Skip to main content

.

Vraag

hoog verbuik

Forum|alt.badge.img
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties

Ook hier enorm hoog verbruik, steeds blokjes van 59 MB. Dit gebeurd ook in de nacht terwijl door alle problemen sinds begin deze maand de telefoon in vliegtuigmodus staat. Afgelopen nacht om 02:20 uur. Alleen als de telefoon gebruikt wordt voor een whatsapp bijvoorbeeld wordt mobiele data aangezet en meteen is het feest. 
Wifi assistentie staat uit, Mobiel data gebruik laat ook geen extremen zien. Dachten eerst dat het Spotify was maar daar is mobiele data voor uit gezet en nog zijn er de problemen. Er draaien geen backups en updates.

Nu al enorme kosten gemaakt terwijl de telefoon niet anders gebruikt als in de maanden daarvoor

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

6 reacties

JanD
  • Consultant
  • 789 reacties
  • 28 maart 2025

Beste ​@Rire op app-niveau kun je precies zien waar de data aan verstookt wordt en daar maatregelen op nemen.

Zet als 1e dataplafond aan voor slechts 50c per maand en gaat dan op 1 april a.s. in.

Kaas Berrie 25
Forum|alt.badge.img

De situatie die ​@Rire beschrijft wordt hier veel vaker gemeld en het antwoord/suggestie van ​@JanD lees ik ook regelmatig. Opzich prima maar dat is geen oplossing voor het aangedragen probleem. Ik zou hier graag lezen wat de werkelijke oorzaken zijn geweest van al die onverklaarbare en onverwachte overschrijdingen.

Het zou mooi zijn als dit draadje de oorzaak van dit soort meldingen eens helder kan maken. Zowel Simyo als de topicstarter zullen hieraan moeten bijdragen. 

Op zich leuk voor de klant maar de enige oplossing die ik hier lees is een coulance afspraak tussen klant en Simyo, echter geen technische oorzaak en/of redenen.

Ps. ben @Berrie_kaas die vanwege een gewijzigd 06 nummer als accountnaam een nieuw account moest starten 😉.

Forum|alt.badge.img+5
  • Involved
  • 183 reacties
  • 29 maart 2025
Kaas Berrie 25 schreef:

---

Het zou mooi zijn als dit draadje de oorzaak van dit soort meldingen eens helder kan maken. Zowel Simyo als de topicstarter zullen hieraan moeten bijdragen. 

---

Helemaal mee eens! 👍

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
  • 29 maart 2025

@JanD het app verbruik op de telefoon laat nergens een buitensporig data verbruik zien en dat is het probleem nu juist. Simyo geeft aan dat de simkaart data verbruik registreerd. Raar als mobiele data uit staat gedurende de dag. Er zijn geen andere apps geinstalleerd sinds het hogere verbruik en ook geen chinese Temu achtige zaken.

JanD
  • Consultant
  • 789 reacties
  • 29 maart 2025

Bedankt voor je reactie ​@Rire , wacht s.v.p. de reactie van een moderator af na het weekend.

Je kunt in het weekend wel WhatsAppen tot 17u00.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
  • 31 maart 2025

@JanD geen reactie gekregen en de bundel is alweer op, bijzonder toch ? Geen moderator die reageerd maar dat zal wel zijn omdat ik het abo voor dit nummer heb opgezegd.

geen oplossing betekend wel dat het andere abo hier ook helaas moet gaan verdwijnen en dat voor een bedrijf dat steeds met trots iets zegt over de Consumentenbond ? ​