.

Beantwoord

Wat is prepaid?

  • 15 June 2012
  • 2 reacties
  • 730 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik heb onlangs voor mijn dochter een prepaid (is engels en betekent vooruit betaald) een prepaid simkaart gekocht voor in haar telefoon, wat schets mijn verbazing na 1 dag was haar beltegoed niet alleen op dit was ook in de min gelopen -79,00 euro en nogwat. Dit vind ik toch wel schandalig dat betekent namelijk dat ik geen prepaid maar een verkapt abbonement heb gekocht terwijl ik juist voor een prepaid gekozen heb om haar te leren met haar beltegoed om te gaan OP=OP dacht ik tenslotte bij een prepaid (is engels en betekent vooruit betaald).
Ik heb ook terstond de kaart uit de telefoon gehaald en wil ook niks meer met Simyo te maken hebben. Dit is tenslotte de grootste leugenachtige verkooptaktiek die er bestaat en ben ook van plan dit bij de ombudsman uit te zoeken.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Zoja dan hoor ik hier graag wat over.
icon

Beste antwoord door Alex 22 June 2012, 16:05

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Dat het beltegoed na 1 dag al op is kan goed komen doordat de telefoon internet verbruikt op de achtergrond en dit is met prepaid gewoon duur (bij alle providers). Mijn tip is om dit soort dingen in vervolg eerst uit te zoeken voordat u een boos bericht plaatst. Wat ook kan is dat uw dochter veel te lang heeft wezen bellen omdat Simyo het toestaat dat het gesprek afgemaakt kan worden, ook in de min. Na dat ene gesprek wat het veroorzaakt heeft dat je in de min gaat kun je direct niet meer bellen. Dit is een bescherming van Simyo. Ik zou uw dochter dus maar eens navragen wat ze die dag heeft gedaan. Dit is zeker geen abonnement, een abonnement is immers een vast maandelijks bedrag, ook wel post-paid genoemd.
Ik zou je willen vragen met de Simyo klantenservice te bellen of te mailen: http://www.simyo.nl/klantenservice/contact , mocht je dat nog niet gedaan hebben (maar ik neem toch aan van wel?) voordat uw externe partijen inschakelt. Aangezien externe partijen ook vaak eisen dat je eerst contact hebt met het bedrijf of een klachtenprocedure hebt gestart.
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb onlangs voor mijn dochter een prepaid (is engels en betekent vooruit betaald) een prepaid simkaart gekocht voor in haar telefoon, wat schets mijn verbazing na 1 dag was haar beltegoed niet alleen op dit was ook in de min gelopen -79,00 euro en nogwat. Dit vind ik toch wel schandalig dat betekent namelijk dat ik geen prepaid maar een verkapt abbonement heb gekocht terwijl ik juist voor een prepaid gekozen heb om haar te leren met haar beltegoed om te gaan OP=OP dacht ik tenslotte bij een prepaid (is engels en betekent vooruit betaald).
Ik heb ook terstond de kaart uit de telefoon gehaald en wil ook niks meer met Simyo te maken hebben. Dit is tenslotte de grootste leugenachtige verkooptaktiek die er bestaat en ben ook van plan dit bij de ombudsman uit te zoeken.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Zoja dan hoor ik hier graag wat over.


Het is bij Simyo inderdaad mogelijk om je laatste uitgaande sessie af te ronden. Ook is het mogelijk dat verbruik met een kleine vertraging wordt verwerkt. Aan de aansluiting te zien, hebben er meerdere internet sessies plaats gevonden. Wij raden aan om dit goed in de gaten te houden. Het streamen van muziek en video kost bijvoorbeeld veel data. Ook kiest het toestel altijd voor het sterkste internet signaal. Het is mogelijk dat je toestel gewisseld is van een wifi verbinding naar onze data verbinding. Dit kun je voorkomen door de optie internet op je mobiel/mms uit te zetten via je persoonlijke pagina of door de mobiele dataverbinding uit te zetten op het toestel.

Groetjes,

Alex

Reageer