.

Beantwoord

Waarom heb ik opeens geen auto opwaarderen meer?

  • 9 March 2015
  • 9 reacties
  • 321 Bekeken

Helaas moest ik bij een buitenlandbezoek merken dat ik niet meer mocht bellen; op internet bleek: "Simkaart geblokkeerd voor uitgaand verkeer". Nog erger was dat ik ook niet meer gebeld kon worden. Via email kreeg ik van jullie klantenservice bericht dat ik een negatief saldo had. Zal vast slechts enkele centen geweest zijn.
* Hoe is dit mogelijk als ik altijd automatisch opwaarderen heb?
* Gebeurt dit dan opeens niet meer?
* Waarom krijg ik geen bericht van jullie als ik negatief sta?
* Waarom krijg ik geen bericht als mijn uitgaand verkeer (en blijkbaar ook ingaand verkeer) door jullie geblokkeerd wordt?
Tijdens mijn buitenlands verblijf is mijn saldo op nihil gezet, maar nog steeds bleef ik geblokkeerd, dus wat als "oplossing" en "geste" werd gepresenteerd had feitelijk geen effect; niet bereikbaar zijn dus. Jammer, geen plezier van mijn Simyo-simkaart.
Al met al zou ik die prijzen waarover jullie jubelen op jullie site niet zo snel aan Simyo gegeven hebben . . . . .
icon

Beste antwoord door Ernst 10 March 2015, 12:53

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Storm,

Welkom op het Simyo forum.

Hopelijk heb je ondanks alles toch nog een fijne vakantie?
Dat je volledig geblokkeerd wordt is nieuw voor mij. Voor uitgaand wist ik wel maar voor ingaand niet. Heb je niet buitenland uitgeschakeld staan op Mijn Simyo?

Is misschien een opwaardering via de automatische incasso gestorneerd van je bank?
Zoals ik kan lezen op het forum gaat dan ook automatisch de de automatisch opladen eraf per Euro incasso.

Is het wat duidelijk?

Graag je reactie.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi storm9, welkom op ons forum!

Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic verplaatst naar het subforum Prepaid.

Ik ben bang dat er naar aanleiding van de e-mail die je gestuurd hebt wat verwarring is ontstaan omtrent je beltegoed en je verbinding. Excuses daarvoor.
Wanneer je beltegoed op is, of misschien een beetje onder €0 is gekomen, wordt je aansluiting enkel geblokkeerd voor uitgaand bellen en sms'en.
In jouw geval is je beltegoed op 16 oktober vorig jaar -€0,05 geweest en hebben we dat meteen op €0 gezet voor je. Dus dat is vermoedelijk niet de oorzaak.
Bellen in en naar het buitenland stond ook aan bij jou, maar dit heb ik nu uit- en aangezet. Wanneer je jouw telefoon opnieuw opstart zal die wijziging effect hebben. Hopelijk is dat de oplossing.

Ik lees in je e-mail dat je in Tsjechië bent. Je zou de beschikbare providers één voor één handmatig kunnen selecteren om uit te proberen.
Je kunt kiezen uit: Oskar, EuroTel en Radio Mobiel. Vergis je niet in de netwerkproviders van deze aanbieders. Een T-Mobile zou je zomaar eens niet kunnen gebruiken bijvoorbeeld.

Het automatisch opwaarderen had je denk ik aanstaan via je credit card. Nu zijn wij vorig jaar overgestapt naar een andere aanbieder en hebben alle Prepaid klanten een e-mail gestuurd dat dit opnieuw aangezet diende te worden.
Misschien heb je die over het hoofd gezien?
Je kunt het in ieder geval wel weer via Mijn Simyo aanzetten.

Kun je nog even laten weten of het nu duidelijk is en of ik je hiermee geholpen heb?


@maikel.martens; dank je voor het meedenken!
Dank voor de reactie.
Mijn simkaartstatus is nog steeds geblokkerd voor uitgaand bellen, maar ik reken erop dat als ik mijn saldo weer >0,00 breng, dit zal verdwijnen (toch?!).
In Tsjechië heb ik handmatig alle providers geprobeerd; niet zelf bellen en ook niet gebeld kunnen worden bij T-mobile en O2 (you are not authorised) en bij Vodafone de melding dat ik uberhaupt niet mag bellen via Vodafone. Alleen uit deze 3 providers kon ik kiezen.
De door jou genoemde Oskar, Eurotel en Radio Mobiel waren er niet om uit te kiezen. Als ik op internet kijk zie ik daar staan dat alleen de 3 door mij geprobeerde providers in Tsjechië werkzaam zijn; ik denk dat jij je op oude informatie baseert; Eurotel is opgegaan/overgegaan in O2, de rest die jij noemt heb ik niet nagekeken. Op het internet zie ik meer problemen met bellen en gebeld worden in Tjechië. Ik denk dat jullie (van Simyo) iets te gemakkelijk hierover denken. 
Ik hoop dat bellen en gebeld worden via prepaid Simyo in andere buitenlanden wel mogelijk blijft (is), en misschien leuk om een medewerker eens naar Tsjechië te sturen om te ervaren wat ik heb meegemaakt?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi storm9,

Zoals je ongetwijfeld hebt gezien staat je simkaart weer actief op het netwerk na het opwaarderen van je prepaid. Het is heel vervelend om te horen dat je zoveel overlast hebt ervaren door het niet werken van je telefoon in het buitenland. Simyo/KPN is afhankelijk van buitenlandse providers zodra je over de grens gaat. Vanaf dat punt hebben wij heel weinig invloed op wat de lokale situatie is en of je gebruik van het netwerk kunt maken.

Wij kunnen wel zien dat je simkaart helemaal open staat voor verbinding in het buitenland. Je zou, mochten er geen lokale problemen zijn met het netwerk, geen problemen hebben bij het verbinding met een netwerk.

Laat je ons weten of dit ook zo is? 🙂
1. Ik ben inmiddels terug in Nederland.
2. Er wordt totaal niet ingegaan op mijn opmerkingen nav de stellingen van moderator Ernst over de operators in Tsjechië (allemaal feitelijk onjuist).
3. Mijn automatisch opwaarderen is door jullie de nek omgedraaid, dat is blijkbaar de oorzaak van alle ellende.
4. Ik krijg sterk de indruk dat ik het probleem zelf na terugkomst in Nederland heb opgelost, zonder hulp van Simyo-medewerkers.
Hoop dat ik bij een volgende buitenlandtrip geen nieuwe verrassingen tegenkom.
Reacties hiermee beëindigd.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Storm,

Wat jammer nu.
ik hoop als ik op vakantie ben altijd op verassingen. Puur omdat die meestal leuk zijn.
Helaas in jou geval niet.

mogelijk is de volgende keer het idee om bij de apn de gebruikersnaam kpn en ww GPSR.

Misschien werkt dat de volgende keer.
De tip is misschien laat maar beter laat dan nooit zeg ik altijd.

Hopelijk heb je verder wel een goeie vakantie?
Hier begrijp ik niets van: apn kpn GPSR
maar het zal vast een waardevolle tip zijn
waarvoor mijn dank
al heb ik mij nu weer laten verleiden tot een reactie op dit inhoudelijke non-item.
Overigens zie ik nu dat de forumbazen mij als Startend Simyaan kwalificeren;
bijna een reden om snel bij Simyo weg te gaan,
maar wellicht dat een Toegewijd Simyaan niet begrijpt dat ik helemaal niet als Simyaan betiteld wil worden.
Zal eens kijken of en hoe ik mij van dit gebeuren kan verwijderen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Storm,

Startend Simyaan is iedereen op het forum.
Ben het zelf ook geweest.
Hoe meer berichten je post. Hoe sneller het verdwijnt.

de apn is de contact code van je telefoon om contact te maken met het Internet via de provider.
Een tip was de apn code met gebruikersnaam kpn en met wachtwoord GPRS.
Misschien dat dat werkte.

Hopelijk snap je het nu wel en heb ik je irritatie iets weg kunnen nemen door het uit te leggen.

Als er nog vragen zijn lees ik ze graag.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi storm9,

Welkom terug in Nederland. Mijn excuses dat er niet meer ingegaan is op de aangegeven netwerken door -Ernst. Deze namen komen van een interne lijst met netwerk operators. Er is alleen op de verkeerde lijst gekeken:(

Je kon niet bellen in Tsjechië doordat er geen saldo meer was op je aansluiting. Over de wijziging in het automatisch opwaarderen heb je destijds een email ontvangen. Je kunt via Mijn Simyo heel gemakkelijk je automatisch opwaarderen weer inschakelen.:D

Je aansluiting is, zoals -Tiury al aangaf, gereed om een connectie in het buitenland te maken. Wel is het verstandig om nog even je toestel opnieuw te starten de volgende keer dat jij jezelf in het buitenland begeeft.

De titel 'startend simyaan' krijg je inderdaad automatisch op ons forum. Door deze gradaties heb je een beetje een idee van de ervaring van de adviesgever;) Ik hoop dat alles zo duidelijk is.

@maikel.twinnie Dank voor het meedenken. Kleine kanttekening; Storm9 is een prepaid klant. Met een prepaid aansluiting kun je niet internetten in het buitenland;) Storm9 wil kunnen bellen in het buitenland.

Reageer