Skip to main content
antwoord

Hoe Simyo abbonnement wijzigen naar Prepaid?

• August 21, 2025
  • 4 reacties
  • 45 Bekeken

Ik heb maandelijks opzegbaar abbonnement bij Simyo en zou graag deze omzetten naar prepaid.

Hoe moet ik dit doen?

Beste antwoord door Friesian

Hoi  ​@luven 

https://www.simyo.nl/klantenservice/nummerbehoud

Kan ik overstappen van een abonnement van Simyo naar Simyo Prepaid?

Je kunt als Simyo Sim Only beller overstappen naar een Simyo Prepaid met behoud van je nummer. Je hebt dan wel een nieuwe simkaart nodig, omdat de instellingen van een Prepaid simkaart anders zijn, dan de instellingen van een abonnement.

Een nieuwe Prepaid simkaart bestel je op simyo.nl/prepaid .

Om je eigen nummer mee te nemen vul je tijdens je bestelling een aanvraag voor nummerbehoud in. Na een opzegtermijn van 30 dagen zetten we je telefoonnummer over op je nieuwe Prepaid simkaart.

Zodra je telefoonnummer is overgezet naar Simyo Prepaid, wordt je Sim Only abonnement automatisch stopgezet.

Wil je liever een nieuw nummer? Dat kan natuurlijk ook. Vergeet in dat geval niet zelf je Sim Only abonnement op te zeggen.

4 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • antwoord
  • August 21, 2025

Hoi  ​@luven 

https://www.simyo.nl/klantenservice/nummerbehoud

Kan ik overstappen van een abonnement van Simyo naar Simyo Prepaid?

Je kunt als Simyo Sim Only beller overstappen naar een Simyo Prepaid met behoud van je nummer. Je hebt dan wel een nieuwe simkaart nodig, omdat de instellingen van een Prepaid simkaart anders zijn, dan de instellingen van een abonnement.

Een nieuwe Prepaid simkaart bestel je op simyo.nl/prepaid .

Om je eigen nummer mee te nemen vul je tijdens je bestelling een aanvraag voor nummerbehoud in. Na een opzegtermijn van 30 dagen zetten we je telefoonnummer over op je nieuwe Prepaid simkaart.

Zodra je telefoonnummer is overgezet naar Simyo Prepaid, wordt je Sim Only abonnement automatisch stopgezet.

Wil je liever een nieuw nummer? Dat kan natuurlijk ook. Vergeet in dat geval niet zelf je Sim Only abonnement op te zeggen.

• auteur
  • Beginner
  • August 22, 2025

Hallo,

Dankjewel voor de tips. Nu heb ik een simyo prepaid aangevraagd met nummerbehoud.

Moet ik nu ook nog mijn simyo abbonnement opzeggen van dit nummer, of gaat dat vanzelf?

Friesian
  • Forum Expert
  • August 22, 2025

Zoals je kunt lezen kun je gewoon het nummer behouden. Je hoeft niks op te zeggen. 

[…… ] Zodra je telefoonnummer is overgezet naar Simyo Prepaid, wordt je Sim Only abonnement automatisch stopgezet.[/……. ] 

En graag gedaan! 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 22, 2025

Hi ​@luven,

Bedankt voor je bericht. 

Ik zie dat je vraag inmiddels is beantwoord door ​@Friesian. Super bedankt voor je hulp! ​@Friesian 😊

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het dan gerust weten. 

Groetjes,
Roeqajja