.

Beantwoord

Waarom werkt de overstap naar Prepaid zoals het werkt?

  • 1 August 2016
  • 3 reacties
  • 144 Bekeken

Dus opgezegd en over gestapt naar Only Sim met nummerbehoud. Krijg dus een nieuw (tijdelijk?) nummer en mijn abonnement blijft 'gewoon' in de lucht. je vraag je wel eens af, hoe moeilijk kan men het maken. Overstappen binnen de zelfde provider en dat niet voor elkaar krijgen door simpel de code te wijzigen binnen het systeem van 'abonnemen't naar 'sim only'. Nee, nieuwe simkaart(en) etc.
Het lijkt me tijd om dit eens te 'bestuderen' op klantvriendelijkheid. Ja, het zal wel nodig zijn vanwege interne en/of administratieve zaken, maar daar zit geen klant op te wachten. Jullie salaris wordt namelijk door de klant betaald en die dien je zo weinig mogelijk 'lastig te vallen' met jullie eigen interne beslommeringen en regelgeving.
Nu maar wachten, wanneer alles goed is geregeld en in hoeverre ik op m'n oude/te behouden nummer te bereiken blijf, of ik nu zowel voor m'n abonnement en voor m'n sim only wordt belast. Dan wordt het en irritatie, onzekerheid en 2 keer betalen.
icon

Beste antwoord door Jihane 3 August 2016, 15:04

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Martinjj,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik bespeur wat ontevredenheid in je berichtje. Dat vind ik jammer! 😞 Het hoeft namelijk allemaal niet zo gecompliceerd te zijn. Bij het overstappen van een abonnement naar een prepaid aansluiting, krijg je inderdaad een nieuwe simkaart. Nummerbehoud wordt meteen geregeld, en in jouw geval zie ik dat de overstap op 5 augustus plaats zal vinden. Je abonnement is in afsluiting, en zal heel gauw helemaal verdwijnen. Daar gaat natuurlijk wat tijd overheen, dus je hoeft je hier verder echt geen zorgen over te maken.

Het is helaas niet zo makkelijk als een schakeltje omzetten, want anders hadden we dat wel gewoon voor je gedaan. Vervelend dat je het ontvangen van een nieuwe simkaart ervaart als een grote last. Dat is zeker niet de bedoeling! Ik zal je feedback dus ook meenemen en op onze Wall of Change hangen. Dan wordt ernaar gekeken door de technische afdeling. Wellicht kunnen we het proces in de toekomst vergemakkelijken, want het is uiteraard niet het idee dat jij nu zit met het gevoel dat je zoveel extra werk hebt moeten verrichten.

Heb je nog andere vragen of ideeën?

Groetjes,
Jihane
Hartelijk dank voor deze reactie. Leuk die taal van een moderator, cliché op cliché alles zonder hart.
Leuk dat je me ook aanspreekt alsof we samen geknikkerd hebben. Ik ben 68 jaar, misschien iets om bij een antwoord stil te staan. Een mengvorm van 'je' en 'u' is hierin een oplossing. Inderdaad lijkt me handig en kostenbesparend om te zien in hoeverre een overzetting zonder de tussenstap van een tijdelijk nummer kan gaan geschieden. Gaat zeker lukken, want dat scheelt geld. Ook is het goed om een relatie vooraf te informeren hoelang een nummer overzetten precies gaat duren en dat in de tussenliggende tijd hij/zij wel bereikbaar blijft op het bekende/vertrouwde nummer.
Veel succes met jullie werkzaamheden en een prettige (werk)dag.
Overigens ben ik al jarenlang een relatie van Simyo. Na 1 jaar abonnement werd ik gefeliciteerd, terwijl ik al jaren daarvoor klant ben geweest. En met het afsluiten/overzetten werd ik weer welkom geheten. Hier ligt een enorme uitdaging; ken uw relatie, hoe oud, hoe lang klant, welke vormen van 'aansluiting', wanneer jarig, wat heeft hij/zij reeds ontvangen aan attentie's? Welke klachten, ideeën zijn er door deze klant naar voren gebracht etc. etc.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Martinjj,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb mijn eigen bericht nogmaals herlezen, maar bespeur nergens een hint van onaardigheid. Ik heb netjes antwoord gegeven op jouw vraag, en aangegeven dat ik het niet prettig vind dat jij ontevreden bent met de gang van zaken. Hoe komt het dat je het bericht cliché (en zelfs harteloos, ouch!) vindt? Niet alles wat vriendelijk is, is ongemeend, Martin 😉 Dat kan ik je verzekeren! Jij begrijpt vast ook dat ik je slechts probeerde te helpen.

Verder is het forum natuurlijk een social media-kanaal. Wij spreken iedereen aan met 'je' of 'jou'. Dit is om zo min mogelijk afstand te creëren. Als je het forum doorkijkt, dan zul je zien dat leeftijd hierin geen rol speelt. Of je 15 of 50 bent is dan irrelevant: ik probeer je te helpen op de meest oprechte manier.

Wat je Simyaardag betreft: als het goed is, word je op je Simyaardag gefeliciteerd met een X aantal jaar. Als jij dan bijvoorbeeld twee jaar klant was, dan is dat waarmee je gefeliciteerd wordt. Geen zorgen dus! Het concept van een Simyaardag is ook relatief nieuw, en is pas sinds een aantal maanden actief. Dat is de reden dat je bijvoorbeeld vorig jaar geen Simyaardagcadeau hebt ontvangen.

Nogmaals bedankt voor je feedback wat de overstap betreft! Zoals ik al eerder zei, dat ik dat meenemen en ervoor zorgen dat het bij de juiste mensen terecht komt.

Groetjes,
Jihane

Reageer