.

Beantwoord

Waarom moet ik met prepaid betalen als er niet word opgenomen?


Badge
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje, Waarom moet ik betalen als iemand niet opneemt?
Ik bel zelf best vaak iemand die dan niet opneemt, ik moet dan wel eens een aantal keer bellen voordat er opgenomen word, en dit gaat aardig in de kosten lopen voor 1 minuut bellen ( als ik 4 keer bel zijn de eerste 3 keer al 30 cent... en dan moet het gesprek daar nog bij) En dan kost een paar keer bellen per week in eens toch wel erg duur, en dat voor een prepaid abonnement!

Alvast Bedankt!

Groetjes,

Jack de Winter
icon

Beste antwoord door RicoK 8 April 2015, 13:48

Bekijk originele reactie

11 reacties

Hallo jack. Heb helaas geen antwoord. Maar tis wel schandalig als dit zo Is. Bedankt voor de tip iig
Groet grave
Reputatie 4
Badge +8
Als ik iemand bel die niet opneemt krijg ik niets in rekening gebracht.
Er zal dan toch verbinding worden gemaakt zoals bijv. voicemail.
Badge
Bedankt voor de reacties, maar ik heb het net nog even gecheckt. Ik heb gister iemand gebeld, diegene nam niet op ( ik kreeg voicemail) en toen klikte ik meteen weg. ondanks dat ik weg had geklikt stond er wel dat ik 11 seconden had gebeld en is er dus 10 cent afgeschreven, het is geen groot bedrag, maar als je dit elke dag meemaakt word het toch aardig duur...
Reputatie 7
Heel erg vervelend, maar er is een verbinding tot stand gebracht, want je hebt de voicemail aan de lijn gehad.

Dat is voicemail; je betaalt 2x voor een zelfde gesprek. De beller die de voicemail inspreekt en degene die terugbelt.... 😛
Badge
Oke bedankt RicoK, wel raar want ik had dit bij mijn vorige provider, HEMA, niet, dan loont het misschien om weer terug te gaan... Ik heb het inderdaad vanochtend ook nog geprobeerd, en toen werd er weer 10 afgeschreven...
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JackdeWinter,

Goed dat je dit vraagt op het Simyo forum 🙂. Zoals RicoK het uitlegt, klopt het helemaal. Zodra er verbinding is (voicemail), gaat dit van je beltegoed af. Dit is ook zo bij Hema mobiel. Of het dus loont om over te stappen, kan ik je niet verzekeren. Misschien valt dit nu op, omdat je dit bij Simyo goed in de gaten kunt houden?

Groetjes, Tiury
Badge
Bedankt voor je reactie Tiury, tja aan elk voordeel zit ook z'n nadeel 😉. Misschien is het maar beter dat ik naar sim-only overstap, maar daar moet ik nog maar even over nadenken... 😉
Reputatie 7
Je kunt dan twee dingen doen. Of je contacten vragen hun voicemail uit te schakelen of eerder 'ophangen', zodat je de voicemail niet aan de lijn krijgt.

Helaas is de rinkeltijd bij Simyo aan de korte kant, KPN wil deze niet langer instellen, waardoor ik als ik mijn vrouw bel die ook bij Simyo zit vrij snel 'ophang' bij geen gehoor om zo onnodige kosten te voorkomen.

Verder is Sim-Only ideaal hoor. 😃
Badge
Bedankt voor de tip RicoK, ik ga er op letten, dat schild inderdaad geld !
Reputatie 6
Badge +10
Bedankt voor de nuttige tip, RicoK! 🙂

Reageer