.

Beantwoord

Weigering buitenlandse creditcards

  • 15 October 2012
  • 1 reactie
  • 947 Bekeken

Bij het opwaarderen gebruikmakend van een Visa creditcard krijg ik een code vis sms doorgestuurd van mijn Franse bank om de transactie te valideren. Echter in deze laatste fase van de betalingsopdracht ter crediet van Simyo krijg ik een bericht "weigering van Merchant". Deze weigering is naar ik aanneem Simyo policy. Het info nummer dat hierbij wordt verstrekt is 30001103. Waar kan ik deze reden van weigering teruglezen? Ik vermoed al wel dat het credit card betaalsysteem niet toestaat een Visa kaart te accepteren die NIET in Nederland geregistreerd staat maar in Frankrijk, daar de kaart doorgaands bij vele andere buitenlandse betalingen (buiten Frankrijk) wel gewoon werkt.

Waarom ondersteunt Simyo Nederland een internetbetaalsysteem (Ideal, Visa, Mastercard) dat zich geheel beperkt to slechts één land: Nederland, maar is internationaal telefoonverkeer voor haar wel een vanzelfsprekende activiteit ? Is het niet tijd dat Simyo, net als vele andere "merchants" in Nederland die opwaardeerbeperking opheft? 
icon

Beste antwoord door Alex 17 October 2012, 12:39

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum intermobiel,

Het klopt inderdaad dat we alleen het gebruik van Nederlandse creditcards ondersteunen. Simyo is een provider die zich richt op hun diensten in Nederland. Het is inderdaad mogelijk om gebruik te maken van Simyo in het buitenland, maar dit behoort niet tot onze pijlers.

Groetjes,

Alex

Reageer