.

Beantwoord

Waarom is mijn prepaid telefoonnummer geblokkeerd?

  • 8 April 2014
  • 6 reacties
  • 885 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Beste Simyo,

Vandaag schrok ik mij rot toen ik opeens een email kreeg waarin werd aangegeven dat ik meer als 100,- negatief zou staan op een prepaid simkaart. 
prepaid, betekend volgens mij vooruit betaald en op=op.  

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat iemand op een vooruitbetaalde simkaart negatief kan staan. Ik kan daar echt niet bij.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit ook daadwerkelijk de bedoeling is van Simyo om mensen op het verkeerde been te zetten door een prepaid (lees: vooruitbetaalde) simkaart opeens om te dopen tot postpaid (achteraf betaald).
😕😕

Graag zou ik willen zien dat het blokkade wordt opgeheven en zou graag zien dat negatieve saldo op 0,- geplaatst wordt. 
icon

Beste antwoord door Ernst 9 April 2014, 14:49

Bekijk originele reactie

6 reacties

Stop nou met deze praktijken en noem het postpaid ipv prepaid
Reputatie 5
Badge +11
Hoi camy,

Ik snap dat je schrik van het mailtje dat je kreeg, je stond zelfs wat meer dan €100 negatief :(
Gelukkig is het al opgelost voor je en staat je beltegoed inmiddels weer op €0.

Wél wil ik nog wat meer ingaan op het 'hoe-en-waarom' van het negatieve beltegoed.
Wij (Simyo) krijgen de verbruiksgegevens vanuit het netwerk met een vertraging binnen. Deze vertraging is doorgaans een paar uur en heeft als groot voordeel dat je een telefoongesprek af kunt maken als nét je beltegoed op is.
Stel dat je nou is die tijd niet een telefoongesprek voert, maar enorm veel data verbruikt, dat schiet het beltegoed echt wel heel ver onder de €0. Dit was bij jouw het geval.
Jij hebt 192 Mb verbruikt tegen het standaard Pay as You Go tarief van €0,10 per 100 KB en kwam zo uit op -€178
Waarom je ineens zoveel data hebt verbruikt weet ik niet, dat weet alleen jij. Misschien heb je net een nieuwe mobiel in gebruik genomen, maar voor die tijd heb je amper internet gebruikt via het mobiele netwerk.

Feit is wel dat we er niet moeilijk over doen. Wanneer iemand, zoals jij nu, zo verrast bent hierdoor vergoeden het negatieve beltegoed gewoon. We doen er ook niet geheimzinnig over dat het kan en helpen iedereen waarbij dit een probleem vormt.
Kan je aub mijn account verwijderen, ik blijf het een vervelende wijze van dienstverlening vinden. 
Mede omdat jullie als experts weten hoe die nieuwe apparaten werken, weten ook jullie dat er bewust een risico wordt genomen. 

Ik klaag en laat het merken, maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die ervan schrikken en met veel pijn en moeite gewoon betalen. Dat zijn misschien de mensen die niet de kennis en kunde hebben om op onderzoek uit te gaan en ga zo maar verder.

Noem het gewoon geen prepaid of zet de mogelijkheid op negatief gewoon standaard uit!
Dan kan je volgens mij nog steeds gewoon reclame maken dat je met een prepaid negatief kan staan....ik vraag mij af hoeveel mensen hiervan gebruik zullen maken! 

Ik kan je verklappen dat 90% van de prepaid mensen een kaart kopen omdat zij 1 niet genoeg geld hebben of krediet waardig zijn voor een abonnement of ze kopen het voor hun kind met het idee op=op. 

Dus die zogenaamde klantvriendelijkheid is in mijn ogen gewoon een commercieel 'vies' trucje! 
Hallo camy, Ernst.
Ik wil me eigenlijk niet mengen in het gesprek.

