Skip to main content

.

Geachte lezer,

via deze weg een officiële klacht. Al sinds medio november 2024 wacht ik op de mij toegezegde telefoon nadat ik mijn iPhone11 heb ingeleverd en er een vervangende nieuwere iPhone zou volgen. Inmiddels talloze contacten via e-mail en met name app (telefonisch lukt niet wordt de verbinding verbroken al dan niet na een melding van een volle voicemail) later hebbie nog geen toestel ontvangen. De klantenservice beantwoordt alle apps met een standaard ‘vervelend voor u, ik speel het met spoed door naar de betreffende afdeling’ en koppel een reactie terug. Maar daar is geen van de talloze keren antwoord opgekomen. Vragen naar verantwoordelijke personen van de betreffende afdeling, naar mogelijkheden om een claim of klacht in te dienen worden niet beantwoord. Nu eerst deze klacht en dan kijken of ik bij de geschillencommissie terecht kan? Wat een hopeloze energieverspilling na een duidelijke nalatigheid van Simyo!

@Janne67 , deze route al geprobeerd? : https://www.simyo.nl/klantenservice/klacht


Hoi ​@Janne67,

Allereerst mijn oprechte excuses voor het ongemak dat je hebt ervaren. Het spijt me te horen dat je al zo lang zonder het beloofde toestel zit en dat de communicatie met onze klantenservice niet op de juiste manier is verlopen. Dit is uiteraard niet de service die we onze klanten willen bieden.

Ik wil je laten weten dat ik je klacht serieus neem en dit verder voor je ga uitzoeken. Hoewel dit forum geen officieel klachten kanaal is, ga ik mijn best doen om ervoor te zorgen dat we deze situatie zo snel mogelijk recht kunnen zetten. Ik zal intern navraag doen en onderzoeken waarom dit zo lang duurt en waarom er geen reactie is gekomen op de eerdere communicatie.

Ik heb inmiddels al een lijntje uitgezet en kom zo snel mogelijk bij je terug met een oplossing. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak en de vertraging.

Groetjes,
Seren


Hoi ​@Janne67,

Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen. Het blijkt dat wij al deze tijd in afwachting waren van een derde partij die nog steeds bezig is met hun onderzoek. Uiteraard kunnen wij begrijpen dat dit na 4 maanden niet acceptabel is. Wij zullen daarom ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk een nieuw toestel vanuit Simyo ontvangt. Als het goed is, heeft mijn collega je hierover geïnformeerd via WhatsApp. Voor verdere details verwijs ik je naar mijn collega op WhatsApp.

Nogmaals mijn excuses voor dit ongemak en ik hoop dat je zo snel mogelijk jouw toestel zult ontvangen.

Groetjes,
Seren


Hoi Klaas, dank voor je berichtje maar ook die route loopt dood!


Hoi Klaas, dank voor je berichtje maar ook die route loopt dood!

Hi ​@Janne67, heb jij mijn bovenstaande berichten gezien? Ik hoor graag van je of je hiermee geholpen bent!


Hoi Seren,

na een toezegging van een collega vanuit de klantenservice dat er een toestel mijn kant op komt, zijn we weer terug zijn bij excusemails en ‘we lossen dit zo snel mogelijk op’. We zijn inmiddels 5 maanden verder. 
gr. Arianne


Hoi Seren,

na een toezegging van een collega vanuit de klantenservice dat er een toestel mijn kant op komt, zijn we weer terug zijn bij excusemails en ‘we lossen dit zo snel mogelijk op’. We zijn inmiddels 5 maanden verder. 
gr. Arianne

Ik heb dit intern nagevraagd en begrepen dat de iPhone aankomende week bij ons binnenkomt. Zodra we deze hebben ontvangen zullen we hem aangetekend naar je verzenden. Mocht je eind volgende week nog niets hebben gehoord, laat het me dan gerust weten dan ga ik er voor je achteraan.


Hoi, ik dreig met hetzelfde probleem geconfronteerd te worden (omruil actie eerst iPhone inleveren en dan vervangend toestel krijgen terwijl fout bij Simyo mobielnetwerk ligt) en heb per e-mail voorgesteld aan Simyo dat wat betreft de omruil actie bij erkende fout van Simyo, zij eerst een vervangend toestel sturen. Die kan vervolgens geconfigureerd worden ahv oude telefoon mbt het overzetten van gegevens en je kan weer bellen (hoeven zij geen vergoeding te geven op telefoon bundel!). Dan stuur je de “kapotte” iPhone 11 naar Simyo ter reparatie (ongelukkig gekozen term in dit verband). Afhankelijk van de uitkomst hou je de nieuwe en de oude is dan bij Simyo.

Zoals het nu gaat, kom je in hun reparatie protocol (wat overigens mij het gevoel geeft dat ik toch wat fout heb gedaan!)

Kortom ik weiger de omruilactie zolang ik mijn iPhone nodig heb. Vraag ligt nu bij Simyo of de omruil-actie nog steeds geldt als ik mijn iPhone 11 niet mee voor mijn werk nodig heb. Zo niet dan overweeg ik over te stappen op een andere mobiel netwerk provider.Simyo is niet de enige.


Hoi ​@Johannes van Unen,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je niet in de gelegenheid bent om eerst je telefoon op te sturen en zonder telefoon te zitten tot de nieuwe telefoon naar je wordt verstuurd. 

Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door 1 van mijn collega's. Hopelijk is het hiermee opgelost 😊.

Mocht je nog andere vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy


Reageer