.

Beantwoord

Waarom is mijn Prepaid databundel niet oneindig houdbaar?

  • 3 August 2017
  • 4 reacties
  • 1140 Bekeken

Waarom is mijn beltegoed wél onbeperkt geldig, en moet mijn databundel iedere maand op zijn. Ik vind bereikbaar zijn via whatsapp ideaal, maar daar heb ik geen 1000 mb voor nodig iedere maand. Dus gewoon: data op = opwaarderen. Of dat na 1 week of na 10 maanden is. Dat is klantvriendelijk!
icon

Beste antwoord door Jihane 7 August 2017, 17:29

Bekijk originele reactie

4 reacties

Het standaard beltegoed is het basisproduct van je aansluiting, daarom is het altijd geldig mits 1x in de 6 maanden uitgaand verkeer is of internet is gekocht. Je internetbundel is een bij-product. Bij abonnementen zijn zowel de bel/sms als de internet bundels een maand geldig.

Je hoeft niet perse 1000 MB aan te schaffen, er zijn ook kleinere bundels van 150 en 500 MB.
Dat klopt van die kleinere bundels. Maar dan nog vind ik het raar dat met het principe idee van prepaid, niet mogelijk is om te gebruiken wat je nodig hebt. Het is al veel duurder per MB. En dataverbruik is niet in te schatten vooraf. Dus, data op is opwaarderen, net als beltegoed. Verbruik je veel, dan is overstappen naar een abonnement een optie. Ik zou het echt als een grote stap in het voordeel van de klant zien, waar je als aanbieder jezelf mee kan onderscheiden van de concurentie.
@AnjaP
Je kunt wel degelijk gebruiken wat je nodig hebt. In mijn ogen zouden 2 dingen moeten gebeuren.

1. Of een uniforme prijs voor zowel bel, sms en data van € 0.10 minuut/sms/data.. Of na 1 keer opwaarderen een lagere prijs voor MB. Van 0.15 naar 0.10 na opwaarderen.
2. De verhouding qua internet bundel prijs is verre van goed te noemen, ik zeg het nogal cru ik weet.
Logischer, beter zou zijn.

1000 MB €10.00
500 MB €5.00
150 MB € 2.00

Je kunt in je telefoon zien via gegevensgebruik hoeveel je in een maand gebruikt. Bij benadering kun je dan berekenen wat je kwijt zou zijn aan kosten bij.... per MB.
€ 0.05
€ 0.10
€ 0.15

Houdt dat eens een maand in de gaten, ik ben benieuwd naar de kosten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anja,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap je punt! De reden dat je beltegoed houdbaar is, is omdat dat de basis is van je aansluiting. Met internetbundels zit dat toch anders - dat zijn tijdelijke bijkomstigheden. Je kunt er wel voor kiezen om je bundel automatisch te laten verlengen. Als je 1000 MB's teveel vindt, kun je bijvoorbeeld elke maand 150 MB's verbruiken. Is dat een idee? Je doet dat via Mijn Simyo.

Of is dat geen oplossing voor je? Als niet, dan zet ik dit idee op onze 'Wall of Change'. Daar hangen we alle ideeën en wensen op, zodat de mogelijkheden bekeken kunnen worden.

@ Ray en Friesian, dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane

Reageer