je sim gaat blokkeren nu je zelf aangegeven hebt dat je de sim in een tablet gebruikt 

De ACM legt providers namelijk zeer hoge boetes op als deze 06 nummers uitgeeft voor gebruik in apparaten die niet voor bellen gemaakt zijn.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 30, 2026

Beste ​@Friesian online zou Simyo de vraag al moeten stellen war de sim voor bedoeld is, voor telefoongebruik of datagebruik en op basis van dat antwoord een sim kunnen weigeren voor datagebruik.

@JanD dat kan best wel zijn maar Simyo gaat er vanuit dat de algemene voorwaarden worden gelezen.  Dat staat geloof ik te lezen, iets in die trend, bij het afsluiten van het abbo. 

JanD
  • July 30, 2026

@JanD dat kan best wel zijn maar Simyo gaat er vanuit dat de algemene voorwaarden worden gelezen.  Dat staat geloof ik te lezen, iets in die trend. 

Zie artikel 4.1 ​@Friesian en ​@Michiel55 

4.1 Wettelijke regels Voor het gebruik van telefoonnummers gelden wettelijke regels. Die regels staan in het nummerplan telefoon- en ISDNdiensten. In het plan staat bijvoorbeeld dat 06-nummers alleen voor mobiele telefonie gebruikt mogen worden en niet voor geautomatiseerde toepassingen. Dat zijn bijvoorbeeld slimme energiemeters, navigatiesystemen, dongels voor internet op een laptop of tablet. Je mag een nummer niet gebruiken in strijd met de wettelijke regels. Wil je je aansluiting toch voor zo’n toepassing gebruiken? Dan kunnen we maatregelen nemen. Bijvoorbeeld je 06-nummer omzetten naar een nummer dat wel geschikt is voor zo’n toepassing, zoals een 097-nummer.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 30, 2026

Wil je je aansluiting toch voor zo’n toepassing gebruiken? Dan kunnen we maatregelen nemen. Bijvoorbeeld je 06-nummer omzetten naar een nummer dat wel geschikt is voor zo’n toepassing, zoals een 097-nummer.

Dus Simyo doet wel 097-nummers?

Of is dit copy/paste uit KPN tekst?

Friesian
  • Forum Expert
  • July 30, 2026

@JanD hwr gaat mij niet om de letterlijke tekst maar hetgene wat er staat bij het afsluiten  zo te zeggen. 👍 

JanD
  • July 30, 2026

Wil je je aansluiting toch voor zo’n toepassing gebruiken? Dan kunnen we maatregelen nemen. Bijvoorbeeld je 06-nummer omzetten naar een nummer dat wel geschikt is voor zo’n toepassing, zoals een 097-nummer.

Dus Simyo doet wel 097-nummers?

Of is dit copy/paste uit KPN tekst?

Beste ​@XTF de aangehaalde tekst is een quote uit (vernieuwde) Simyo-voorwaarden die sinds kort gelden.

De voorwaarden zijn (grotendeels) gelijk aan de KPN-voorwaarden, uitgesloten het thuis-abo deel, want dat kent Simyo niet en staat ook niet (meer) in hun voorwaarden.

KPN kan besluiten het abo om te zetten naar een 097-nummer. Volgens mij doet Simyo dat beslit niet, want Simyo kent überhaupt geen 097-nummers.

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 30, 2026

Hoi ​@Michiel55,

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat dit verwarrend kan zijn als je ervan uitging dat het abonnement na één maand automatisch zou stoppen. Bij een maandelijks opzegbaar abonnement geldt inderdaad een opzegtermijn van 30 dagen. Dit staat ook vermeld in onze voorwaarden.

Dat betekent dat wanneer je het abonnement op 29 juli opzegt, de aansluiting nog 30 dagen doorloopt en de einddatum op 29 augustus komt te liggen.

Ik wil ​@XTF, ​@JanD en ​@Friesian bedanken voor jullie toevoeging. 

Groetjes,
Khadija

JanD
  • July 30, 2026

Jammer dat je niet ingaat op het gebruik van een 06 nummer in een tablet en de mogelijke consequenties,  zodat ​@Michiel55 ook letterlijk van Simyo hoort.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 30, 2026

Dat betekent dat wanneer je het abonnement op 29 juli opzegt, de aansluiting nog 30 dagen doorloopt en de einddatum op 29 augustus komt te liggen.

Heeft juli niet 31 dagen?

Friesian
  • Forum Expert
  • July 30, 2026

Beste ​@XTF en ​@JanD ​@Khadija 

@Michiel55 reageert op geen enkele wijze op zijn topic(s) dus zolang hij geen terugkoppeling geeft is het maar de vraag of hij de algemene voorwaarden heeft gelezen alvorens het afsluiten van het maandelijks opzegbaar abonnement.

Bron

Paraaf 13.1 van de algemene voorwaarden geeft informatie maar ik verwacht dat de informatie van ​@Khadija klopt.

JanD
  • July 31, 2026

Jammer dat je niet ingaat op het gebruik van een 06 nummer in een tablet en de mogelijke consequenties,  zodat ​@Michiel55 ook letterlijk van Simyo hoort.

Gericht aan ​@Khadija