Skip to main content

.

Beste,

Ik heb een GSM deuropener (RTU5015) i.c.m. een Simyo Prepaid, ik ben in staat om deze RTU te configureren met het versturen van SMS berichten.

Echter ik kan het relais van de RTU niet schakelen zodra ik naar het Prepaid nummer bel!

Het Simyo prepaid nummer is aangemeld als geautoriseerde beller in de RTU.

Nu lees is dat steeds meer providers het protocol dat hiervoor gebruikt wordt niet meer ondersteunen kan iemand bevestigen of dit inderdaad binnen Simyo ook het geval is.

Als ik de handleiding mag geloven ondersteunt deze 3G/4G, 3G bestaat niet meer bij KPN, bij Simyo denk ik dus ook niet, maar 4G dus wel @Aris 

Het zou eventueel kunnen dat je een verouderde simkaart hebt, wacht daarom s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.

Hoi @Aris,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Wat is een RTU precies?

Onze simkaarten zijn speciaal ontworpen voor smartphones. Wij kunnen dan ook niet garanderen dat deze werken in andere apparaten.

Mogelijk is dit de reden waardoor je RTU niet kan schakelen met de simkaart.

Groetjes,
Ashley

Dag Ashley,

RTU staat voor Remote Terminal Unit, in een RTU heb je de mogelijkheid om een Sim-kaart te plaatsen. Om zo verbinding met de betreffende unit te kunnen maken.

De RTU die ik gebruik schakelt een intern relais zodra een geautoriseerde beller naar dit device belt.

Simkaarten van Providers zoals Odido en Simpel zouden dit bijvoorbeeld al niet meer ondersteunen.

Dus ik was benieuwd of dit wellicht bij Simyo ook het geval is.

Gegroet,

Arie

Hoi @Aris,

Bedankt voor je uitleg.

In dat geval zal de sim helaas niet werken voor je RTU. Onze simkaarten werken in principe alleen op smart phones en niet op andere apparaten.  

Groetjes,
Ashley

Probeer het eens bij Vodafone, denk dat je daar meer kans maakt Welkom - Vodafone Community

@Ashley Hmm, jammer dat dit niet wordt ondersteunt.

@Summer2 Bedankt voor de tip dan denk ik dat ik het eens ga proberen met een Vodafone Prepaid kaart.

Reageer