Camy ik begrijp je reactie, dat je geschrokken bent, heel goed.
Wanneer je wilt dat er alleen kosten zijn voor bellen/sms en geen kosten voor mobiel internet dan kan dat via mijn simyo.
Bij Mijn instellingen en simkaart, internet uit.
Dan is mobiel internet niet mogelijk, dus ook geen kosten voor mobiel dataverkeer.
Tevens kun je mobiele netwerken op je telefoon uitzetten.
Dan heb je wat Scotsman ooit schreef, peace of mind.
Wil je wel internet of bijvoorbeeld whatsapp gebruiken dan zou ik wifi gebruiken.

Verwijderen gebruikersnaam gaat niet, wijzigen wel, dat kan een moderator.

@ Ernst
En camy lees maar gerust even mee, dit kan voor jou ook nuttig zijn.

Je schrijft over datagebruik, maar ik wil het volgende even onder je aandacht brengen.
Kijk eens op je telefoon bij instellingen, en dan bij applicatiebeheer.
Applicatie zoals youtube, hangouts, chrome kijk eens hoe veel mb daar staat.
En zie onderaan staan apparaatgeheugen.
Dat is je Internal Ram.

Je kunt een aantal dingen doen.
Van de voorbeelden die ik noem kun je de updates verwijderen.
Dan komen ze te staan op fabrieksinstellingen, dat scheelt enorm in het Internal Ram. (Werkgeheugen)

Een ander punt is.
Ik gebruik als voorbeeld android.
Ga naar google play. (Google store)

Klik op het bovenstaande soort van tasje.
Tot je ziet mijn apps, instellingen.
Wijzig bij instellingen, apps automatisch bijwerken.
In apps, alleen via wifi bijwerken.
Dan bepaal jij welke apps en wanneer worden bijgewerkt.

@ camy, Ernst.

Ik hoop dat ik jullie met deze tips geholpen heb.

Met vriendelijke groet,
Friesian.
Verwijder aub mijn account. Want dat blijkt ook al niet mogelijk te zijn om dat zelf te doen!
Het feit dat dit zelfde probleem ook al door Radar is behandeld zegt volgens mij genoeg. 

Remove my Account, Verwijder mijn Account, want het is blijkbaar niet mogelijk om dit zelf te doen
Reputatie 2
Badge +6
Verwijder aub mijn account. Want dat blijkt ook al niet mogelijk te zijn om dat zelf te doen!
Het feit dat dit zelfde probleem ook al door Radar is behandeld zegt volgens mij genoeg. 

Remove my Account, Verwijder mijn Account, want het is blijkbaar niet mogelijk om dit zelf te doen


Hoi camy,

Ik vind het erg jammer om te lezen dat je er zo over denkt 😞 Wij geven namelijk van te voren aan dat je bij ons een negatief tegoed kan krijgen. Ook tijdens het bestelproces geven we dit meerdere malen aan. Wat we ook vertellen is dat internet altijd aan staat bij de aanschaf van een simkaart. Omdat jij heel veel data in één keer bent gaan gebruiken, heb je zo'n hoog negatief tegoed gehad. Ondanks alle waarschuwingen snappen wij dat je dit niet met opzet hebt gedaan. Vandaar dat wij je nogmaals wijzen op het negatieve tegoed en op het feit dat je kunt internetten. We vergoeden ook al het negatieve tegoed. Misschien verbaast het je, maar het merendeel van onze klanten vindt het juist wel heel fijn dat je door kunt bellen als je beltegoed op is.

Wil je je forum account verwijderen of je prepaid aansluiting? Je prepaid aansluiting komt namelijk na 6 maanden automatisch te vervallen als je niet belt of sms't. Je bent nu geblokkeerd (tot je weer opwaardeert) dus kun je nu niet bellen of internetten. Het is echter niet mogelijk om je forum account te verwijderen. Elke keer als je iets op het forum plaatst zal er een moderator erop reageren.

Als je de optie 'internet op je mobiel' uit zet, kun je geen contact meer maken met het mobiele netwerk. Als je opwaardeert kun je weer bellen. Ik hoop dat de handelswijze van Simyo zo iets beter begrijpt. We houden je natuurlijk graag als klant 🙂

Reageer