.

Vraag

Waarom is de stap groter om van Sim Only naar Prepaid te gaan dan van Prepaid naar Sim Only?

  • 3 April 2023
  • 4 reacties
  • 47 Bekeken

Waarom kun je wel met de instellingen van een Prepaid simkaart naar een Sim Only abonnement, maar niet terug van een Sim Only Abonnement naar een Prepaid kaart instelling? Ik zou graag een technische onderbouwing willen. Waarom kan het de ene kant op wel en de andere kant op niet. Het is niet erg duurzaam, want je verbruikt opnieuw, papier, plastic, nfc-chip, post, en het is ook niet klantvriendelijk.


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid


4 reacties

Hallo @Lobo ik denk dat het technisch best zal kunnen, maar als je van prepaid naar sim-only gaat, ga je dus ook een contract aan voor een vaste periode en  denk ik dat je pas naar prepaid terug kunt als je weer contract-vrij bent.

Of ben je al contract-vrij?

Dan wordt het een andere zaak.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Lobo,

Bedankt voor je bericht. Goeie vraag! Ik kan me voorstellen dat je hier wat duidelijkheid over zou willen hebben :).

Wij hebben je vraag daarom uitgesteld bij onze technische dienst. Zij gaven aan dat het technisch gezien wel mogelijk is om van Sim Only naar Prepaid over te stappen, maar dat dit bij ons niet mogelijk is omdat wij een soort drempel willen houden zodat klanten minder snel overstappen naar Prepaid. Wij willen eigenlijk voorkomen dat klanten overstappen van Sim Only naar Prepaid omdat wij zoveel mogelijk klanten willen die gebruik maken van een abonnement. Omdat wij de optie niet helemaal weg willen halen voor onze klanten, kun je dus overstappen naar Prepaid door een nieuwe Prepaid te bestellen met nummerbehoud.

Ik hoop je vraag hiermee een beetje beantwoord te hebben! 

Bedankt voor je reactie @JanD 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Dag JanD, 

Bedankt voor je reactie.

Als je bij dezelfde provider blijft lijkt mij dat qua overstappen naar abonnementsvorm of prepaid geen moeite, je blijft klant, de provider bepaald de overstap datum en er is ook geen nieuw telefoonnr. nodig.

Beste Roeqajja,

Bedankt voor je antwoord. Ik vind het een eerlijk antwoord van Simyo, Top. Ben en blijf graag klant van Simyo zoals je denk ik al heb gemerkt. 

Ik ben ervan overtuigd dat een drempel leggen als goeie provider niet nodig is, maar begrijp de beslissing.

Als er veel mensen op deze manier overstappen is het jammer dat deze drempel er is en onnodig veel simkaarten en papier wordt verspild. Als er weinig mensen op deze manier overstappen is de vraag of het wel door deze drempel komt, wie weet.

Heb de werkwijze maar te accepteren en het is oke.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie.

Groetjes 

Lobo 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Lobo,

Bedankt voor je reactie. We zijn blij om te zien dat je het enigszins begrijpt. Wel moet ik zeggen dat we jou punt zeker ook begrijpen en wil ik je bedanken voor het meedenken! Wie weet wat de toekomst brengt 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer