Skip to main content
antwoord

Aanpassen bundel altijd mogelijk?

• July 12, 2025
  • 11 reacties
  • 143 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik sta op het punt een nieuw abonnement met telefoon af te sluiten voor mijn dochter, niet rechtstreeks via Simyo..

Kun je dan nog steeds, als je dat wenst, iedere maand je bundel omhoog en omlaag aanpassen? Of gaat dat in dit geval niet, omdat er een telefoon is meebesteld met het abonnement. Ik las dat je in dat geval alleen maar je bundel omhoog kunt aanpassen, maar niet omlaag. 

Graag ontvang ik zo snel als mogelijk antwoord op deze vraag.

Beste antwoord door MonsieurHilbert

Bedankt voor de vele reacties. 

Het gaat dus om het volgende: 

Bij Belsimpel inmiddels een telefoon besteld met een Simyo-abonnement van 30 GB. Bij die combi was de telefoon het goedkoopst. Als ik de telefoon heb, wil ik de bundel per de volgende maand omlaag schroeven naar een bundel naar keuze. 

Maar zoals ik heb begrepen, blijkt dat te kunnen. Ik las dat dat niet kon, omdat er een toestel aan 'hangt' en dat je dan alleen maar omhoog kunt met je bundel. Maar gelukkig is dat niet zo. Verder klopt volgens mij dus ook dat ik niet per trede omlaag hoef te gaan, dus ik zou bijvoorbeeld van 30 GB met onbeperkt bellen per de eerste van de volgende maand naar 4 GB en onbeperkt bellen kunnen gaan. Dat is wel fijn. 

Belsimpel ook nog gebeld hierover. Ze sluiten gewoon een simonly af bij Simyo. Dus daarmee was mijn probleem eigenlijk al beantwoord. 

En ja, ik zal zeker het dataplatfond aanzetten.

11 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 12, 2025

Beste ​@MonsieurHilbert als 1e adviseer ik dringend dataplafond te activeren voor €0,50 per maand om hoge buitenbundelkosten te voorkomen.

Verder kun je bij Simyo maandelijks je databundel naar boven of beneden bijstellen.

Iedere aanpassing gaat dan steeds per de 1e van de volgende maand in.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 12, 2025

Beste ​@MonsieurHilbert 

Let er ook op dat het actietarief vervalt bij een bundel wijziging. Daarna kun je alleen nog kiezen uit de reguliere tarieven van de bundels die dan staan in jouw Simyo omgeving zolang de vaste looptijd van het abonnement loopt. 

En jij staat dan natuurlijk te boek als gebruiker van de aansluiting dus goede afspraken maken met je dochter ligt dan voor de hand als tip. 

Als extra tip wil ik er nog bij vermelden dat Android een ingebouwde datamonitor heeft. Daar ben ik zelf uiterst tevreden over. Een goede combinatie met het dataplafond van Simyo. 

Succes en fijn weekend alvast. 

JanD
  • Forum Expert
  • July 12, 2025

Welk actietarief bedoel je ​@Friesian ? Simyo kent geen actietarieven in de zin van x maanden voor x geld.

Ik lees alleen dat ​@MonsieurHilbert niet rechtstreeks bij Simyo bestelt, maar via een ander, welke dat dan ook mag/kan zijn.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 12, 2025

Op het moment dat iemand via een ander bedrijf een telefoon met abonnement besteld heb ik gezien dat bij een paar aanbieders de bundels tegen een aantrekkelijke prijs worden aangeboden van Simyo. En daar las ik dat bij een wijziging de reguliere prijzen gelden zoals in Mijn Simyo. De bundel korting vervalt dan. (actietarief ) Dat is wat ik bedoelde mocht dat niet duidelijk zijn. 

En ja ​@JanD De auteur is wat terughoudend met informatie maar dat is zijn keuze. 

JanD
  • Forum Expert
  • July 12, 2025

Duidelijk ​@Friesian , maar Simyo is al zo goedkoop, dus ik vraag me af hoe die telefoonboeren daar nog weer onder kunnen gaan zitten, misschien op de toestelprijs.

