.

Beantwoord

Werkt dat? (prepaid simkaart in Iphone/Samsung)

  • 30 December 2013
  • 6 reacties
  • 4506 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Hallo Iedereen,

Momenteel ben ik me aan het oriënteren op de aanschaf van een smartphone.

Ik maak gebruik van een Simyo prepaid simkaart. Kan ik deze simkaart gewoon in een simlock vrije Iphone/ Samsung Galaxy stoppen en er mee bellen of internetten via Wifi ...................of zijn er meer handelingen nodig om dit werkend te krijgen ?

Deze vraag zal ongetwijfeld al meer gesteld zijn, maar kan hier niet zo snel een topic over vinden. Mocht iemand een link naar zo'n topic weten dan zie ik die graag.

Groet,
Sander
icon

Beste antwoord door Ernst 31 December 2013, 12:26

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet wat voor telefoon je momenteel gebruikt en ik ken ook de Samsung Galaxy niet, maar als je voor de iPhone 5, 5S of 5C kiest dan heb je een nanosim nodig. Die kun je eenvoudig via Mijn Simyo aanvragen voor 5 euro.

Na ontvangst activeer je de nieuwe sim (als je die nodig hebt) en dat is alles. Je houdt gewoon je huidige nummer.
Reputatie 7
En mocht je bijvoorbeeld voor een iPhone4S gaan dan heb je een Microsim nodig. Maar deze kun je misschien uit je huidige combisim drukken.
@ Scotsman enRicoK  Dank voor de antwoorden.

Ik heb momenteel een Nokia 6700..........hoe de benaming is van die simkaart die daar in wordt gebruikt weet ik niet............hij is ca. 2,5 bij 1,5 cm groot met ongeveer in het midden die goudkleurige chip ingebouwd.

Iphone 5 gaat het niet worden, mooi ding maar heb dat aankoopbedrag er niet voor over. Eventueel Iphone 4...........is zo'n Microsim ook via Simyo te bestellen met overzetting van mijn huidige nummer?

Zit ondertussen ook even te googelen op simkaarten..........
Zo te zien is mijn huidige simkaart een vast geheel en niet zonder schade uit elkaar te halen tot een Microsim of Nanosim.
Reputatie 7
Badge +9
Wanneer je een standaard of microsim bestelt dan ontvang je van Simyo een zgn. combisim, dat wil zeggen twee in een. Mocht je telefoon een micro sim nodig hebben dan druk je die eenvoudig uit de combi.
Reputatie 7
Inderdaad de afmetingen van jouw simkaart wijzen op een 'normale' simkaart. Waarschijnlijk ben je al weer een tijdje bij Simyo, want de laatste langere tijd geeft Simyo cimbi simkaarten uit. Dit is een normale simkaart waaruit met gemak en zonder schade een microsimkaart is te drukken.

De iPhone5 is niet meer nieuw te krijgen. Dit zijn nu de 5C (€ 599,00) en de 5S (€ 699,00). Zeker héél erg veel geld........ De iPhone4S is nog wel nieuw te krijgen zij het met een behoorlijk verkleinde opslagcapaciteit, want maar 8GB. In de 4S gaat een microsim.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi SaCu, welkom op het Simyo forum :)

Even opsommend wat de heren Scotsman & RicoK al bedacht hadden:
Je hebt een 'ouderwetse' grote simkaart. Wanneer je een smartphone bestelt waar een microsim in moet, dan kun je die bestellen op Mijn Simyo, op het tabblad 'Mijn instellingen & simkaart'. Kost €5 en heb je met een dag of 2 in huis.
Verder gebeurt er niets met je nummer, je activeert simpelweg je simkaart en je nummer is meteen actief op je nieuwe microsim.

Je hebt nu 'internet op je mobiel' uit staan, en als je je nieuwe smartphone gaat gebruiken kun je inderdaad zo je (nieuwe) simkaart er in doen en ermee aan de slag gaan op WiFi.
Mocht je wél willen besluiten om te gaan internetten via het mobiele netwerk, ga dan eerst na of je niet een databundel wilt bestellen, of misschien wel wil overstappen naar Sim only (kan makkelijk en snel via Mijn Simyo). Internetten met prepaid zonder bundel kost namelijk €1 per MB, en da's niet goedkoop.

Neem ook eens een kijkje in onze telefoonshop, hier vind je leuke smartphones voor een leuk prijsje ;)

Mocht je verder nog vragen hebben, kun je ze altijd op het forum kwijt :D


Scotsman en RicoK; dank voor de ondersteuning!

Reageer