Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom kan ik niet opwaarderen met minder dan € 10,-?

  • 20 januari 2020
  • 9 reacties
  • 634 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties

Heb mijn prepaid maar weer eens opgewaardeerd met €10,- Waarom? Omdat het NIET ANDERS SCHIJNT TE KUNNEN!

Je kunt wel kiezen voor een “ander bedrag”, maar als je daar €5,- invult, begint “het” te zeiken dat je toch écht minimaal €10,- moet invullen want anders kom je gewoon NIET verder! Hallo SIMYO!! Zoveel bel ik niet in een maand tijd hoor! WAKE UP en pas het aan naar behoefte van de KLANT en niet naar de behoefte van SIMYO! Ondernemen is risico's aanvaarden! Aanvaard ze dan ook!? En gun mij de keuze te kiezen of ik opwaardeer met 1,- of met 1000,-?!

icon

Beste antwoord door Groentjuh 20 januari 2020, 12:10

Als mede-klant wil ik het volgende hierover zeggen:

Beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je je aansluiting actief houd. Of je nou in 50 jaar (iedere 6 maanden 1 sms versturen om de aansluiting te behouden) of in enkele minuten (door gelijk ~66 MB te internetten zonder databundel) je beltegoed op maakt daarvoor niet uit.

Simyo maakt wel kosten om de betaling te ontvangen (iDeal is niet gratis voor de ontvanger!), dus ik snap best dat Simyo een minimum bedrag wil zien en dus liever 1 x 10 euro i.p.v. 10 x 1 euro ziet. Volgens mij hanteren praktisch alle prepaid providers zo'n minimale opwaardeerbedrag.

Desondanks: als er genoeg vraag is naar deze functie, misschien komt hij dan.

Persoonlijk vind ik de wijze waarop u dit vraag vrij schreeuwerig. Ik zou het persoonlijk niet zo doen. Door zo'n negatieve manier van het doen van een voorstel kun je wel eens het deksel op de neus krijgen.

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als mede-klant wil ik het volgende hierover zeggen:

Beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je je aansluiting actief houd. Of je nou in 50 jaar (iedere 6 maanden 1 sms versturen om de aansluiting te behouden) of in enkele minuten (door gelijk ~66 MB te internetten zonder databundel) je beltegoed op maakt daarvoor niet uit.

Simyo maakt wel kosten om de betaling te ontvangen (iDeal is niet gratis voor de ontvanger!), dus ik snap best dat Simyo een minimum bedrag wil zien en dus liever 1 x 10 euro i.p.v. 10 x 1 euro ziet. Volgens mij hanteren praktisch alle prepaid providers zo'n minimale opwaardeerbedrag.

Desondanks: als er genoeg vraag is naar deze functie, misschien komt hij dan.

Persoonlijk vind ik de wijze waarop u dit vraag vrij schreeuwerig. Ik zou het persoonlijk niet zo doen. Door zo'n negatieve manier van het doen van een voorstel kun je wel eens het deksel op de neus krijgen.

Badge

Ik ben een klant en de klant is koning… zo simpel is het… U vraagt, wij draaien, met alles risico's van dien die daarbij horen, dus ook het risico verlies te draaien omdat diensten beter (kunnen) draaien door middel van flexibel beleid. Maar ja… Ik kán ze natuurlijk ook achter hun oren laten krabben door naar een andere provider over te stappen die jou WEL de keuzevrijheid biedt om op te waarderen zónder minimum bedrag. Dus als ik daar kan opwaarderen met €2,50 omdat dat MIJ beter uitkomt… dan doe ik dat en zijn ze mij als klant kwijt. Zal het dan ook niet nalaten Simyo NIET aan te raden wegens het minimum drempelbedrag dat zij stellen om uit de kosten te komen… Als ik naar de bakker ga wil ik een brood voor 2,- en geen brood van 20,- omdat dat nu eenmaal 'policy’ is bij hem “Ik heb maar een soort brood en dat kost 20,-” “En dat brood wat onderop ligt van 2,-?” “Dat verkopen we niet omdat we daar verlies op lijden… tenzij u er dat brood van 20,- bijneemt dan krijgt u het voor 1,-” Mééh… denk het niet!  

Reputatie 7

Ik ben ook klant. En ik heb mij er bewust van gemaakt dat Simyo bepaalde diensten aanbiedt die een andere provider niet aanbiedt en andersom. Zo kun je inderdaad bij Simyo opwaarderen met minimaal €10,-. 