Jammer dat ​@MonsieurHilbert nog niet gereageerd heeft. ​@MonsieurHilbert wilde zo snel mogelijk antwoord, zelfs nog een privébericht gestuurd, maar helaas geen reactie, dus zoveel haast zal het ook niet (meer) hebben vermoed ik.

Goed weekend ​@Friesian 

Friesian
  • Forum Expert
  • July 12, 2025

Duidelijk ​@Friesian , maar Simyo is al zo goedkoop, dus ik vraag me af hoe die *(telefoon)boeren daar nog weer onder kunnen gaan zitten, misschien op de toestelprijs.

Precies! 😎

Grote aantallen toestellen via de Leverancier(s) dus een onderhandelingspositie. En ook iets om rekening mee te houden…. Als mogelijke  klant in een fysieke winkel zoals M*d**m*rkt betaal je helaas ook de rekening mee van bijvoorbeeld diefstal. 

(*We zijn al lang geen boer meer zoals in de zin van het woord wat eigenlijk best jammer is. Je kunt dat zien in de vorm van de Brabanthallen - geschiedenis - veemarkt, gezelligheid onder elkaar zoals ik het ook nog ken.) 

Off-topic, sorry. 

Jammer dat ​@MonsieurHilbert nog niet gereageerd heeft. ​@MonsieurHilbert wilde zo snel mogelijk antwoord, zelfs nog een privébericht gestuurd, maar helaas geen reactie, dus zoveel haast zal het ook niet (meer) hebben vermoed ik.

Goed weekend ​@Friesian 

Jij ook een goed en fijn weekend ​@JanD !

Forum|alt.badge.img

Bedankt voor de vele reacties. 

Het gaat dus om het volgende: 

Bij Belsimpel inmiddels een telefoon besteld met een Simyo-abonnement van 30 GB. Bij die combi was de telefoon het goedkoopst. Als ik de telefoon heb, wil ik de bundel per de volgende maand omlaag schroeven naar een bundel naar keuze. 

Maar zoals ik heb begrepen, blijkt dat te kunnen. Ik las dat dat niet kon, omdat er een toestel aan 'hangt' en dat je dan alleen maar omhoog kunt met je bundel. Maar gelukkig is dat niet zo. Verder klopt volgens mij dus ook dat ik niet per trede omlaag hoef te gaan, dus ik zou bijvoorbeeld van 30 GB met onbeperkt bellen per de eerste van de volgende maand naar 4 GB en onbeperkt bellen kunnen gaan. Dat is wel fijn. 

Belsimpel ook nog gebeld hierover. Ze sluiten gewoon een simonly af bij Simyo. Dus daarmee was mijn probleem eigenlijk al beantwoord. 

En ja, ik zal zeker het dataplatfond aanzetten.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 13, 2025

Hoi ​@MonsieurHilbert - Hilbert. 

Bedankt voor de terugkoppeling, erg fijn dit! 

Ik heb intussen niet stilgezeten en ook voor jou wat verder gezocht bij Simyo. 

Hier vond ik een document waarnaar verwezen werdt wat betreft tarieven.  De bundels staan daarin vermeld. 

Ook omlaag aanpassen zoals ​@JanD  omschreef. 

Fijne zondag ! 

Document

Forum|alt.badge.img

@Friesian Helemaal top! Dank je wel!

JanD
  • Forum Expert
  • July 13, 2025

Beste ​@MonsieurHilbert als er op jouw adres/van je dochter ook een KPN thuis-abo is krijg je extra internetdata, de hoeveelheiud extra data hang af van de gekozen bundel.

Bedankt voor je reactie en welkom bij Simyo.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • July 14, 2025

Hi ​@MonsieurHilbert,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk om te horen dat je interesse hebt in een abonnement bij Simyo!

Je kunt bij ons inderdaad elke maand je bundels aanpassen, zowel omhoog als omlaag. Dit is ook uiteraard mogelijk als je je abonnement via een e-tailer aanvraagt. 

Super bedankt voor jullie hulp en handige tips! ​@JanD en ​@Friesian 🙂

Groetjes,
Roeqajja