Skip to main content
antwoord

Bundel bijkopen

• August 13, 2025
  • 7 reacties
  • 83 Bekeken

Beste Simyo,

Ik heb voor mijn pleegdochter een Sim Only abonnement aangeschaft bij jullie

Doordat ze op kamp is geweest heeft ze veel data verbruikt.

Nu is het op. Maar het duurt nog een halve maand voordat ze weer nieuwe data krijgt.

(ik heb een dataplafond ingesteld)

Ook heeft ze een paar keer een aanvulling van 500MB voor €5,- gekocht (zelfs 4 x !)

Maar dat was ook snel op. Ik heb al aangeraden om databesparing aan te zetten. Maar te laat. Het is nu weer op.

Nu heeft ze op dit moment internet nodig om met de bus te kunnen rijzen om haar vervoerbewijs te tonen, en dat gaat niet omdat haar 4G internet op is. Toen werd ze de bus uitgezet omdat ze geen geldig vervoerbewijs kon tonen.

Nu heb ik wel al gelijk geregeld dat per september 2025 ipv. 7 GB (14 GB) 10 GB (20 GB) krijgt.

Alleen deze nieuwe bundel gaat pas per september in.

Is er iets wat jullie even kunnen doen in de tussentijd? Zodat ze weer even vooruit kan?

Ik vind 5 € voor een 500 MB aanvuller wel erg veel geld. En ze heeft al 4x zo'n aanvuller gebruikt.

Waarom hebben jullie geen andere aanvuller opties? BV 2,5 GB voor €10 zou iets redelijker zijn.

Met vriendelijke groet,

R.Kousbroek

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@R.Kousbroek,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Momenteel hebben wij inderdaad alleen de optie om 500 MB bij te kopen voor €5. Ik kan me voorstellen dat je hier graag meer opties voor zou willen hebben. Ik heb je tip daarom intern doorgegeven, wie weet zal dit in de toekomst veranderen. Wij hebben een blog met internetbesparingstips op onze website, ik raad aan om deze blog door te nemen!

Omdat je bundelwijziging pas volgende maand ingaat en je al meerdere keren MB's hebt bijgekocht, heb ik als cadeau 3GB toegevoegd aan je account. Houdt er rekening mee dat wij dit cadeau éénmalig kunnen toevoegen aan je account. Zodra de bundel op is kun je eventueel nog MB's bijkopen via Mijn Simyo. 

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja

7 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 13, 2025

Beste ​@R.Kousbroek als ze internet nodig heeft gewoon weer een bundel bijkopen, andere vormen heeft Simyo niet.

500MB voor €5 is niet veel geld, 1 cent per MB, buitenbundelkosten zijn 15 cent per MB.

Je kunt haar ook adviseren wat zuiniger om te gaan met de data en waar mogelijk via wifi te werken.

Stel de mobiel zo in dat updates alleen via wifi kunnen.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • August 14, 2025

Hi ​@R.Kousbroek,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Momenteel hebben wij inderdaad alleen de optie om 500 MB bij te kopen voor €5. Ik kan me voorstellen dat je hier graag meer opties voor zou willen hebben. Ik heb je tip daarom intern doorgegeven, wie weet zal dit in de toekomst veranderen. Wij hebben een blog met internetbesparingstips op onze website, ik raad aan om deze blog door te nemen!

Omdat je bundelwijziging pas volgende maand ingaat en je al meerdere keren MB's hebt bijgekocht, heb ik als cadeau 3GB toegevoegd aan je account. Houdt er rekening mee dat wij dit cadeau éénmalig kunnen toevoegen aan je account. Zodra de bundel op is kun je eventueel nog MB's bijkopen via Mijn Simyo. 

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja

• auteur
  • Beginner
  • August 15, 2025

Hi ​@Roeqajja 

Hartelijk dank voor dit cadeau. En bedankt voor de internetbesparingstips. Ik ga ze doorgeven.

@JanD Ook nog bedankt voor de tips!

Groeten,

Robert

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 18, 2025

Hi ​@R.Kousbroek,

Bedankt voor je reactie.

Graag gedaan hoor! 🙂

Groetjes,
Roeqajja

• auteur
  • Beginner
  • August 21, 2025

Hi Roeqajja, nog een klein vraagje. Wij hebben de simkaart voor onze pleegdochter geregeld. Dus wij betalen voor haar, terwijl de simkaart in haar mobiel zit. Hiervoor had ze toegang tot mijn Simyo en kon met een druk op de knop mb's bijkopen. Dit is niet de bedoeling. Ik heb immers niet voor niets een plafond ingesteld. Dus inmiddels heb ik het wachtwoord gewijzigd zodat ik het beheer weer heb. Maar nu heeft ze geen mogelijkheid om zelf haar tegoed in te zien om te kijken hoeveel belminuten of internet ze nog over heeft voor de maand. Ik heb wel ingesteld dat ze het verbruik zou moeten kunnen zien op het inlogscherm van haar mobiel, maar dat schijnt helemaal niet te werken heb ik begrepen. Is er een mogelijkheid dat ze toch toegang krijg tot een soort eigen Mijn Simyo omgeving om het verbruik te monitoren, zonder dat de mogelijkheid bestaat om bundels te wijzigen, bij te kopen, etc.

Overigens heb ik gemerkt dat de actuele status in Mijn Simyo niet heel erg up to date is. Het kan erg achterlopen heb ik gemerkt. Op zich mee te leven, maar niet erg betrouwbaar. Het internet kan dus al op zijn, hoewel Mijn Simyo nog een aantal MB's ziet staan.

Groeten,

Robert

JanD
  • Forum Expert
  • August 21, 2025

Beste ​@R.Kousbroek dat kan ze op een andere manier wel zelf zien.

Als ze een Android telefoon heeft kan ze daar de bundel instellen die ze maandelijks heeft en wordt iedere 1e van de maand opnieuw ingesteld, daarmee kan ze haar verbruik ook zien en tevens een waarschuwing en plafond instellen.

Als ze een Iphone heeft zal dat ongetwijfeld ook kunnen, alleen weet ik niet hoe, want ik heb geen kennis van Apple produkten.

Succes

Friesian
  • Forum Expert
  • August 21, 2025

Voor zowel Android als Apple zijn er verschillende data monitor/manager apps. Google Play en Playstore Apple 

Dus wanneer ze die op haar telefoon heeft kent dit minder vertraging dan bij de  Mijn Simyo (app)

Traffic monitor, my data manager, glasswire zijn enkele voorbeelden

En er bestaat ook een app voor Android waarmee je eenvoudig kunt instellen welke apps mobiel data mogen gebruiken. Ik ken deze via een voormalig forum expert. PaulH

Mijn Simyo, Simyo ontvangt de gegevens met vertraging, NL maximaal 4 uur en buitenland maximaal 36 uur.

Dus zo’n datamanager zou ik in principe altijd aanraden afgezien van de ingebouwde in Android. Alleen de 80 en 100% dataverbruik SMS zijn real time van het netwerk en zijn leidend.