Je vergelijking met brood bij de bakker is appels met peren vergelijken. Waarom zou je immers wel brood  van €2,- in de vitrine leggen maar het niet verkopen. Simyo legt geen lagere bedragen in de “vitrine” die zij vervolgens niet verkopen. 

Bij de meeste providers is het minimum bedrag trouwens €10,-. Alleen Lebara heeft de mogelijkheid voor €5,-. Er zijn ook providers die minimaal €15,- hebben. 

Simyo heeft ook een wall of change, Hier kunnen klanten ideeën / wensen op laten plaatsen, die worden dan besproken en eventueel doorgevoerd of afgewezen. 

 

Het is de toon die de muziek maakt.. :)

 

Badge

Simyo heeft ook een wall of change, Hier kunnen klanten ideeën / wensen op laten plaatsen, die worden dan besproken en eventueel doorgevoerd of afgewezen. 

 

Het is de toon die de muziek maakt.. :)

 

Wat zal die wall of change vol hangen en blijven hangen….

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi Lupus, 

Welkom op ons forum! :blush:

Wat jammer dat je zo gefrustreerd bent over de door ons ingestelde drempel voor het opwaarderen van je beltegoed. Ik snap dat jij graag persoonlijk zou willen opwaarderen met een lager bedrag, maar dat is geen behoefte die ál onze klanten hebben. Anders was het immers wel vaker uitgesproken, en jij bent de eerste in mijn zes jaar bij Simyo die ik zo hierover hoor klagen. 

Het is niet heel ongebruikelijk dat er bij een bedrijf voorwaarden worden gesteld aan het gebruikmaken van hun diensten. De klant is inderdaad koning, maar daar zitten grenzen aan. Het is niet zo dat als iemand als een klein kind ergens om schreeuwt dat een bedrijf dan gelijk overstag moet gaan. Zo kun je bij de NS ook niet je OV-chipkaart opwaarderen met een euro, terwijl daar vast wel eens om is gevraagd. Daar zit net als bij ons een praktische kant aan, want met een euro kom je niet veel verder dan het station waar je begint. En zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken waarom het niet wenselijk is om opwaarderingen van een euro aan te bieden. 

Ik zal je feedback (waarvoor dank) in ieder geval meenemen in de volgende Wall of Change-meeting om te kijken of we er iets mee kunnen doen. 

Heb je hier nog vragen over, of kan ik je ergens anders mee helpen? Let me know :innocent:

Groetjes,
Bas

Badge +2

 

Zo kun je bij de NS ook niet je OV-chipkaart opwaarderen met een euro, terwijl daar vast wel eens om is gevraagd. 

 

Kan wel bij automaat, kies "aanvullen tot".

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @MasterNate,

 

Welkom terug op het Simyo Forum!

 

Dat klopt! Bedankt voor deze aanvulling. :blush:

 

Groetjes,

Tessanne 

Dan heb je bij deze een tweede afnemer die het belachelijk vindt dat je met minimaal €10 moet opwaarderen. Dit terwijl je wel gelokt wordt met €5 dat dan bij wijze van cadeau wordt opgehoogd tot €7,50. Het excuus dat alleen Lebara dit lage bedrag aanbiedt (en dan wordt het nog standaard verdubbeld) gaat niet op. Ten eerste is dat niet zo want er zijn andere aanbieders die dit wel doen. Ten tweede, als een ander in de sloot springt moeten jullie dat dan ook doen? In deze tijd van "alles is flexibel en mogelijk en kan aangepast worden aan de wensen van de klant" is deze houding achterhaald en zou juist een schitterende kans zijn om je eigen identiteit neer te zetten en boven de andere aanbieders uit te stijgen.

In mijn geval wil ik juist met kleine bedragen op kunnen waarderen. Ik heb namelijk deze simkaart voor mijn zoon aangeschaft voor zijn eerste mobiele telefoon. Door met kleine bedragen op te hogen leert hij om te gaan met zijn mobiel zonder in 1 maand alles erdoor te knallen en een half jaar of jaar niks meer te kunnen. Op die manier kan hij vallen en opstaan en blijft het overzichtelijk en handelbaar. Maar als Simyo deze halsstarrige houding vol blijft houden zit er niks anders op dan over te stappen naar een provider die wel meedenkt. Ik hoop dat dit niet nodig is want Simyo bevalt verder prima.

Groet,

Ramon

Reputatie 6
Badge +5

Hoi RamonWeijers,

 

Bedankt voor je reactie, ik kan het verzoek opnieuw kenbaar maken op onze wall of change. Echter kunnen we niet beloven dat dit verzoek ook daadwerkelijk doorgevoerd word.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer