Skip to main content

Overstappen naar KPN sim only met lopend Simyo abonnement, kan dat zonder kosten?

• July 20, 2025
  • 7 reacties
  • 70 Bekeken

Kan ik kosteloos overstappen naar KPN sim only gedurende een lopend 2 jarig abonnement bij Simyo.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 20, 2025

Dat lijkt me niet. Je betaalt een lagere prijs bij Simyo in vergelijking met een kortdurend abonnement.

Consequentie is dat je vast zit.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 21, 2025

Kan ik kosteloos overstappen naar KPN sim only gedurende een lopend 2 jarig abonnement bij Simyo.

Hoi ​@RRrain 

In principe is overstappen gratis bij elke provider (gratis service). Je betaalt alleen de resterende kosten van het nog lopend abonnement bij vroegtijdig overstappen. 

JanD
  • Forum Expert
  • July 21, 2025

Beste ​@RRrain , andere forumleden hebben al een goed antwoord gegeven, dus dat ga ik niet nog een keer doen.

Wat ik me wel afvraag is welk voordeel je denkt te behalen door naar KPN over te stappen???

Ik zie ze niet,  daarom ben ik bij Simyo voor mobiel.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 21, 2025

Het voordeel zal wellicht zitten in een toestel bij een nieuw abonnement. Of extra zaken vanwege combinatie van abonnementen. 
TS kan dit vast zeggen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 21, 2025

Hoi ​@RRrain 

In principe is overstappen gratis bij elke provider (gratis service). Je betaalt alleen de resterende kosten van het nog lopend abonnement bij vroegtijdig overstappen. 

Het is natuurlijk een kwestie van woordkeuze, maar dat is voor mij niet gratis.

JanD
  • Forum Expert
  • July 21, 2025

Beste ​@wimj12 het enigste voordeel dat te behalen is, is inderdaad eventueel een nieuw toestel.

Want een KPN mobiel abo is altijd (veel) duurder dan een Simyo abo en  dat verdien je zelfs met combivoordelen bij KPN niet terug is mijn persoonlijke ervaring.

We zien de reactie van ​@RRrain met belangstelling tegemoet.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • July 22, 2025

Hi ​@RRrain,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat je correct bent geïnformeerd hierover! Indien je vroegtijdig over wilt stappen, is het inderdaad zo dat je je resterende abonnementskosten af zou moeten kopen. 

Bedankt voor jullie hulp heren! ​@wimj12 ​@Friesian ​@JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja