.

Beantwoord

Zonder internetopties aan toch af en toe verbinding en kosten, hoe kan dat?

  • 14 August 2015
  • 11 reacties
  • 426 Bekeken

Terwijl mijn internetopties op de site uit staan, ik geen internetbundel heb en altijd alleen wifi gebruik, worden er toch regelmatig kleine bedragen (0,16; 0,01) afgetrokken van mijn beltegoed.
Dit klopt niet. Hoe is dit te voorkomen? Kan ik deze kleine bedragen terug krijgen van mijn simyo?
😠
icon

Beste antwoord door Angela 17 August 2015, 12:55

Bekijk originele reactie

11 reacties

Terwijl mijn internetopties op de site uit staan, ik geen internetbundel heb en altijd alleen wifi gebruik, worden er toch regelmatig kleine bedragen (0,16; 0,01) afgetrokken van mijn beltegoed.
Dit klopt niet. Hoe is dit te voorkomen?

Hoi sjaaksim.

Je gebruikt alleen Wi-Fi dan is het heel eenvoudig. De sim verwijderen en dan zou je geen beltegoed mogen verliezen. Dat is echt de meest eenvoudige controle.

Friesian.
Beetje onpraktisch. Het gebeurt onverwacht en misschien 1 x per maand.
Reputatie 7
Badge +9
Het al dan niet hebben van een internetbundel is niet van belang, dat bepaalt namelijk niet of je wel of niet van mobiel internet gebruik kunt maken. Ook zonder zo'n bundel kun je internetten (als die optie op Mijn Simyo aanstaat en ook de instellingen van je toestel dit mogelijk maken).

Wat die kleine bedragen betreft: dat is door ons buitenstaanders niet te verklaren, maar als je op je factuur kijkt zou er een specificatie moeten staan waar die bedragen voor zijn.
Bij beltegoed is geen sprake van een factuur... En daar heeft het de TS over.....beltegoed.
Of gaat dit om sim only?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb al heel lang geen prepaid meer, maar wordt ook daar het verbruik niet gespecificeerd op Mijn Simyo? Als dat zo is, dan zou je moeten kunnen zien waar die kleine bedragen voor zijn. De 16 cent zouden twee sms'jes naar het buitenland kunnen zijn (bijvoorbeeld naar de Apple FaceTime en iMessage server in de UK waar een iPhone automatisch een of meer sms'jes naartoe stuurt als er van simkaart is gewisseld of als deze apps worden aangezet). Die 1 cent is moeilijker te verklaren.
wordt ook daar het verbruik niet gespecificeerd op Mijn Simyo?
Dat dan weer wel, Scotsman, heb al zo lang sinds mijn 1e foon beltegoed dat ik eigenlijk alleen nog maar kijk naar hoeveel ik over heb....
Beetje onpraktisch. Het gebeurt onverwacht en misschien 1 x per maand.
Die kleine bedragen terugkrijgen lijkt me praktisch niet aan de orde, het verbruik is geregistreerd.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjaaksim,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat er steeds kosten van jouw beltegoed worden afgeschreven. Ik kan me voorstellen dat je wilt weten hoe dit kan. Uiteraard is het niet onze bedoeling om deze kosten onterecht in te houden van jouw beltegoed. Sorry hiervoor. Ik heb het voor je nagekeken en zie dat jij de optie voor internet op jouw mobiel al een lange tijd uit hebt staan. De kosten die jij gemaakt hebt, zijn dus niet terecht. Ik heb de blokkade even gereset. Vanaf nu zou je geen kosten meer moeten krijgen. Houd je dit even in de gaten?

Over het geheel is er €17,35 van jouw beltegoed afgehaald voor het gebruik van internet. Dit is vanaf het moment dat de optie voor internet uit is gezet. Dit bedrag kan ik voor je toevoegen aan jouw huidige beltegoed. Kan jij je vinden in deze oplossing? Ik hoor het graag van je.

@Friesian & Scotsman, bedankt voor het meedenken en het geven van tips!

Ik heb dit topic verplaats naar 'Prepaid'.

Groetjes,
Angela
Hai Angela,
bedankt voor deze acties. Ik zie het bedrag graag tegemoed op mijn beltegoed. Ik houd het verder in de gaten.
@Scotsman, @Friesian, bedankt voor jullie snelle reakties!

groet, Sjaaksim
Reputatie 5
Badge +11
Hi sjaaksim,

Ik heb de €17,35 bij je beltegoed gezet 😃
Dank je, Ernst!
😃
Reputatie 6
Badge +10
Hoi sjaaksim,

Namens Ernst; graag gedaan 🙂! Ik heb eventjes gespiekt en ik zie gelukkig ook geen internetverbruik meer. Dat gaat dus helemaal goed!

Groetjes, Tiury

Reageer