Skip to main content

.

Ik heb een abonnement genomen voor 9 euro/maand. Nu zie ik in de app 17,10 euro staan.

Geen data buiten de bundel maar een rare berekening voor de bundel en nog vreemder voor het abonnement.

Tevens als nieuwe gebruiker van symio vind ik de snelheid slechter dan mijn oude provider op dezelfde plaats.

Symio zou de beste provider zijn?

Slechte eerste kennismaking 

~Moderator: titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Hoi ​@Andre55 - André.

Ik begrijp dat de berekening voor jou bijzonder is. Dat heeft te maken met dat je de eerste maand naar rato betaalt omdat de looptijd altijd begint begint bij de 1e dag van de maand en je betaalt voor de daaropvolgende maand. De daarna volgende maanden zullen een ander beeld geven. 

Informatiebron: 

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur

En er zijn meerdere factoren die mee spelen, mee kunnen spelen wat betreft de snelheid van het netwerk. Dit ligt dus nooit alleen aan de provider. 

Heb je een speedtest gedaan? Zo ja, met welke? 

Een moderator, medewerker van Simyo zal ook nog een reactie geven. 

Beste ​@Andre55 de hoogst haalbare snelheid met 5G bij Simyo is 300Mbit/s onder ideale omstandigheden, zelf heb ik eens 360Mbit/s gehaald.

Om eerlijk te zijn begrijp ik symio ook niet helemaal hoe ze rekenen.

Ben al jaren klant hier en omdat ik binnenkort wat meer internetdata gaat gebruiken wilde ik mijn abonnement aanpassen. Na een simpelen berekening na mijn oude abbo opgewaardeerd heb naar 15GB (nog niet geregeld gelukkig) en een nieuw abbo zit een verscheel van 5,41.

Beste,

IK heb nu een abonnement bij jullie van  7,75

200 min/bellen en sms.

2 Gb Internet

Nu wil ik het internet verhogen naar 15GB 7.76

Mijn nieuwe maandbedrag word 14,41

Als ik nu een nieuw abonnement neem met dezelfde condities ben ik 9 euro kwijt.

400 min/sms 6 euro (hoger dan mijn oude abbo)

15GB internet 3 Euro ???????

Maandbedrag 9 euro een verschil van 5,41 euro met mijn  “als ik het doe” mijn oude account upgrade.

Mis ik iets of word de vaste klant weer genaai…..

Mvg, Ron

Beste ​@Rondriaan als je bijna contractvrij bent kun je je abo aanpassen aan je wensen met de huidige tarieven die ook voor nieuwe klanten gelden. 

Dat kun je al regelen binnen 4 maanden voor einde contract en gaat dan per direct of per de 1e van de komende maand in.

Beste ​@Rondriaan -  Ron

Bij aanpassen, wijzigen van je bundels via jouw mijn Simyo verlies je altijd een stukje voordeeltarief. Wat ​@JanD  aangeeft klopt helemaal.

Als toevoeging, je gaat dan akkoord met de nieuwe algemene voorwaarden. 

Bedankt voor de reacties.

Uiteraard begrijp ik dat bij het afsluiten van een nieuw contract ook nieuwe regeltje zijn en geen probleem want ben al jaren tevreden met Symio.

Hi ​@Rondriaan,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je vragen hebt over je eerste factuur.

Het klopt inderdaad dat je eerste factuur altijd wat hoger ligt. Je betaalt bij Simyo altijd één maand vooruit, maar omdat dit je eerste factuur is, betaal je ook nog voor de maand zelf naar rato (€8,10). Dit is de reden waarom je factuur wat hoger is dan verwacht. Vanaf je volgende factuur betaal je wel de gebruikelijke abonnementskosten van €9.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Bedankt voor jullie hulp en uitleg! ​@Friesian en ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer