.

Beantwoord

wat is hier aan de hand, opwaarderingen/verbruik via mobiel internet?


Badge +1
Ik heb al jaren een prepaid van simyo, die ik ingesteld heb op automatisch opwaarderen bij minder dan Eur 2,00 beltegoed.
Nu kon ik in de laatste week van juli  ineens niet meer sms-en en bleek bij inloggen op mijn simyo  vreemd genoeg mijn beltegoed helemaal op was en geen automatische opwaardering had gedaan.

Ik heb daarom toen opnieuw ingesteld dat ik automatisch wil opwaarderen. Daarop werd Eur 10,00 geincasseerd, maar 2 dagen later ALWEER Eur 10,00.  (terwijl ik dit bedrag absoluut niet verbruikt heb de afgelopen maanden)

Nu kreeg ik vandaag ineens ook weer smsjes over gebruik voor mobiele data terwijl ik ook ingesteld heb geen internet en ik trouwens ook helemaal geen internet op mijn telefoon heb.
Ik vind het zo onderhand vreemd worden, en vraag me af of het mogelijk is dat mijn nummer met dat van iemand anders verwisseld wordt???
Kan iemand me uitleg geven of gerust stellen?
icon

Beste antwoord door Kim 5 August 2014, 10:29

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +6
Hoi monique3,

Ik heb even meegekeken naar je aansluiting wat er nu precies aan de hand is.

Allereerst, automatisch opwaarderen was door ons gedeactiveerd, omdat op 1-5-2014 een opwaardering was gestorneerd.

Ik zie dat je hierna op 22-7 automatisch opwaarderen weer hebt aangezet (nadat je op 26-5 je bankrekeningnummer al had geactiveerd) en dat vervolgens je beltegoed eenmalig op 22-7 met €10 is opgewaardeerd.

Voor de rest zie ik geen opwaarderingen terug voor het 06-nummer waarmee je bent ingelogd op het forum? :)
Wel zie ik dat je op 31-7 automatisch opwaarderen zelf hebt uitgezet.

Daarnaast zie ik op dit 06-nummer geen verbruik via mobiel internet terug. Heb je op dit nummer de smsjes over dataverbruik ontvangen? Zo ja, zou je dan willen laten weten wanneer je deze hebt ontvangen, van welk nummer en wat er precies in het smsje stond?

Ik hoor het graag van je! 🙂
Badge +1
Hartelijk bedankt voor je reactie Kim, 

De uitschakeling van automatisch opwaarderen in mei klopt. Daar heb ik toen ook contact over gehad omdat er ineens een onbekende incasso plaatsvond die ik storneerde (bij eerdere incasso's stond altijd simyo maar toen ineens niet meer)
Ik dacht dat ik toen dat duidelijk werd automatich iopwaarderen weer ingesteld had, omdat er toen wel Eur 0,01 van mijn rekening werd geincasseerd.

Doordat ik dus ineens eind juni niet meer kon sms-en en bellen kwam ik er achter dat ik blijkbaar niet meer op automatisch opwaarderen stond en heb ik dit opnieuw weer ingesteld. Ik had op dat moment een negatief tegoed van een paar eurocent (exact weet ik niet meer maar het was in elk geval onder de Eur 1,00)

Er is bij mij toen  Eur 10,00 geincasseerd door Buckaroo op 30 juli en nogmaals Eur 10,00 op 31 juli.  Mijn beltegoed zou dus hierna in de buurt van de Eur 20,00 moeten liggen maar als ik inlog op mijnsimyo zie ik Eur 9,32 als beltegoed staan.
De tweede incassering heb ik daarom gisteren gestorneerd.

Ik heb geen dataverbruik (heb momenteel een oude mobiel in gebruik waarmee ik niet eens op internet kan) maar door de dubbele incasso en de in mijn ogen vreemde smsjes over data-instellingen werd ik een beetje bang dat er rare dingen met mijn nummer en account gebeuren.
Daarom heb ik inderdaad ook automatisch opwaarderen maar weer uitgezet (maar volgens mij pas op 3 augustus en niet op 31/7) , voor het geval er nog meer incasso's zouden gebeuren.

De smsjes die ik op zondag 3 augustus hebben de volgende teksten:

 De eerste komt van nummer 1300 en  zegt: Welkom ! U ontvangt zo dadelijk een aantal instellingen voor het gebruik van mobiele datadiensten oa mobiel internet en MMS. Gelieve deze op te slaan en te archiveren.

De tweede sms (geen nummer)  Configuratieberichten zeg: [Mobiel internet] Url startpaogina : http//www.google.nl  Drager : GPRS APN: internet.

De derde sms is weer van nummer 1300 en zegt:  u hebt nu alle instellingen ontvangen en kunt gebruik maken van de datadiensten. Voor meer info kunt u gebruik maken van de helpdesk.

Dee vierde sms (geen nummer) heet weer Configuratiebericht en daarin staat [mms] URL startpagina http://mp.mobiel.kpn./mmsc Drager: GPRS APN: portalmmm.nl

Ik hoop dat je alles kunt volgen en wacht je reactie weer af.

met vriendelijke groet,
Monique
Reputatie 5
Badge +11
Hoi monique3,

Waarom je de smsjes van 1300 hebt gekregen weet ik niet, maar blijkbaar is het met je oude telefoon wel mogelijk om te kunnen internetten. Veel 'ouderwetse' telefoons die geen smartphone zijn kunnen namelijk al wel op internet maar niet zoals we dat vandaag de dag zien met 3G of 4G.
Dit maakt overigens voor jou helemaal niet uit, want je hebt op 1 mei de optie 'Internet op je mobiel/MMS' uitgezet en kun je met je simkaart helemaal niet op internet.

-Kim geeft al aan wanneer er bijschrijvingen zijn gedaan vanaf jouw rekeningnummer, en dat is ook precies wat ik zie.
Simyo is echter niet het enige bedrijf dat gebruik maakt van de diensten van Buckaroo. Buckaroo is gewoon een commercieel bedrijf met meerdere klanten.
Kan het zijn dat deze incasso's misschien voor een ander bedrijf zijn?
Badge +1
Hallo Ernst,

Nee de incasso's zijn niet voor een ander bedrijf . Bij beide incasso's staat  nu namelijk wel "Simyo" in de omschrijving. 

Nu heb ik na de stornering van het op 31/7 geincasseerde bedrag  ineens wel weer een negatief beltegoed van Eur 0,18 dus ik vind het zo onderhand wel heel vervelend worden.

Ik vraag me werkelijk af waar die eerste Eur 10,00 (van 30/7) dan gebleven is, en heb daarom nu ook deze incasso (van 30/7)  gestorneerd,  en ben dan wel eens benieuwd waar dat geld dan door Buckaroo weggehaald wordt.  
Wie weet ontdekken we zo waar het zit.

(Als je kijkt naar mijn verbruik van alle afgelopen tijd dan zie je wel dat het nooit kan kloppen dat er 2x Eur 10,00 geincasseerd wordt en dat ik daarna dan nog maar Eur 9,32 beltegoed heb. )

Afwachten dus maar even. 






Hoi monique3,

Waarom je de smsjes van 1300 hebt gekregen weet ik niet, maar blijkbaar is het met je oude telefoon wel mogelijk om te kunnen internetten. Veel 'ouderwetse' telefoons die geen smartphone zijn kunnen namelijk al wel op internet maar niet zoals we dat vandaag de dag zien met 3G of 4G.
Dit maakt overigens voor jou helemaal niet uit, want je hebt op 1 mei de optie 'Internet op je mobiel/MMS' uitgezet en kun je met je simkaart helemaal niet op internet.

-Kim geeft al aan wanneer er bijschrijvingen zijn gedaan vanaf jouw rekeningnummer, en dat is ook precies wat ik zie.
Simyo is echter niet het enige bedrijf dat gebruik maakt van de diensten van Buckaroo. Buckaroo is gewoon een commercieel bedrijf met meerdere klanten.
Kan het zijn dat deze incasso's misschien voor een ander bedrijf zijn?
Reputatie 5
Badge +11
Hi monique3,

Om in de daadwerkelijk transacties en storneringen te duiken zullen we een screenshot nodig hebben van de incasso's.
Daar staan namelijk alle referentiecodes die onze financiële afdeling nodig heeft.

Zou je dat kunnen mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email]? Als je er dan bij zet dat het voor mij bedoeld is, komt het vanzelf bij mij terecht.
Badge +1
oké, ga ik z.s.m. even regelen. Bedankt voor zover.




Hi monique3,

Om in de daadwerkelijk transacties en storneringen te duiken zullen we een screenshot nodig hebben van de incasso's.
Daar staan namelijk alle referentiecodes die onze financiële afdeling nodig heeft.

Zou je dat kunnen mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email]? Als je er dan bij zet dat het voor mij bedoeld is, komt het vanzelf bij mij terecht.
Badge +6
Hoi monique3,

Ik kwam net je topic tegen en dacht ik ga toch nog even wat beter kijken naar de opwaarderingen. Wat blijkt: op de één of andere manier is de opwaardering via eenmalige machtiging per abuis tweemaal geïncasseerd 😕

Ik heb dit doorgezet naar onze financiële afdeling en zij hebben zojuist weer €10 toegevoegd aan je beltegoed.

Excuses voor het ongemak!
Badge +1
 Bedankt ! 



Hoi monique3,

Ik kwam net je topic tegen en dacht ik ga toch nog even wat beter kijken naar de opwaarderingen. Wat blijkt: op de één of andere manier is de opwaardering via eenmalige machtiging per abuis tweemaal geïncasseerd 😕

Ik heb dit doorgezet naar onze financiële afdeling en zij hebben zojuist weer €10 toegevoegd aan je beltegoed.

Excuses voor het ongemak!
Badge +1
Hartelijk bedankt Kim (en Ernst)

ik heb inmiddels weer Eur 10,00 overgemaakt, omdat ik natuurlijk zelf ook de tweede incasso had gestorneerd.  Hiermee zal dan het negatieve tegoed in augustus ook opgeheven moeten zijn als het goed is.

groet,
Monique




Hoi monique3,

Ik kwam net je topic tegen en dacht ik ga toch nog even wat beter kijken naar de opwaarderingen. Wat blijkt: op de één of andere manier is de opwaardering via eenmalige machtiging per abuis tweemaal geïncasseerd 😕

Ik heb dit doorgezet naar onze financiële afdeling en zij hebben zojuist weer €10 toegevoegd aan je beltegoed.

Excuses voor het ongemak!
Badge +6
Hoi monique3,

Ja, ik zie ook dat het nu allemaal weer klopt en dat je beltegoed €8,32 is :)

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebt, dan weet je ons te vinden hè!

Reageer