.

Beantwoord

Waarom is een negatief saldo mogelijk?

  • 14 April 2017
  • 2 reacties
  • 228 Bekeken

Ik lees net op het forum dat je dus met een prepaid toch een negatief saldo kan hebben en dat de 'grens' -€5,- is.
Nu heeft mijn 9 jarige zoon voor noodgevallen een prepaid van €5,- beltegoed gekregen op zaterdag 8 april. Vandaag, vrijdag 14 april krijg ik een melding dat hij een negatief saldo heeft van meer dan €10,-! Blijkbaar heb ik overal gemist te lezen dat je internet gebruik op de gsm uit moet zetten, als je denkt alleen een beltegoed te hebben gekocht.

Maar los daarvan lees ik dat simyo je internetsessie niet abrupt wil afkappen en je dus je je internet gebruik 'af laat maken' als je geen tegoed meer dreigt te hebben. Hoe kan het dan dat het internet verbruik van mijn zoon niet geblokkeerd is nadat hij meer dan €5 in de min stond? Als ik alle kosten optel, dan zat hij vanmiddag dus al op -€10,67 en daarna kon hij nog voor wel €8,79 extra internetten, zonder dat hij beltegoed had! Ik vind het, net zoals ik van meer gebruikers lees, een raar concept dat je met een beltegoed onbewust in de schulden kan raken.Ik heb nu zijn beltegoed maar opgewaardeerd met €20 om uit het rood te komen, maar dit is niet wat ik verwacht had van een tegoed. Hij leert net een beetje hoe een gsm werkt en was eigenlijk nog niet verder gekomen dat het gebruik van whatsapp en de belfunctie.... Ik hoor graag uw reactie hierop.

mvrgr, Roque
icon

Beste antwoord door Ray 15 April 2017, 07:54

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi,

Het is inderdaad mogelijk om bij prepaid van Simyo een gesprek of internetsessie af te ronden. Dit is om te voorkomen dat men bijvoorbeeld in een gesprek word afgekapt omdat het beltegoed op is. Hier zit echter wel een maximum aan van - 5 euro. Helaas komt het wel eens voor dat het hoger uitpakt. Simyo zal dan zorg dragen voor correctie.

Het staat niet alleen vermeld op het forum, maar ook op de homepage van Simyo Prepaid en de bestelpagina.

In verband met Pasen kan het echter wat langer duren alvorens er een reactie vanuit Simyo komt.

Fijn Pasen. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Roque,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je zoontje onverhoopt een negatief beltegoed saldo kreeg! Dat limiet hoort inderdaad op € 5,- te zitten. Sorry daarvoor! Ik zie ook dat we het beltegoed hebben bijgevuld met € 12,12 voordat je opgewaardeerd had. Dat is namelijk wat we doen: als het negatieve saldo toch meer dan € 5,- wordt, dan doen wij daar iets aan. Het is dus absoluut geen mechanisme dat bedoeld is om ervoor te zorgen dat mensen 'in de schulden' komen.

Verder staat het inderdaad ook aangegeven op verschillende pagina's. We proberen hierin zo transparant mogelijk te zijn.

Het idee erachter is, zoals Ray vertelt, dat je niet tegengehouden wordt bij je verbruik. Natuurlijk is het in zo'n geval vooral vervelend, en dat wil ik ook niet bagatelliseren! Zoals ik al zei, hebben we € 12,12 voor je bijgevuld 🙂 Ik hoop dat je blij bent met die tegemoetkoming.

Heb je hier nog vragen over?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer