.

Beantwoord

Waarom kan ik niet opwaarderen met de Simyo App?

  • 9 September 2014
  • 6 reacties
  • 557 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Waarom kan je via de Simyo app niet opwaarderen? Ik vind het erg onhandig dat ik daarvoor weer naar de website moet.

Ohja bij my simyo opwaarderen krijg je nog de mogelijkheid mobiel op te waarderen, wanneer je echte het nummer belt krijg je te horen dat deze dienst per mei niet meer beschikbaar is  [img]http://nl.tinypic.com/r/16k2o78/8[/img]
https://mijn.simyo.nl/selfcare/servlet/PrepaidMobielOpwaarderen?uid=20421&ojti=7CTG-L4TU-VOWC-723A-4WDT-W1BQ-P4UT-H4J1
icon

Beste antwoord door Ernst 10 September 2014, 10:03

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hallo Tjidske..

KPN is gestopt met de optie opwaarderen via 1244. Hier kan Simyo niks aan doen. 
Het gaat alleen online, via Mijn Simyo.
Ik verwacht dat betalingen bij mijn simyo moet gebeuren, omdat bij betalen bijvoorbeeld via de bank er sprake is van een versleutelde verbinding.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tjidske,

Ik heb je vraag verplaatst naar het subforum 'Prepaid' in de hoop dat andere forumgebruikers met deze vragen zo makkelijker hun antwoord kunnen vinden.

Zoals Friesian terecht aangeeft is KPN gestopt met opwaarderen met je mobiel.
Je screenshot laat een hele oude versie van Mijn Simyo zien. Is dat hoe het er nu bij jou uitziet?

Voor wat betreft opwaarderen met de Mijn Simyo app; of het te maken heeft met de versleutelde verbinding met de bank betwijfel ik. Theoretisch gezien kun je een eenmalige machtiging afgeven via een app, maar het is nog heel verre toekomstmuziek.
De app voor prepaid hebben we pas sinds kort en er zijn eerst andere zaken waar de aandacht naar uit gaat.
Mocht je niet telkens op internet via Mijn Simyo willen opwaarderen, dan kun je bijvoorbeeld ook Automatisch opwaarderen aanzetten.

Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord?

@Friesian; dank je voor het meedenken!
Reputatie 1
Badge
Hoi Tjidske,

Ik heb je vraag verplaatst naar het subforum 'Prepaid' in de hoop dat andere forumgebruikers met deze vragen zo makkelijker hun antwoord kunnen vinden.

Zoals Friesian terecht aangeeft is KPN gestopt met opwaarderen met je mobiel.
Je screenshot laat een hele oude versie van Mijn Simyo zien. Is dat hoe het er nu bij jou uitziet?

Voor wat betreft opwaarderen met de Mijn Simyo app; of het te maken heeft met de versleutelde verbinding met de bank betwijfel ik. Theoretisch gezien kun je een eenmalige machtiging afgeven via een app, maar het is nog heel verre toekomstmuziek.
De app voor prepaid hebben we pas sinds kort en er zijn eerst andere zaken waar de aandacht naar uit gaat.
Mocht je niet telkens op internet via Mijn Simyo willen opwaarderen, dan kun je bijvoorbeeld ook Automatisch opwaarderen aanzetten.

Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord?

@Friesian; dank je voor het meedenken!


ja hoor, helemaal helder.

Als je googled op My simyo opwaarderen krijg je dit scherm met de optie mobiel opwaarderen

https://mijn.simyo.nl/selfcare/servlet/PrepaidMobielOpwaarderen?uid=39864&ojti=QS1H-7EXT-Y2FK-TW74-KQMP-14JW-R6FG-EFD0
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tjidske,

Zoals je zelf misschien al hebt gezien, is dit de oude Mijn Simyo omgeving! Het is misschien wel slim om dit stukje offline te halen, want het is zoals je al hebt begrepen niet meer mogelijk om je tegoed op deze manier op te waarderen 🙂

Bedankt dat je ons hierop hebt gewezen!
Ik ben een nieuwe klant van Simyo met 4 aansluitingen. Eerst maar een prépaid om te kijken of het bevalt.
Overgestapt van AH Slim Only. Waarom..... ?.
Om te beginnen valt mij op uit de opmerkingen van forumleden op dat de functionaliteit van de "Mijn Simyo" app. geen mogelijkheden biedt om aansluiting, prepaid of abonnement, via de app op de smartpone te beheren. Ik heb dit helaas nu ook zelf moeten ervaren.

Op vragen hierover wordt door Simyo gesuggereerd dat het moeilijk is een dergelijke service op korte termijn in de app te integreren.
Ik zou Simyo willen adviseren eens te rade te gaan bij de makers van de AH app. Deze app maakt een volledig beheer van je aansluiting via je smartphone ad hoc mogelijk.
Voordeel is niet alleen het gemak maar zeker ook het voorkomen van torenhoge kosten van gebruik buiten bundels. De logica van het moeten terugvallen op het gebruik van een computer om je aansluiting te kunnen beheren ontgaat mij geheel.
Ik zou met Simyo door willen gaan als ik op mijn mobiele telefoon mijn aansluiting(en) kan beheren en zo de geadventeerde felxibiliteit waar Simyo mee adventeert ook flexibel kan benaderen.

Dit kan ook een anders veel gehoord bezwaar van de overschrijdingen van prépaid tegoeden of bundels in één beweging oplossen.
Of zijn overschrijdingen nou net de krenten in de Simyo / KPN pap?.

Simyo doe hier snel wat aan en verwijs niet naar KPN of andere beren op de weg.

Groet,

Jan K.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi JanK, welkom op het Simyo forum!

Goeie tips hoor, over onze app :)
We hebben nog niet zo heel erg lang een Mijn Simyo app. De eerste versie was alleen geschikt voor abonnementen en vertoonde enkel de stand van je bundels.
Inmiddels zijn we al een stukje verder en kun je al veel meer. Én hebben we een Prepaid app!
Het is een kwestie van tijd voordat je je bundels en opties kunt wijzigen op de app, maar zijn een klein bedrijfje met veel prioriteiten.
Met andere woorden; heb geduld, het komt goed.

Reageer