Skip to main content

.

Beantwoord

Oplichting?

• 28 februari 2025
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Onderwerp: Formele klacht en eis tot correctie van onterechte datakosten

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze dien ik een formele klacht in tegen Simyo wegens onterechte en buitensporige datakosten die zonder enige rechtvaardiging aan mijn rekening zijn toegevoegd. Vandaag, op, 28 februari 2025 heeft uw systeem €158,82 aan dataverbruik geregistreerd, terwijl mijn telefoon gedurende deze periode verbonden was met WiFi. Dit bedrag is absurd en volledig ongegrond.

Ik ben op de hoogte van het door Simyo gehanteerde tarief van €0,15 per MB, maar de geregistreerde hoeveelheid dataverbruik is volstrekt onrealistisch. Uw systeem rekent €8,85 per 3 minuten wat gelijk staat aan 59MB per 3 minuten. Dit is te zien in de app. Dat betekent dat ik 59MB per 3 minuten zou hebben verbruikt zonder enige activiteit en op de wifi. Dit is feitelijk onmogelijk en duidt op een ernstige fout in uw factureringssysteem.

Daarnaast heeft Simyo nagelaten om mij, zoals wettelijk verplicht, waarschuwings-sms’jes te sturen bij 80% en 100% van mijn bundelverbruik. 

Daarnaast, het feit dat mijn simkaart plotseling werd geblokkeerd vanwege buitengewoon gebruik, terwijl er in de dagen daarvoor geen enkel probleem was, bevestigt dat er iets structureel misgaat in uw systeem.

Uit verschillende meldingen op uw eigen forum blijkt dat ik niet de enige ben die met dit probleem te maken heeft. Meerdere klanten klagen over onverklaarbare en buitensporige rekeningen, variërend van €400 tot meer dan €1500. Dit wijst erop dat er sprake is van een structureel probleem binnen uw factureringssysteem, waarvoor Simyo zijn verantwoordelijkheid dient te nemen.

Ik eis per direct:

1. Een onmiddellijke correctie van de foutieve kosten. 
  2. Verklaring
  3. Een schriftelijke bevestiging dat dit probleem is verholpen en dat dergelijke fouten in de toekomst worden voorkomen.

Indien Simyo nalaat om binnen 5 werkdagen op deze klacht te reageren en tot een oplossing te komen, zal ik niet aarzelen om verdere juridische stappen te ondernemen. Ik zal dan formeel een klacht indienen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM), de Consumentenbond en, indien nodig, verdere juridische stappen ondernemen. Daarnaast behoud ik mij het recht voor om de media en andere gedupeerde klanten hierover te informeren.

Ik verwacht een snelle en adequate oplossing en verzoek u om deze zaak met de hoogste urgentie te behandelen.

Met nadruk,

Julie Suzanne Gintowt-Dziewaltowski

Graag word ik zo spoedig mogelijk bereikt op xxxxxxxxxx@gmail.com / 2e nummer: +33xxxxxxxx / Mijn Simyo is op dit moment uitgeschakeld wegens hoge kosten die door jullie in werking gezet zijn. 

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@JulieGintowt,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt. Allereerst wil ik je erop wijzen dat het delen van persoonlijke gegevens op een openbaar forum niet veilig is. Daarom heb ik uit voorzorg jouw e-mailadres en telefoonnummer uit je bericht verwijderd. Heel erg bedankt voor de melding ​@JanD en ​@Kaas Berrie.

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is dat er buiten bundel kosten zijn gemaakt. Het forum is echter geen plek om klachten te plaatsen, deze worden namelijk niet door ons (community manager/moderators) opgepakt. Ik wil je daarom echt verwijzen naar https://www.simyo.nl/klantenservice/klacht. De klacht die je hierboven hebt geschreven kun je ook mailen naar klantenservice@simyo.nl. Vanuit daar zal het worden opgepakt. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen hoor ik dat graag. 

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

3 reacties

JanD
  • Consultant
  • 789 reacties
  • 1 maart 2025

Beste ​@JulieGintowt activeer als 1e dataplafond op je mobiel voor slechts 50 cent per maand.

Dat gaat altijd per de 1e van de maand in. Als je het vandaag activeert gaat het misschien nog per vandaag in omdat het de 1e is.

Voor een ‘snellere’ reactie kun je het beste even ‘appen’ tot 17u00 bereikbaar vandaag, anders word je na het weekend pas geholpen.

Zie onderstaande link voor contactmogelijkheden:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes.

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 183 reacties
  • 1 maart 2025

En laat (ook hier) ​@JulieGintowt , uw privégegevens verwijderen!! Doe dit verzoek as. maandag bij Simyo via https://www.simyo.nl/klantenservice 

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1730 reacties
  • antwoord
  • 3 maart 2025

Hoi ​@JulieGintowt,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt. Allereerst wil ik je erop wijzen dat het delen van persoonlijke gegevens op een openbaar forum niet veilig is. Daarom heb ik uit voorzorg jouw e-mailadres en telefoonnummer uit je bericht verwijderd. Heel erg bedankt voor de melding ​@JanD en ​@Kaas Berrie.

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is dat er buiten bundel kosten zijn gemaakt. Het forum is echter geen plek om klachten te plaatsen, deze worden namelijk niet door ons (community manager/moderators) opgepakt. Ik wil je daarom echt verwijzen naar https://www.simyo.nl/klantenservice/klacht. De klacht die je hierboven hebt geschreven kun je ook mailen naar klantenservice@simyo.nl. Vanuit daar zal het worden opgepakt. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen hoor ik dat graag. 

Groetjes,
Seren

Reageer