Skip to main content
antwoord

Waarom wordt er beltegoed afgeschreven terwijl telefoon niet is gebruikt?

• August 20, 2025
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

begin augustus prepaid kaart gekregen en rond 8 augustus geactiveerd. Daarna op vakantie gegaan en telefoon thuis in de kast gelaten. 19 augustus terug gekomen en een melding gekregen dat mijn tegoed onder de twee euro zou zijn. In het systeem gekeken bij Simyo en tot mijn verbazing zijn er 15, 16,17, 18 en 19 augustus bedragen afgeschreven voor verbruik. Er is geen verbruik geweest, want de telefoon stond en staat nog uit.

Hoe is dit mogelijk

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Jfr257,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je is. 

Het is niet mogelijk dat er internet wordt verbruikt als de telefoon helemaal uitgeschakeld is. Bedoel je dat de telefoon vergrendeld in de kast lag?

Een simkaart van ons kan alleen internet registreren/verbruiken als de telefoon aanstaat door bijvoorbeeld een app die nog aanstaat op de achtergrond of een update en noem zo maar op. Helaas kunnen en mogen wij door privacy wetgeving niet inzien waar het internet daadwerkelijk aan is verbruikt. Als je er zeker van wilt zijn dat er geen internet kan worden verbruikt kan je het beste de optie '’internet'’ uitschakelen via jouw Mijn Simyo account.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik iets voor je kan beteken in de kosten.

Groetjes,
Amy 

4 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • August 21, 2025

Hoi ​@Jfr257,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je is. 

Het is niet mogelijk dat er internet wordt verbruikt als de telefoon helemaal uitgeschakeld is. Bedoel je dat de telefoon vergrendeld in de kast lag?

Een simkaart van ons kan alleen internet registreren/verbruiken als de telefoon aanstaat door bijvoorbeeld een app die nog aanstaat op de achtergrond of een update en noem zo maar op. Helaas kunnen en mogen wij door privacy wetgeving niet inzien waar het internet daadwerkelijk aan is verbruikt. Als je er zeker van wilt zijn dat er geen internet kan worden verbruikt kan je het beste de optie '’internet'’ uitschakelen via jouw Mijn Simyo account.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik iets voor je kan beteken in de kosten.

Groetjes,
Amy 

• Beginner
  • September 14, 2025

Ik heb dit probleem ook. Drie keer per dag, na 8 uur of na 60 mb (de datablokken van Simyo) worden er bedragen voor internetgebruik afgeschreven terwijl we thuis zijn en een perfecte wifi hebben. Dit klopt niet, Simyo, doe hier iets aan! Internet via de Simyo app uitzetten als je thuis komt en aanzetten als je de deur uitgaat is een onwerkbare oplossing. 

JanD
  • Forum Expert
  • September 14, 2025

Beste ​@marc_simyo binnen je mobiel kun je bij de wifinstellingen een vinkje weghalen bij overschakelen naar mobiel als er geen of slechte wifi is, dat veroorzaakt jouw klacht hoogstwaarschijnlijk.

Dus het is iets dat je zelf moet en kunt doen en Simyo kan (gelukkig) jouw telefoon niet beheren.

Verder gaat simyo jouw forumnaam aanpassen, want daar mag de naam Simyo niet in voorkomen om verwarring met mederwerkers van Simyo te voorkomen.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • September 15, 2025

Hoi ​@marc_,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je vraag beantwoord in het eerdere topic waar je in hebt gereageerd.

Ik wil je vragen om niet onder meerdere topics te reageren omtrent hetzelfde onderwerp, dit kan voor verwarring zorgen. Bedankt voor je begrip. 

Bedankt voor je r​eactie @JanD!

Groetjes,
Amy