.

Beantwoord

Wat gebeurt er met mijn belplafond bij de overgang naar Prepaid?


Ik heb een mail ontvangen met de mededeling dat mijn Lowcall abonnement wordt overgezet in een Simyo prepaid waarbij het belplafond van Lowcall wordt omgezet in een prepaidbedrag van Simyo. Gesteld wordt dat dit dezelfde bescherming biedt. Wat echter niet vermeld wordt is dat wat vroeger het belplafond heette nu tevoren van je rekening wordt afgeschreven. Ik heb nu een belplafond van 75,- In uw mail rept u hier niet over. Als mijn veronderstelling juist is dan zou dat erg onbehoorlijk zijn van Simyo en voor mij aanleiding zijn het telefoonnummer bij een andere provider onder te brengen.
icon

Beste antwoord door Sean 5 March 2016, 14:52

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Goedemiddag,

Wat vervelend dat de e-mail die je hebt ontvangen niet helemaal duidelijk is. Ik kan je in ieder geval vertellen dat wij geen €75,- gaan afschrijven. Oude Lowcall klanten ontvangen straks een laatste factuur en als zij tegoed hebben opgebouwd wordt dit overgezet in beltegoed. Daarnaast ontvang je €2,50 beltegoed cadeau.

Alle informatie over de overgang van Lowcall naar Prepaid kun je hier nog eens rustig nalezen. En als er nog onduidelijkheden zijn kun je altijd bij ons terecht met je vragen.

Ik wil je wel adviseren om je forumnaam te wijzigen, omdat je telefoonnummer nu openbaar staat. Medewerkers van Simyo kunnen, indien nodig, je telefoonnummer altijd opzoeken.

Groetjes,
Sean
Ik wil je wel adviseren om je forumnaam te wijzigen, omdat je telefoonnummer nu openbaar staat. Medewerkers van Simyo kunnen, indien nodig, je telefoonnummer altijd opzoeken.

Groetjes,
Sean

06-je

Jij kunt je naam niet wijzigen, een moderator wel.
Wanneer je de gewenste naam hier meldt zorgt de moderator er voor dat het goed komt.:)
Reputatie 7
Badge +10
Oeps! Sean was even in de war. Ik heb hem zojuist even in de hoek gezet om na te denken over zijn daden ;)

@Boekje6, zoals je kunt zien heb ik jouw gebruikersnaam gewijzigd. Dit was het eerste wat in mij op kwam 😉 Mocht je niet blij zijn met mijn enorme creatieve geest, laat het dan even weten. Geef gelijk door wat je graag als naam zou willen, dan pas ik het voor je aan.

@Friesian, goed opgelet! Bedankt :)

Groetjes,
Angela
Heel goed Angela. Bedankt. Ik ben blij met jouw creatieve geest.
De verwarring die ontstaan is komt doordat in de mail stond dat er eigenlijk niets veranderde, maar dat is niet juist. Ik had nu een belplafond van 75,-. Als ik hetzelfde wil bereiken met prepaid dan zal ik er een tegoed op moeten laten zetten van 75,- en dat telkens moeten aanvullen. Jullie zeggen ook dat je het beltegoed automatisch kan laten aanvullen. Dan kan ik net zo goed een abonnement nemen. Simyo heeft haar klanten op het verkeerde been gezet. Voor mij reden een andere provider te gaan zoeken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Boekje6,

Oef, gelukkig maar ;)

Ik vind het jammer dat je dit zo ziet 😞 Ik heb de e-mail die jij hebt gehad er even bij gepakt. Over het belplafond wordt het volgende gezegd:

Het belplafond wordt vervangen door beltegoed. Dit werkt bijna hetzelfde, omdat beltegoed je ook beschermt tegen onverwachte extra kosten. Als je beltegoed op is, dan kun je niet meer bellen of sms’en. Net als bij Lowcall kun je door tegoed toe te voegen weer bellen en sms’en.


Het is mogelijk dat verschillende zinnen anders geïnterpreteerd worden. Dit is helaas onvermijdelijk. We geven hier aan dat het belplafond vervalt en vervangen wordt door het gebruiken van beltegoed. De intentie wat absoluut niet om mensen op het verkeerde been te zetten 😞 Als jij besluit dat een andere provider beter bij je past, dan moet je die keus maken. Uiteraard zie ik je liever niet gaan.

Groetjes,
Angela
Ik ben her helemaal eens met Boekje6. De reden waarom ik een telefoonabonnement heb/had was vanwege het belplafond. Ik bel niet zo heel vaak en weet niet zeker of ik de kosten van een abonnement eruit haal. Een belplafond was de ideale oplossing omdat de gemakken van een abonnement is gecombineerd met de voordelen van prepaid en was altijd dik tevreden totdat ik op 1 april opeens een mailtje kreeg dat mijn lowcall abonnement was overgezet en dat er bijna niets veranderde alleen dat er ipv een belplafond wordt vervangen door beltegoed. Ik had het mailtje nooit ontvangen en ik heb her en der gelezen dat er legio mensen het mailtje ook niet hebben ontvangen. Zeggen dat er bijna niets verandert is bijna schofferend te noemen. Ik wil best wel een paar cent extra per minuut betalen maar ik heb geen absoluut geen behoefte aan beltegoed. Ik zie mijzelf daarom genoodzaakt om over te stappen naar een (goedkoop) abonnement, maar wel bij een andere aanbieder (eentje zonder de KPN-mentaliteit). Ik vind het jammer want ik was tevreden maar dit is een dealbreaker. Deze verandering is niet de klant centraal stellen. Wat is er gebeurd met het adagium 'de klant is koning?'
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Curious_Chandelier,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer om te zien dat je zo ontevreden bent met de overstap van LowCall naar Prepaid. Dit is natuurlijk niet waar we op hoopten.

Het is de bedoeling dat je de e-mail netjes op tijd binnen krijgt. Het kan voorkomen dat deze in de 'ongewenste' inbox of in de 'spam' terecht is gekomen. Wellicht dat je deze hebt gemist omdat hij niet direct in je postvak in terecht is gekomen.

Zoals we in de mail hebben aangegeven verandert er inderdaad bijna niets met uitzondering van de tarieven en het belplafond. In bovenstaande reactie heb ik uitgelegd dat dit nog steeds voordelen heeft. Als je beltegoed op is, kun je niet meer bellen en werkt dit dus een beetje hetzelfde als een belplafond. Als jij maar €10 beltegoed wilt gebruiken in de aankomende 4 maanden, hoef je niet meer dan dit op te waarderen.

Gaat het toch sneller op dan gehoopt? Kun je altijd nog eens opwaarderen. Op het moment dat je hier echt niet blij mee bent, is de keus voor een andere provider voor jou misschien het beste. We zien je liever niet vertrekken maar je moet kiezen wat het beste bij jou past.

Groetjes,
Angela
Dag Angela.

Uit je reactie dat het een beetje hetzelfde werkt blijkt dat je het niet wil of MAG begrijpen. Een belplafond is toch echt iets anders dan een prepaid tegoed. Ik had een belplafond van 70,- Ik belde nooit voor dat bedrag maar op vakantie in het buitenland was dat een gemakkelijk bedrag en het risico bij diefstal of verlies van de telefoon was beperkt tot dat bedrag. Nu zou ik dus om hetzelfde effect te bereiken 70 euro beltegoed moeten nemen. Ik begrijp dat Simyo dat wel prettig zal vinden. Het automatisch opwaarderen is hiervoor ook geen optie omdat bij diefstal het opwaarderen ook doorgaat. Kortom ik ben bang dat Simyo veel klanten aan andere providers kwijt zal raken en kan me niet aan de indruk onttrekken dat het Simyo ook geen barst kan schelen.. Blijf niet steeds volhouden dat het belplafond en beltegoed ongeveer hetzelfde zijn.
Dag Angela.

Uit je reactie dat het een beetje hetzelfde werkt blijkt dat je het niet wil of MAG begrijpen. Een belplafond is toch echt iets anders dan een prepaid tegoed. Ik had een belplafond van 70,- Ik belde nooit voor dat bedrag maar op vakantie in het buitenland was dat een gemakkelijk bedrag en het risico bij diefstal of verlies van de telefoon was beperkt tot dat bedrag. Nu zou ik dus om hetzelfde effect te bereiken 70 euro beltegoed moeten nemen. Ik begrijp dat Simyo dat wel prettig zal vinden. Het automatisch opwaarderen is hiervoor ook geen optie omdat bij diefstal het opwaarderen ook doorgaat. Kortom ik ben bang dat Simyo veel klanten aan andere providers kwijt zal raken en kan me niet aan de indruk onttrekken dat het Simyo ook geen barst kan schelen.. Blijf niet steeds volhouden dat het belplafond en beltegoed ongeveer hetzelfde zijn.


Precies. De essentie (voor mij) om een Simyo abonnement, nl. het belplafond wordt gewijzigd in een beltegoed. Om dan te komen met de riedel van er verandert bijna niets is ongeveer hetzelfde als te zeggen: u woont nu in een dijkhuis, maar we breken dat af en u krijgt een mooie kartonnen doos om in te wonen. Maar voor de rest verandert er bijna niets want u blijft hypotheek betalen en u zit beschut als het regent.
Overigens zag ik ook dat, na het overzetten naar prepaid, het mobiel internet op mijn telefoon was ingeschakeld terwijl dit altijd uitstond! :?:@
Waarom?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Boekje6,

Het is heel vervelend dat je niet tevreden bent met het verdwijnen van het Lowcall abonnement en de overgang naar Prepaid.

Prepaid is inderdaad niet hetzelfde als Lowcall, maar wij zien dit als het beste alternatief.

Wanneer jij €70,- beltegoed aanschaft, kun je voor maximaal €70,- bellen. Dit kun je vergelijken met een belplafond.

Als je kiest voor automatisch opwaarderen zijn er twee mogelijkheden: Je kunt automatisch opwaarderen zodra je beltegoed minder is dan € 2,-, of je kiest een vaste dag in de maand waarop je beltegoed wordt opgewaardeerd.
Een vaste dag in de maand is een betere keuze als je bang bent voor diefstal.

En als Prepaid echt niet bij je past, kun je altijd kosteloos overstappen naar een Sim Only aansluiting.

@Curious_Chandelier, De internetoptie kan inderdaad ingeschakeld zijn door de overstap van Lowcall naar Prepaid. Mijn excuses hiervoor.

Ik zie dat de optie inmiddels weer uitstaat. Mocht je ongemerkt internetkosten hebben gemaakt, zal ik dit uiteraard vergoeden.

Hopelijk kunnen jullie beiden wennen aan jullie nieuwe aansluiting en voor vragen kunnen jullie altijd hier terecht.

Groetjes,
Sean

Reageer