Skip to main content
Beste Simyo,



Onlangs kreeg ik een SMS'je dat mijn beltegoed op is, en sindsdien heeft mijn telefoon geen bereik meer. Normaal gesproken kon ik in zulke gevallen nog wel gebeld worden of SMS'jes ontvangen, maar nu kan ik, ook na meerdere keren mijn telefoon opnieuw opgestart te hebben, dat niet meer.

Het probleem is dat ik hierdoor mijn beltegoed niet meer kan opwaarderen, omdat ik niet meer de TAN-codes van mijn bank kan ontvangen. Deze krijg ik normaal gesproken via SMS.

Ik heb wat rondgekeken op het forum, en heb in ieder geval één soortgelijk geval gevonden:

https://forum.simyo.nl/prepaid-68/ik-kan-niet-opwaarderen-wat-nu-26777

Is dit nu bij mij ook het geval? Kan mijn aansluiting ook opnieuw aangemeld worden?
Hoi Evenaar,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat onhandig dat je niet meer bereikbaar bent. Dat is helemaal niet de bedoeling. Als je beltegoed op is, dan zou je geblokkeerd moeten zijn voor uitgaande activiteiten. Je zou nog wel gebeld en ge-sms't moeten kunnen worden. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat de blokkade alleen op uitgaande activiteiten staat. Daarom heb ik jouw simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk, door middel van een reset. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?



Als het goed is, moet je nu weer telefoontjes en sms'jes kunnen ontvangen. Laat je me weten of dat ook zo is?



Als het hierna nog niet werkt, wil je dan je simkaart in een andere telefoon stoppen en andersom? Zo kom je erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.



Hou je me op de hoogte?



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Ik zag aan het eind van de namiddag dat ik weer verbinding had, en heb één sms'je ontvangen. Vrij snel daarna viel de verbinding helaas weer weg. Ik had daarna je aanwijzingen gevolgd, maar nadat ik mijn telefoon opnieuw opgestart had kreeg ik nog steeds geen verbinding.



Ik heb helaas maar één telefoon, dus kan, in ieder geval vandaag, niet proberen of mijn kaart het in een andere telefoon wel doet. Mijn telefoon heeft echter wel een tweede sim-poort. Toen ik mijn kaarten verwisseld had gaf de telefoon aan dat de poort waar mijn simyokaart in zit geen verbinding had. De andere had wel verbinding.



Ik hoop dat dat ons verder helpt!
Hoi evenaar,



Wat jammer dat je maar heel even verbinding had 😞 Dat schiet natuurlijk niet op.



Als ik je goed begrijp, werkt je simkaart wel in het ene poortje, maar niet in de andere. Klopt dat? Wat gebeurt er als je een andere simkaart in beide poorten stopt?



Ook heb ik je beltegoed even met € 0.01 opgewaardeerd, zodat de blokkade er af is. Zo kunnen we ook controleren of het hebben van geen service komt door de blokkade, of dat er inderdaad iets met je simkaart aan de hand is.



Laat je weten wat er dan gebeurt?



Groetjes,

Samantha
Wat het geval was is dat het poortje waar mijn simyokaart in zat, geen verbinding leek te hebben.

Vandaag leek ik tussen 1 en 2 weer verbinding te hebben; ik neem aan dat dat door jou opwaarderen kwam. Zo snel mogelijk m'n beltegoed opgewaardeerd, en lijk nu blijvend verbinding te hebben.



Hartstikke bedankt! 😃
Hi Evenaar,



Ik ben blij dat het even lukte en dat jij daarna opgewaardeerd hebt. Fijn dat alles nu werkt! Hou je het nog wel in de gaten? Het is niet de bedoeling dat je niet bereikbaar bent zonder beltegoed.



Hou je me op de hoogte? :)



Groetjes,

Jihane

Reageer