Skip to main content
Ik heb een prepaid toestel. Om een mail onderweg te versturen heb ik mijn dataverkeer opengesteld voor ca. 1 minuut. Wie weet hoeveel dat kost?

En wie weet hoe simyo dat registreert? Het was op 29 maart en mijn verbruiksberekening (van gebruikte MB's) stopt precies vóór dat moment, ook al is het nu al april.

Wie herkent dit? / begrijpt dit?
De kosten van dataverkeer hangen niet af van de tijd, maar van het aantal MBs. Je kunt binnen 1 minuut heel weinig maar ook heel veel data verstoken, het hangt er van af wat je doet met je smartphone. Simyo verwerkt het verbruik met enige vertraging, dus het is zeer waarschijnlijk dat verwerking pas plaatsvindt nadat je dataverkeer hebt uitgezet.
Een normaal mailtje, alleen tekst kost niet zoveel dataverkeer. TS heeft het over één mailtje, dus dat zal hem de kop niet kosten....als het inderdaad om een eenvoudig mailtje gaat. Geen foto's of andere bijlagen dus.
Hoi gbas,



Zo te zien hebben de heren hierboven al je vraag weten te beantwoorden. Nu heb ik nog wel inzicht in je verbruik en ik zie dat dit verbruik je in totaal €0,03 heeft gekost en er totaal 174 kB is geregistreerd. Dat valt reuze mee toch? Let wel op afbeeldingen, zoals de leon toevoegt 🙂!



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Scotsman en de leon!

Reageer