Skip to main content
Vraag

Waarom loopt mijn prepaidverbruik zo snel op?

• April 2, 2026
  • 11 reacties
  • 54 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb ineens vandaag €140 verbruikt. Ik koop steeds een bundel van €5 waar ik een maand  prima mee uitkan. Gisteren kreeg ik een waarschuwing dat hij voor 50%op was. Later op de dag een dat het voor 100% op was. Die SMS heb ik niet gezien.

Vannacht werd een aantal keer mijn beltegoed automatisch opgewaardeerd. Ik heb mijn WiFi gecontroleerd die uit bleek te staan. Dat is dan per ongeluk gebeurd. 

Ik baal hier behoorlijk van. Hoe kan dit zo snel oplopen.

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid

11 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • April 2, 2026

Beste ​@Corano je schrijft je bericht in de rubriek Sim Only, maar je hebt het ook over automatisch opwaarderen.

Heb je nu een abo of een prepaid?

Dan pas kunnen we een gericht antwoord geven.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • April 2, 2026

Automatisch opwaarderen klinkt niet zo veilig als dat meerdere keren snel achter elkaar kan gebeuren..

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • April 2, 2026

Heb je nu een abo of een prepaid?

Klinkt als prepaid.. anders hoef / kun je niet elke maand bundels kopen.

JanD
  • Forum Expert
  • April 2, 2026

Die bundels van €5 bestaan ook bij abo's voor het geval je data tekort komt en het einde van de maand nog niet in zicht is en ​@Corano opent zijn topic in de rubriek sim only, dat waarschijnlijk door Simyo nu verplaatst is naar de rubriek prepaid😎

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • April 2, 2026

Bij abo’s heb je ook geen 50% waarschuwing.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • April 2, 2026

Ik heb een simonly abonnement met automatisch opwaarderen.

Ik koop iedere maand een internetbundel voor €5.

Wanner die op is gaat het van mijn beltegoed af. Ik houd het altijd strak in de gaten. Hoe kan dit nu zo misgaan vraag ik me af? 

Is mijn WiFi vanzelf uitgegaan??

JanD
  • Forum Expert
  • April 2, 2026

Beste ​@Corano , als je bij een abo steeds bundels van 5 euro bij koopt kun je beter je standaard bundel ophogen, dat is veel goedkoper.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • April 2, 2026

Beste ​@Corano , als je bij een abo

Prepaid..

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • April 2, 2026

Dus de vraag hoort in de simonly rubriek als het mij vraagt…

Kan er iemand van simyo helpen?

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • April 2, 2026

Hoi ​@Corano,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je internetverbruik zo snel is opgelopen. Dat kan natuurlijk vervelend zijn als je normaal met een prepaidbundel uitkomt. 

Zo te zien gaat het hierbij om een prepaidkaart die je bij ons hebt lopen. Ik heb om die reden de categorie in het topic even aangepast naar Prepaid, zodat andere gebruikers meteen zien dat het om een prepaidkaart gaat.

Bij prepaid kun je altijd een gesprek of internetsessie afmaken, zelfs als je beltegoed tijdens het gebruik opraakt. Hierdoor kan er tijdelijk een negatief saldo ontstaan, dat daarna automatisch door ons wordt aangevuld tot €0,00. Dit zijn dus geen kosten die achteraf bij jou in rekening worden gebracht. Normaal gesproken betaal je bij prepaid alleen het tegoed dat je op de kaart zet, maar omdat automatisch opwaarderen bij jou aanstaat, wordt je beltegoed steeds aangevuld.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kan ik dit samen met de betreffende afdeling verder bekijken en een passende oplossing zoeken.

Groetjes,
Sedat

Friesian
  • Forum Expert
  • April 2, 2026

1.) Ik heb een simonly abonnement met automatisch opwaarderen.

2.) Ik koop iedere maand een internetbundel voor €5.

Wanner die op is gaat het van mijn beltegoed af.

3.) Ik houd het altijd strak in de gaten. Hoe kan dit nu zo misgaan vraag ik me af? 

4.) Is mijn WiFi vanzelf uitgegaan??

Beste @Corano.

Om misverstanden te voorkomen.

1. Sim only kent geen automatisch opwaarderen dit kan wel met een prepaid aansluiting.

2. Wanneer je elke maand een internetbundel koopt gaat dat van je prepaid/beltegoed af.

3. Daarvoor zul je de telefoon moeten raadplegen, dus sowieso een datamanager app ook gebruiken. Welk merk en telefoon heb je? 

4. Normaliter schakelt WiFi niet vanzelf uit, dat doe je zelf, of er is bijvoorbeeld een storing van het  vaste/WiFi netwerk. Controleer ook of bijvoorbeeld WiFi assistent UIT staat.