.

Beantwoord

Waarom kan ik mijn Prepaid internetbundel niet gebruiken als mijn beltegoed op is?


Wat een aanfluiter!!! 

Ik kocht een prepaid kaart van €35 met beltegoed inbegrepen. Vervolgens is er 2x bijna €10 afgeschreven voor het gebruik van internet omdat ik “geen bundel heb”. 
Dus schaf ik een internet bundel aan, en zodra deze op was wilde ik opnieuw een bundel aanvragen, maar dit was niet mogelijk via de app. 

Ik heb contact opgenomen met Simyo waarbij er werd gezegd dat ik het nog maar eens moest proberen via een andere weg. 
Uiteindelijk heeft iemand anders voor mij een internet bundel aan kunnen vragen, maar inmiddels was er wederom €7,50 afgeschreven. 
Toen ik in de chat zei erg teleurgesteld te kreeg ik geen reactie, tot 17.10 uur en de chat was ineens “gesloten”.

De volgende dag werd de chat overgenomen door een andere medewerker, totdat ik wederom mijn onvrede uitte en bewijs opstuurde en er opnieuw niet gereageerd werd voor 1,5 uur! 

De chat werd dan WEDEROM overgenomen door een ander persoon die me dit stuurde: 
Ik zie dat er internetkosten gemaakt zijn voor aanschaf van je bundels op 06-05-2024 en op 19-05-2024. Dit heb ik doorgezet bij de betreffende afdeling zodat het vergoed wordt op je aansluiting als beltegoed. Wanneer de vergoeding wordt uitgevoerd ontvang je een mail hierover.


Heel erg fijn natuurlijk dat ik een vergoeding krijg, en dat waardeer ik erg. Maar ik vertrek over 10 dagen weer uit Nederland. 


Vervolgens stuurt de medewerker dit:

Op dit moment heb je 0 euro beltegoed op je aansluiting daardoor ben je uitgaand geblokkeerd uiteraard voor je bel lijn en is het helaas niet mogelijk om je internetbundel te gebruiken. Je moet nl een uitgaand actief bel lijn hebben om toegang te krijgen tot mobiel internet. Ik raad je aan om op te waarderen zodat je je bundel kan gebruiken.

Met andere woorden, de bundel die ik heb Gekocht werkt niet omdat ik geen beltegoed heb omdat HUN app niet werkt? 
En nu moet ik WEDEROM minimaal €10 beltegoed kopen om mijn internet te kunnen gebruiken???

Ik vertrek op 3 juni weer uit het land en heb dan dus €60 uitgegeven voor de 1000 MB en 5 telefoontjes. 


Dit was de eerste en laatste keer dat ik Simyo heb gebruikt !!!!

icon

Beste antwoord door Amy 21 May 2024, 15:29

Bekijk originele reactie

10 reacties

Daarom is het vaak ook veel goedkoper om een abo af te sluiten @Lara22 

@J.D.L. Ik woon in het buitenland en ben op visite hier voor een maand. Een abonnement heeft geen nut

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Lara22,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je een negatieve ervaring met ons hebt gehad! Onze oprechte excuses hiervoor. 

Ik zie inderdaad dat je een tegemoetkoming hebt gekregen voor de dagen dat er internet is verbruikt terwijl er geen internetbundel actief was. Als er geen beltegoed op de simkaart staat kan je uitgaand geen gebruik maken van de prepaid, ook niet van het internet ook al heb je een internetbundel. Dit staat ook op onze website aangegeven en in onze algemene voorwaarden waar je destijds mee akkoord bent gegaan. 

Zodra de vergoeding is opgepakt wordt dit bijgeschreven aan het beltegoed en kan je weer gebruik maken van de internetbundel. 

Het spijt me dat ik niet meer voor je kan betekenen hierin. 

Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Amy

Is het mogelijk om dan de internetbundel te annuleren en mijn geld terug te krijgen? 
Ik heb geen gebruik gemaakt van de bundel en zal dit ook niet meer nodig hebben. 

ik maak graag gebruik van het herroepingsrecht indien van toepassing

En de vergoeding is natuurlijk een lachertje, €1… na €25+ onnodige kosten gemaakt te hebben omdat jullie app niet naar behoren functioneert… 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Lara22,

Bedankt voor je reactie. We kunnen de internetbundel voor je annuleren en het bedrag hiervan terugzetten op je beltegoed. Het beltegoed kunnen we dan eventueel overhevelen naar een andere prepaid aansluiting mocht je iemand kennen die bij Simyo een Prepaid heeft. Ik heb me best voor je gedaan maar het beltegoed terugstorten op de rekening kan helaas niet. 

Mocht je het tegoed van de internetbundel terug willen als beltegoed dan kan je mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. Ik maak dit dan graag voor je in orde.

Groetjes,
Amy

Beste Amy, 

bedankt voor je reactie en je willigheid om mee te kijken naar het probleem .

Dit staat er in jullie algemene voorwaarden:

 
23.5
Beindiging van de prepaid overeenkomst
U kunt de overeenkomst voor Prepaid mobiel altijd opzeggen.
Uw prepaid overeenkomst eindigt automatisch als uw Prepaid tegoed is vervallen. We kunnen een aanvullende periode aangeven waarin u uw Prepaid tegoed alsnog kunt opwaarderen. In dat geval eindigt uw overeenkomt pas na die termijn. Als u meerdere Prepaid tegoeden hebt, laten we weten hoe en wanneer de overeenkomst eindigt.
Stapt u over naar een andere aanbieder? Dan betalen we Prepaid tegoed terug als u daarom vraagt.

Aangezien ik zojuist ben overgestapt naar een andere provider, vraag ik bij deze om het terugstorten van het tegoed op mijn rekening nummer dat bij jullie bekend is. 

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen#no3

Alvast vriendelijk bedankt,
 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Lara22,

Zojuist gereageerd op jouw privébericht. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Lara22,

Fijn dat je tevreden bent!

Zojuist heb ik jouw laatste reactie verwijderd uit het topic omdat je mijn reactie van ons privégesprek hebt gedeeld, dit is eigenlijk niet de bedoeling. Dit staat ook aangegeven in onze huisregels van het Simyo forum. 

Onze huisregels met betrekking tot dit onderwerp kan je hier terugvinden.

Groetjes,
Amy

Geen probleem dat je dit verwijderd hebt. 

Toch wil ik toekomstige klanten met hetzelfde probleem een tip geven. 
Neem niet zomaar genoegen met dat ze de internetbundel voor je annuleren en het bedrag hiervan terugzetten op je beltegoed. Of dat het beltegoed niet terug gestort kan worden op de rekening. 

Je hebt volgens de wet recht op je geld terug. 

 

Reageer