Skip to main content
Beantwoord

Sim only abonnement omzetten naar prepaid

• March 2, 2026
  • 4 reacties
  • 8 Bekeken

Ik wil graag een sim only abonnement omzetten naar prepaid. Ik kan nergens vinden of en hoe dat kan. 

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Reinoud1976,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even wilt navragen.

Je kunt je Sim Only abonnement omzetten naar Prepaid door een nieuwe bestelling te plaatsen voor een Prepaid simkaart met nummerbehoud via onze website. Zoals ​@JanD al aangeeft, kan je het telefoonnummer alleen overzetten zodra de einddatum van je contract voorbij is. Ben je contractvrij? Dan wordt je nummer na 30 dagen overgezet.

Tijdens het bestellen dien je bij stap 2 “Nummerbehoud” de optie “Ja, ik wil mijn nummer behouden” te kiezen. Je ontvangt vervolgens een sms ter verificatie, waarin gevraagd wordt om een 5-cijferige code terug te sturen. Binnen 2 werkdagen ontvang je een e-mail met de status van je nummerbehoud en ontvang je je nieuwe simkaart voor je Prepaid aansluiting.

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten! Dan help ik je graag verder.

Groetjes,
Sedat

4 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • March 2, 2026

Beste ​@Reinoud1976 als je contractvrij bent kun je dat inderdaad doen.

Neem dan contact op via de gebruikelijke contactmogelijkheden bij Simyo, zie link:

Contactmogelijkheden

Succes

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • antwoord
  • March 2, 2026

Hoi ​@Reinoud1976,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even wilt navragen.

Je kunt je Sim Only abonnement omzetten naar Prepaid door een nieuwe bestelling te plaatsen voor een Prepaid simkaart met nummerbehoud via onze website. Zoals ​@JanD al aangeeft, kan je het telefoonnummer alleen overzetten zodra de einddatum van je contract voorbij is. Ben je contractvrij? Dan wordt je nummer na 30 dagen overgezet.

Tijdens het bestellen dien je bij stap 2 “Nummerbehoud” de optie “Ja, ik wil mijn nummer behouden” te kiezen. Je ontvangt vervolgens een sms ter verificatie, waarin gevraagd wordt om een 5-cijferige code terug te sturen. Binnen 2 werkdagen ontvang je een e-mail met de status van je nummerbehoud en ontvang je je nieuwe simkaart voor je Prepaid aansluiting.

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten! Dan help ik je graag verder.

Groetjes,
Sedat

• auteur
  • Beginner
  • March 2, 2026

@Sedat  Bedankt voor je duidelijke antwoord. Is het ook mogelijk dat de verificatie sms naar een ander nummer gaat. Het gaat in dit geval namelijk om een telefoonnummer van mijn kind. En om te voorkomen dat het niet helemaal goed gaat, zou ik liever niet de verificatie op dat nummer willen.

Groetjes,

Reinoud

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 2, 2026

Hoi ​@Reinoud1976,

De verificatie-sms voor nummerbehoud wordt altijd naar het nummer gestuurd dat je wilt behouden, om zeker te weten dat de gebruiker van het nummer akkoord geeft. Het is daarom niet mogelijk om de sms naar een ander nummer te sturen.

Een oplossing is dat je samen met je kind de verificatiecode terugstuurt, zodat het nummer correct kan worden overgezet. Zo blijft het proces veilig en verloopt het nummerbehoud probleemloos.

Groetjes,
Sedat