Skip to main content
Hallo,



Ik ben nieuw bij Simyo en ik gebruik mijn Prepaid weinig. Wel heb ik een internetbundel, alhoewel ik meestal WiFi gebruik. Ik heb 13,50 beltegoed, maar ik kan automatisch verlengen van de internetbundel niet activeren, terwijl ik voldoende tegoed heb.



Ik kan alleen automatisch verlengen activeren als ik automatisch mijn beltegoed opwaardeer:

- automatisch bij minder dan € 2,- tegoed (vind ik onveilig)

- automatisch met minimaal € 10,- per maand (veel te veel, ik heb € 4,- per maand nodig)



Ik vind het niet flexibel dat ik niet automatisch mijn internetbundel kan verlengen als ik toch voldoende tegoed heb, of dat ik automatisch per maand kan verlengen met het bedrag van mijn bundel.... dus met € 4,- ipv  € 10,-



Kan dit opgelost worden?



Groetjes,
Hoi appelflap, welkom op het Simyo forum :)



Ik heb dit topic even in het subforum Prepaid gezet. Zo houden we het forum wat overzichtelijker voor iedereen.



De reden dat 'automatisch opwaarderen' aan dient te staan om 'automatisch verlengen' aan te zetten is omdat anders 'automatisch verlengen' geforceerd uit zou gaan wanneer je beltegoed op is.

Jij hebt nu dan wel genoeg beltegoed om een paar maanden een internetbundel aan te schaffen, maar in de meeste gevallen belt men ook en gaat dat beltegoed sneller op.

Om er voor te zorgen dat het 'automatisch verlengen' aan blijft staan hebben we er voor gekozen om in elk geval ook 'automatisch opwaarderen' aan te moeten zetten.



Ook is het een bewuste keuze dat je met tenminste €10 dient op te waarderen. Het wordt een administratieve rompslomp om kleinere bedragen te laten bijschrijven. Dan zou het een stuk meer geld gaan kosten en kunnen we de tarieven niet meer zo scherp houden dan ze nu zijn.



Kijk, het principe van Prepaid stamt nog uit de tijd dat je enkel nog maar kon bellen. Internet is er later bij ingebouwd, maar verreweg het grootste deel van Prepaid is nog steeds bellen. Klanten die vooral willen internetten stappen namelijk over naar Sim Only.



Wat je vraagt is dus niet iets wat op te lossen is, aangezien het bewuste keuzes zijn.



Voor jou zou de makkelijkste oplossing zijn automatisch op te waarderen als je beltegoed minder van €2 is, maar waarom vind je dat onveilig?
Hoi appelflap, welkom op het Simyo forum :)



----

Voor jou zou de makkelijkste oplossing zijn automatisch op te waarderen als je beltegoed minder van €2 is, maar waarom vind je dat onveilig?





Dag Ernst,



Stel dat mijn telefoon gestolen wordt op school, dan loop ik de kans dat me dit minimaal nog eens 10 euro kost. Maar misschien is het toch de beste optie waaruit ik kan kiezen.



Bedankt voor je reactie!
Hoi appelflap,



Dat is inderdaad een klein risico. Echter kun je heel eenvoudig je simkaart blokkeren als je toestel is gestolen. Dit doe je via Mijn Simyo>Mijn instellingen en simkaart. Daar ben je vaak snel genoeg achter als je toestel gestolen is;)



Was je al bekend met deze mogelijkheid?

Reageer