Voor beide kinderen recentelijk een internetbundel van 100 MB gekocht. Waren even benieuwd hoe ver ze komen met 100 MB. Zij waren heel blij tot het moment dat het bundel op was (en de rest helaas ook).
Wij kregen 's nachts
2:24 uur het bericht : Symio internetbundel verlopen
2:24 uur het bericht: Uw Symio beltegoed is laag
2:25 uur het bericht: je hebt alle MBs van je internetbundel verbruikt.
Toen was niet alleen het bundel verlopen maar ook het complete beltegoed al afgeschreven.
Het is toch wel wenselijk dat je internet kan uitzetten voordat je beltegoed word gebruikt.
Het beltegoed is trouwens rond 22:00 uur al afgeschreven....toen was onze zoon niet op internet. Hoe kan dit?
Is het mogelijk om internet te deactiveren zodra het bundel op is?
Waarom krijg je de e-mail dat het bundel verbruikt is, pas zo laat?
Bladzijde 1 / 1
hey kvw13,
er zijn veel mensen die zo onoplettend zijn daarom zijn er wel manieren om dit op te lossen.
Het internet deactiveren zodra de bundel op is kan alleen op je telefoon dat kan je doen door:
Android
Instellingen>datagebruik als je data dan aanstaat kun je een limiet instellen als het daar is komt het gewoon niet meer aan data via je simkaart.
Ik raad je aan om een app te downloaden om je datagebruik te beheren zoals Dataeye of Opera Max.
die e-mail krijg je pas zolaat om dat KPN de tussenschakel is die sloom is maar de SMS jes zijn altijd realtime en dus nooit meer dan 10 seconden vertraagt.
Groet Paul.
er zijn veel mensen die zo onoplettend zijn daarom zijn er wel manieren om dit op te lossen.
Het internet deactiveren zodra de bundel op is kan alleen op je telefoon dat kan je doen door:
Android
Instellingen>datagebruik als je data dan aanstaat kun je een limiet instellen als het daar is komt het gewoon niet meer aan data via je simkaart.
Ik raad je aan om een app te downloaden om je datagebruik te beheren zoals Dataeye of Opera Max.
die e-mail krijg je pas zolaat om dat KPN de tussenschakel is die sloom is maar de SMS jes zijn altijd realtime en dus nooit meer dan 10 seconden vertraagt.
Groet Paul.
Hoi kvw13
Welkom op 't Simyo Forum!
Wat vervelend dat je internetbundel op is! Als de bundel op is, dan wordt er automatisch overgeschakeld naar het beltegoed. Wij sluiten helaas niet af als de bundel op is.
Het is derhalve belangrijk dat je goed inzicht houdt in je verbruik en kijkt wie of wat de boosdoener is. Ik raad je bijvoorbeeld aan om de mobiele gegevens uit te schakelen als je thuis bent en bent aangemeld op de wifi. Bij zwakker signaal of wegvallen van de wifi, dan zullen de eventuele updates of iets dergelijks van de internetbundel afgaan en dat slurpt de MB's weg.
Hoe maak je jouw dataverbruik inzichtelijk? Hier leggen wij dat uit in een handige blog.
Hoe ga je slim om met je internetbundel? Dat leggen wij hier uit.
Heb je hier nog vragen over?
Dankjewel voor je hulp, PaulH!
Groetjes,
Ilias
Welkom op 't Simyo Forum!
Wat vervelend dat je internetbundel op is! Als de bundel op is, dan wordt er automatisch overgeschakeld naar het beltegoed. Wij sluiten helaas niet af als de bundel op is.
Het is derhalve belangrijk dat je goed inzicht houdt in je verbruik en kijkt wie of wat de boosdoener is. Ik raad je bijvoorbeeld aan om de mobiele gegevens uit te schakelen als je thuis bent en bent aangemeld op de wifi. Bij zwakker signaal of wegvallen van de wifi, dan zullen de eventuele updates of iets dergelijks van de internetbundel afgaan en dat slurpt de MB's weg.
Hoe maak je jouw dataverbruik inzichtelijk? Hier leggen wij dat uit in een handige blog.
Hoe ga je slim om met je internetbundel? Dat leggen wij hier uit.
Heb je hier nog vragen over?
Dankjewel voor je hulp, PaulH!
Groetjes,
Ilias
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.