Skip to main content
Beantwoord

Abonnement na een jaar verlagen? Kan dat gewoon?

• August 8, 2026
  • 5 reacties
  • 52 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben al jaren tevreden klant bij Simyo en heb nu nog een maandelijks opzegbaar sim only abonnement wat ik altijd wel prettig vond voor het geval dat. Nu zie ik echter een leuke verleng deal staan voor 6,50 per maand en na een jaar 15 euro. Ik vraag me af: Kan ik na dat ene jaar besluiten alles omlaag te gooien of niet zodat het minder kost dan 15 euro?

En mijn nieuwe telefoon komt volgende week, als ik volgende week mijn abonnement verleng en overstap van maandelijks naar 2 jarig, wanneer gaat dat dan in? Op 1 september? En ik kan dan gewoon mijn eigen simkaart enzo nog gebruiken toch?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Geisha je kunt maandelijks je bundels naar boven of beneden bijstellen.

In jouw geval is het verstandig dat pas na het 1e jaar te doen i.v.m. de scherpe korting die je nu hebt voor 1 jaar.

Als je van die aanbieding gebruik gaat maken, gaat dat per 1 september a.s. in en pas je eventueel je bundel aan in augustus 2027, welke aanpassing dan ingaat in spetember 2027 en heb je nog 1 jaar te gaan. In dat 2e jaar kunnen je binnen 4 maanden voor einde contract je contract weer aanpassen tegen de dan geldende tarieven en gaat dan ook weer per de 1e van de volgende maand in.

Je bestaande simkaart blijft gewoon actief evenals je nummer.

Succes.

5 reacties

JanD
  • antwoord
  • August 9, 2026

Beste ​@Geisha je kunt maandelijks je bundels naar boven of beneden bijstellen.

In jouw geval is het verstandig dat pas na het 1e jaar te doen i.v.m. de scherpe korting die je nu hebt voor 1 jaar.

Als je van die aanbieding gebruik gaat maken, gaat dat per 1 september a.s. in en pas je eventueel je bundel aan in augustus 2027, welke aanpassing dan ingaat in spetember 2027 en heb je nog 1 jaar te gaan. In dat 2e jaar kunnen je binnen 4 maanden voor einde contract je contract weer aanpassen tegen de dan geldende tarieven en gaat dan ook weer per de 1e van de volgende maand in.

Je bestaande simkaart blijft gewoon actief evenals je nummer.

Succes.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • August 9, 2026

Het werkt dus zoals ik denk dat het werkt. Ik betaal nu iets minder dan 10 euro per maand voor 2GB en 200 minuten. Dat is ruim voldoende voor mij maar ik wil tijdelijk meer data voor vakantie en toen zag ik deze deal staan met 40GB data en goedkoper. Dus zou na een jaar weer willen aanpassen naar bundels die beter bij mijn werkelijke verbruik passen als dat goedkoper is dan 15 euro. Maar ik dacht dus ook even van waar zit het addertje onder het gras?

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 10, 2026

Hoi ​@Geisha,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van ​@JanD (bedankt!) al juist informatie hebt ontvangen! 

Je kan inderdaad maandelijks je bundels verlagen ook als je jouw aansluiting hebt verlengt. 

Mochten er nog onduidelijkheden zijn laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • August 16, 2026

Ik heb mijn abonnement inmiddels verlengd. Ik kan nu geloof ik mijn data gewoon standaard aan laten staan i.p.v. alleen aanzetten wanneer ik het nodig heb zodra het ingaat.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 16, 2026

Ik heb mijn abonnement inmiddels verlengd. Ik kan nu geloof ik mijn data gewoon standaard aan laten staan i.p.v. alleen aanzetten wanneer ik het nodig heb zodra het ingaat.

Beste ​@Geisha  

Persoonlijk zou ik dat niet adviseren. Zuinigheid en vlijt verzet bergen... 

Je doet langer met je internetbundel wanneer je het aanzet wanneer nodig, ook gegevensbesparing inschakelen op je telefoon is 1 van de dingen om op te letten.

Als voorbeeld, tijdens mijn werk als postbode luister ik onderweg naar Spotify. Ook daar heb ik databesparing ingeschakeld omdat ik niet offline luister of een premium abonnement heb via Spotify.  Wel via bone conduction met Shokz. Veiligheid gaat boven alles.