.

Beantwoord

Waarom heb ik zoveel negatief beltegoed?

  • 15 December 2016
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

Zowel in de maanden september en november heeft mijn dochter op dit nummer zwaar negatief beltegoed gecreëerd. We hebben voor prepaid en SIMYO gekozen om dit te voorkomen. Vanzelf sprekend hebben we het beltegoed betaald, maar ik vind, dat dit niet moet kunnen.

Hoe is dit te voorkomen en wat is de mening van SIMYO over het gecreëerde negatieve beltegoed in september en november op dit nummer?
icon

Beste antwoord door Ray 15 December 2016, 19:45

Bekijk originele reactie

5 reacties

Bij Simyo is het mogelijk om een negatieve stand te krijgen doordat het mogelijk word gemaakt om een sessie af te maken. Dat houd in dat je niet zomaar word afgekapt tijdens een (belangrijk) telefoon gesprek. Maar ook tijdens een actieve datasessie kan het gebeuren. Het is dus van belang om de telefoon zo in te stellen dat grootverbruikers on der de apps, updates en synchronisaties niet via de data optie kunnen maar enkel via Wifi.
Ook het gebruik van de MijnSimyo pagina en/of app is aan te bevelen.

https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

Negatief beltegoed
Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.

https://www.simyo.nl/prepaid
Reputatie 5
Badge +6
Hey Joost,

dit is nou juist een van de features van Simyo om door te kunnen gaan ookal ben je er overheen, zo kun je je telefoontje afmaken en internetten ookal heb je dit nog niet betaald.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Joostdehond,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je dochter onverhoopt meer data verbruikt heeft dan de bedoeling was! Eigenlijk hoor je niet meer dan € 5,- in het negatief te kunnen staan, maar heel soms glipt er iets door de kieren. Hierdoor wordt het dan toch wel mogelijk. Ik zie ook dat wij in november € 39,55 aan beltegoed bijgevuld hebben, om ervoor te zorgen dat de schade miniem zou zijn. In september wilden we dat ook doen, maar toen was er al € 40,- opgewaardeerd. Vind je het goed als ik € 30,- hiervan weer toevoeg als beltegoed, op haar aansluiting? Dan is dat dus ook vergoed 🙂 Zodra jij je akkoord daarop geeft, voer ik dat uit!

Ik wil jouw dochter ook wat tips geven over internetverbruik. Dit blog legt heel goed uit hoe je je instellingen zodanig kunt instellen zodat er geen onnodig gebruik wordt gemaakt van haar mobiele data.

De reden dat je een paar euro negatief kunt staan, is omdat (zoals Raytje en PaulH al gezegd hebben) om ervoor te zorgen dat jij je internet,- of belsessie gewoon af kunt maken. Heel handig, eigenlijk! Wel jammer dat het nu ietwat uit de klauwen is gelopen, maar dat gaan we zeker voor jou rechtzetten.

Laat je me weten wat je van de oplossing vindt?

@ Raytje en PaulH, heel erg bedankt voor de reacties, mannen!

Groetjes,
Jihane
Bedankt Jihane en de mannen,

Ik ben akkoord met je voorstel Jihane.

Gr,
Joost
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Joostdehond,

Graag gedaan 🙂 Ik heb het zojuist doorgevoerd. Als je je Mijn Simyo pagina controleert, zie je de € 30,- toegevoegd aan je beltegoed.

Laat je 't weten als je in de toekomst nog ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane

Reageer