Skip to main content
Beantwoord

Waarom lukt opwaarderen met creditcard niet?


Wij hebben alleen een credit card tot onze beschikking, en zijn daardoor uitgekomen bij simyo. Het aanschaffen een paar maanden geleden ging prima, maar nu wil ik opwaarderen. 

Volgens jullie pagina kun je gewoon opwaarderen met een credit card: https://www.simyo.nl/klantenservice/beltegoed-en-opwaarderen

Maar als ik vervolgens wil opwaarderen is er alleen een optie voor iDeal opwaarderen. Kan dit opgelost worden?

20 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @it-0099229,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! Via Mijn Simyo opwaarderen kan dit inderdaad alleen met iDEAL. Via deze pagina kan je opwaarderen met een creditcard. 

Ik hoor graag of het hiermee lukt 😊.

Groetjes,
Amy

Hartelijk dank voor het antwoord. Het is inmiddels gelukt. 

Hii,

ik heb dezelfde issue; kan niet opwaarderen met Credit Card. 
zelf ben ik niet woonachtig in NL, ben er vrij regelmatig, en mijn enige optie is daardoor de Credit Card. April nog zonder problemen zo opgewardeerd via webpagina.   

Helaas werkt de link nu niet meer, want het opend de Simyo app. 
 

verder andere opties..?

 

Reputatie 7
Badge +6

Dit heb ik ook geconstateerd dat als je op bepaalde links van simyo klikt Dat dan de app wordt geopend. 
dit is in het verleden vaker voorgekomen ik heb dit nu bijvoorbeeld met  als ik Mijn Simyo open in Safari  dat hij dan de app opent.

er is toen de tijd een topic voor aangemaakt blijkt nu dat het probleem zich herhaald.

Reputatie 7
Badge +6

Is er nog een moderator die hier op kan reageren😉

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @DLad,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat de link niet meer werkt!

Ik word inderdaad ook meteen doorverwezen naar Mijn Simyo als ik op de link klik. Ik heb nagevraagd hoe dit precies zit en ik heb te horen gekregen dat de pagina niet meer werkt omdat hier misbruik van werd gemaakt. Ook is het helaas niet meer mogelijk om op te waarderen met creditcard, deze optie zal waarschijnlijk ook niet op korte termijn terug komen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,
Roeqajja

Wauw.. Heel erg jammer!

anno 2024, kan het toch wel op een andere manier worden beveiligd oid  

Ik woon niet in NL ben er zo’n 3x per jaar soms meer. Een creditCard is mijn enige optie.

Reputatie 7
Badge +6

Wauw.. Heel erg jammer!

anno 2024, kan het toch wel op een andere manier worden beveiligd oid  

Ik woon niet in NL ben er zo’n 3x per jaar soms meer. Een creditCard is mijn enige optie.

Ik kan begrijpen dat je dit erg jammer vindt. Je feedback zal ik doorzetten naar de juiste afdeling maar ik kan niet garanderen dat hier ook iets mee gedaan zal worden. Mijn excuses dat ik niet meer voor je kan betekenen. 

Reputatie 7
Badge +9

Misschien kan @DLad overwegen een Revolut rekening te openen, dit werkt met diverse valuta waaronder Euros. Ik zie namelijk dat een opwaardering via iDeal en Revolut geaccepteerd wordt.

Disclaimer: ik gebruik Revolut niet dus ik spreek niet uit eigen ervaring.

Thanks!! @Scotsman 

helaas is zelfs dat voor mij lastig! Zag het idd op de list, maar verblijfplaats is nog niet geregistreerd voor Revolut!

 

ik blijf zoeken naar mogelijkheden!

thanks voor het meedenken. 

Reputatie 7
Badge +6

Misschien kan @DLad overwegen een Revolut rekening te openen, dit werkt met diverse valuta waaronder Euros. Ik zie namelijk dat een opwaardering via iDeal en Revolut geaccepteerd wordt.

Disclaimer: ik gebruik Revolut niet dus ik spreek niet uit eigen ervaring.

Dat is een super goede tip @Scotsman, daar had ik zelf nog niet aan gedacht! Bedankt voor het delen 😊.

Mijn prepaid-tegoed is vandaag onder de 2 euro gezakt en ik zal dit dus spoedig moeten aanvullen. Is al bekend wanneer opwaarderen met creditcard weer functioneert?

Reputatie 6
Badge +3

Opwaarderen met een creditcard heeft bij mijn weten nog nooit gefunctioneerd, oftewel het kan gewoon niet @fietsbel bij Simyo.

 

Reputatie 7
Badge +6

Mijn prepaid-tegoed is vandaag onder de 2 euro gezakt en ik zal dit dus spoedig moeten aanvullen. Is al bekend wanneer opwaarderen met creditcard weer functioneert?

Opwaarderen met creditcard was vroeger wel mogelijk @J.D.L. Maar zoals mijn collega @Roeqajja heeft aangegeven is het niet bekend of deze optie op korte termijn terug komt @fietsbel, in de tussentijd zou je dus voor een andere betaalwijze moeten kiezen. 

“Vroeger” betekent slechts enkele maanden geleden. Ik gebruik mijn Nederlandse prepaid maar zelden, kon rond de jaarwisseling nog gewoon met creditcard opwaarderen. Welke andere betaalwijze is er nun wel nog beschikbaar? Ik zie op de website alleen Ideal, maar daarvoor is een Nederlandse bankrekening benodigd.

Reputatie 7
Badge +6

“Vroeger” betekent slechts enkele maanden geleden. Ik gebruik mijn Nederlandse prepaid maar zelden, kon rond de jaarwisseling nog gewoon met creditcard opwaarderen. Welke andere betaalwijze is er nun wel nog beschikbaar? Ik zie op de website alleen Ideal, maar daarvoor is een Nederlandse bankrekening benodigd.

Ja, wellicht had ik dat inderdaad anders moeten verwoorden. Op dit moment is een opwaardering alleen nog mogelijk met iDeal. Als je dit niet hebt kun je wellicht overwegen om het advies op te volgen van @Scotsman:

Misschien kan @DLad overwegen een Revolut rekening te openen, dit werkt met diverse valuta waaronder Euros. Ik zie namelijk dat een opwaardering via iDeal en Revolut geaccepteerd wordt.

Disclaimer: ik gebruik Revolut niet dus ik spreek niet uit eigen ervaring.

 

Bedankt voor de aanvulling. Ik vind het nogal ver gaan om extra een nieuwe bankrekening te openen alleen om mijn beltegoed te kunnen opwaarderen :-(

Het was sympathiek geweest als jullie even gecommuniceerd hadden dat creditcard uitgeschakeld zou gaan worden, dan had ik tijdig nog beltegoed kunnen toevoegen.

Ik begrijp overigens überhaupt niet waarom opwaarderen met creditcard ‘misbruikt’ kan worden. Het is slechts een andere betaalwijze, maar Simyo ontvangt nog altijd euro's en de klant daarvoor in ruil zijn/haar beltegoed. Wat is daar anders aan dan met Ideal?

Mijn prepaid-tegoed is vandaag onder de 2 euro gezakt en ik zal dit dus spoedig moeten aanvullen. Is al bekend wanneer opwaarderen met creditcard weer functioneert?

Opwaarderen met creditcard was vroeger wel mogelijk @J.D.L. Maar zoals mijn collega @Roeqajja heeft aangegeven is het niet bekend of deze optie op korte termijn terug komt @fietsbel, in de tussentijd zou je dus voor een andere betaalwijze moeten kiezen. 

Als het niet mogelijk is “op korte termijn” met creditcard op te waarderen, kan ik wellicht éénmalig iemand anders vragen dit namens mij te doen. Want zie ik het correct dat de Ideal-transactie niet noodzakelijk door mijzelf uitgevoerd hoeft te worden?

Zo iets is natuurlijk geen duurzame oplossing. Als opwaarderen toekomstig nog uitsluitend via een Nederlandse bank kan, is het beter dat ik mijn prepaid migreer naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @fietsbel,

Ik snap dat je het graag anders had willen zien. Het is inderdaad een optie om iemand anders te laten opwaarderen voor jou. Dit is echter wel op eigen risico omdat je dan jouw inloggegevens moet delen. Wees dus voorzichtig hiermee en laat dit uitsluitend doen door iemand die je vertrouwt. Het is ook aan te raden om je wachtwoord gelijk te wijzigen na de opwaardering. Maar nogmaals: dit is op eigen risico en zeker niet iets wat ik zou aanraden.

Helaas weet ik niet of de optie om op te waarderen met creditcard in de toekomst terug zal komen, hier kan ik momenteel dus geen uitspraken over doen. Het is erg jammer om te lezen dat je er aan zit te denken om over te stappen. Maar ik kan begrijpen waarom je dit zou willen gezien de situatie.

Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen hoor ik dat graag.

Groetjes,
Seren

Reageer