Skip to main content
Vraag

E-sim geactiveerd wel internet maar kan niet bellen?

  • August 24, 2025
  • 11 reacties
  • 102 Bekeken

Goedemiddag, ik ben vandaag van KPN naar Simyo E-sim overgegaan. Alles is geactiveerd maar om administratieve reden kan ik dus niet bellen. Hoe los ik dit op ?

Internet lukt wel ?

Heeft iemand een idee?

11 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 24, 2025

Beste ​@TJT heb je bericht gehad van Simyo (vandaagg???) dat je verbinding geactiveerd is en werkt op je bestaande geporteerde nummer?

 


  • auteur
  • Beginner
  • August 24, 2025

Hallo, ik heb bericht gehad dat alles is geactiveerd. ook net nog via sms een bericht maar als ik probeer te bellen dan krijg ik steeds te horen dat om bepallde administratieve reden dat niet mogelijk is.

Vandaag bericht gehad ja.

Mensen kunnen mij ook niet bellen.


JanD
  • Forum Expert
  • August 24, 2025

Beste ​@TJT staat telefoneren en internetten wel aan binnen je MijnSimyo?

Heb je de netwerkinstellingen binnen je telefoon al eens een reset gegeven, daarmee worden wifi, BT en mobiel gereset naar fabriekswaarden en daarna herstart?

 


  • auteur
  • Beginner
  • August 24, 2025

Hallo Jan, ja deze staan aan. 

Ik heb nml wel internet en whatsapp. 

Alleen het bellen wordt geblokkeerd. 

Heb inmiddels ook contact gehad met Simyo maar die morgen pas assisteren. 

Ik krijg bij bellen te horen dat om administratieve reden het is geblokkeerd 

 


JanD
  • Forum Expert
  • August 24, 2025

Beste ​@TJT dan moet je helaas tot morgen wachten i.v.m. weekend.

 


  • auteur
  • Beginner
  • August 24, 2025

Bedankt voor de genomen moeite 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 25, 2025

Hi ​@TJT,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat het bellen nog niet werkt!

Ik zie dat je inmiddels contact hebt met onze klantenservice. Om verwarring te voorkomen, raad ik aan om het contact via één kanaal te bewaren. 

Thanks voor je hulp! ​@JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja


  • auteur
  • Beginner
  • August 28, 2025

Nou ik ben inmiddels 4 dagen aan het wachten en kan nog steeds niet gebeld worden. 

De netwerkspecialist moet zich er in verdiepen maar ik wordt erg slecht op de hoogte gehouden.

Dit is voor mij een zakelijke telefoon en mis heel veel zakelijk telefoon verkeer wat mij geld gaat kosten.

Ik heb het idee dat men niet in de gaten heeft dat er van mijn kant wel een beetje schot in de zaak mag komen (boze klanten / verontschuldigingen maken etc…)  

Weet niet goed wat te doen.. 

Wordt telkens vriendelijk verzocht niet nogmaals te bellen en dat men er mee bezig is…. 

 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 1, 2025

Hi ​@TJT,

Bedankt voor je reactie. Het spijt me om te horen dat het nog niet is opgelost. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag of er iets is wat ik kan doen om het proces te versnellen.

Groetjes,
Roeqajja


  • auteur
  • Beginner
  • September 1, 2025

Na vandaag weer contact te hebben gehad met jullie klantenservice en te horen  heb gekregen dat het waarschijnlijk nog wel 4 dagen zou kunnen duren heb ik daarna  per direct besloten om (binnen de opzegtermijn) mijn abonnement op te zeggen … ik ga terug naar kpn. Alles is al in gang gezet en geregeld.

Ik was en ben er klaar mee…

Jammer ik had graag bij jullie gebleven maar na meer als een week niet bereikbaar zijn is bij mij de maat vol.

Vriendelijlke groet Theo-Jan Thur


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 3, 2025

Hi ​@TJT,

Bedankt voor je reactie. 

Dit is niet de service die je van ons zou moeten verwachten. Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Het is jammer om te horen dat je je abonnement hebt geannuleerd, maar ik kan je keuze wel begrijpen in deze situatie. Ik wens je desondanks succes bij je nieuwe provider! Weet dat onze deuren altijd voor je open staan. 🙂

Groetjes,
Roeqajja