.

Beantwoord

Zijn de tarieven in het buitenland goedkoper dan het binnenland?

  • 25 August 2016
  • 3 reacties
  • 156 Bekeken

als ik in nederland bel kost dat 15 cent/min.
als ik in nederland sms kost dat 10 cent.
waarom krijg ik als ik naar belgie ga zo'n "welkom in belgie" sms met daarin tarieven voor binnen de EU waarbij een sms 2 cent kost en bellen 6 cent/min.????????????

waarom is het buiten nederland meer dan 2x zo goedkoop ??
icon

Beste antwoord door Jihane 26 August 2016, 15:17

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Andrew,

Eigenlijk is dit alleen maar positief voor Simyo.
Ik heb dit ook gemerkt toen we naar het buitenland gingen. Ik vind het goed hoor, lekker goedkoop in het buitenland. Misschien dat het iets te maken heeft met de roaming tarieven die bijna weg moeten gaan binnen Europa.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +9
Daar is een heel eenvoudig antwoord op: in EU landen zijn er strikte regels voor wat de maximale kosten van het bellen, sms-sen en internetgebruik in een ander EU land betreft. Binnenlandse tarieven daarentegen zijn ongereguleerd dus elke provider mag vragen wat hij wil. En dat gebeurt dus ook.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Andrew7393,

Welkom op het Simyo Forum!

Scherp! Je hebt gelijk: met een Prepaid aansluiting betaal je € 0,10 per minuut/SMS en € 0,15 per MB als je geen internetbundel hebt. In het buitenland (binnen Europa) betaal je € 0,06 per minuut/MB en € 0,02 per SMS.

Met een Sim Only aansluiting, echter, ben je natuurlijk veel goedkoper uit in het binnenland! Zoals Scotsman al aangaf zijn er allerlei regels binnen de EU over roamingtarieven. Binnen Nederland zijn de tarieven gewoon marktconform.

Het is een goede observatie, maar (mijns inziens) niets om je zorgen over te maken. In het buitenland is het dan slechts mooi meegenomen!

Laat je 't weten als je hier nog andere vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer