Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom heb ik kosten gemaakt buiten de internetbundel?

  • 12 januari 2020
  • 13 reacties
  • 442 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 15 reacties

ik heb zogenaamd onbeperkt internet bundel, bij het aflopen van de bundel heb ik een nieuwe besteld. 

die bundel is afgeschreven maar daarbij ook een extra bedrag voor internet gebruik. 

de bundel werkt nu niet omdat er geen saldo meer is. 

zo kost internet bij prepay veeeel meer dan een abonnement. wat een klantonvriendelijke manier om geld te verdienen  

waarom doet simyo dit? willen jullie klanten naar simpel wegjagen?

icon

Beste antwoord door Tessanne 13 januari 2020, 13:01

Hoi @la.rs ,

 

Welkom terug op het Simyo Forum! Jammer dat je hier onder deze omstandigheden terecht bent gekomen. 

 

Ik snap dat de meerdere bundels wat verwarring kunnen veroorzaken, daarom heb ikdirect je aansluiting er bij gepakt om mee te kijken. Ik zie dat je deze maand eerst een bundel van 1000MB had en toen deze op was heb je een onbeperkte bundel aangeschaft. Deze aanschaf van de onbeperkte bundel is niet direct gebeurd nadat jouw bundel van 1000MB verbruikt was, we hebben je tussendoor nog een sms gestuurd met daarin de waarschuwing dat je internet verbruikt buiten de bundel en hoeveel dit kost. Vandaar dus ook het feit dat het internetverbruik voor een deel van het beltegoed af is gegaan. 

 

Het is inderdaad verstandig om te bedenken of je misschien meer baat hebt bij een abonnement gezien het internet verbruik,.De keuze of je dit zou willen bij Simyo of bij een andere provider is natuurlijk helemaal aan jou. 

 

Hopelijk heb ik zo je vraag voldoende kunnen beantwoorden. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

 

@ Ray, bedankt voor het meedenken!

 

Groetjes,

Tessanne 

 

 

 

 

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7

Helpende klant met een vraag.

Toen die bundel op was, hoe heb je toen die nieuwe bundel aangeschaft?

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @la.rs ,

 

Welkom terug op het Simyo Forum! Jammer dat je hier onder deze omstandigheden terecht bent gekomen. 

 

Ik snap dat de meerdere bundels wat verwarring kunnen veroorzaken, daarom heb ikdirect je aansluiting er bij gepakt om mee te kijken. Ik zie dat je deze maand eerst een bundel van 1000MB had en toen deze op was heb je een onbeperkte bundel aangeschaft. Deze aanschaf van de onbeperkte bundel is niet direct gebeurd nadat jouw bundel van 1000MB verbruikt was, we hebben je tussendoor nog een sms gestuurd met daarin de waarschuwing dat je internet verbruikt buiten de bundel en hoeveel dit kost. Vandaar dus ook het feit dat het internetverbruik voor een deel van het beltegoed af is gegaan. 

 

Het is inderdaad verstandig om te bedenken of je misschien meer baat hebt bij een abonnement gezien het internet verbruik,.De keuze of je dit zou willen bij Simyo of bij een andere provider is natuurlijk helemaal aan jou. 

 

Hopelijk heb ik zo je vraag voldoende kunnen beantwoorden. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

 

@ Ray, bedankt voor het meedenken!

 

Groetjes,

Tessanne 

 

 

 

 

Badge

hoi Tessanne,

 

Je hebt zeker niet gezien dat die sms verstuurd is NADAT ik een nieuwe bundel had gekocht. 

Waarom kan je internet buiten de bundel niet gewoon uitzetten? Het antwoord hoef je niet te geven, want dat is natuurlijk omdat jullie op deze manier meer verdienen. 

 

Het ergste is dat ik mijn net aangeschafte bundel niet kon gebruiken omdat die door jullie geblokkeerd werd. zodat ik eerst wifi op moest zoeken en weer 10e betalen voordat ik eindelijke dat trage internet weer had. dan denk je toch simyo sucks

Reputatie 7
Badge +5

Hoi la.rs,

 

Ik heb nogmaals even meegekeken, het ziet er wel naar uit de sms'jes op tijd zijn verstuurd.

Simyo heeft je op 11 december om 06:27 een sms en een mail gestuurd dat je internetbundel helemaal verbruikt was, vervolgens is er op 12 december om 08:30 opnieuw een internetbundel aangeschaft. In de tussen tijd zijn een paar korte internetsessies geweest die hebben plaats gevonden zonder bundel. 

 

Het klopt wel dat er minimaal €0,01 beltegoed op de simkaart moet staan om gebruik te maken van de internetbundel, deze sms is inderdaad vlak na de aanschaf van de bundel verstuurd. Simpelweg omdat toen pas het beltegoed onder de €0 was gekomen door de aanschaf van de bundel. Ik kan begrijpen dat dit niet iets is waar je op zat te wachten, ik kan een suggestie maken om dit proces aan te passen. Dat het gewoon mogelijk is om te kunnen internetten met een bundel zonder dat er beltegoed op de kaart staat. Ik kan dit op de "Wall of change" hangen, dat is de wand waar alle ideeën en suggesties opgehangen worden, zodat ze wekelijks besproken kunnen worden door de afdelingen die hierover gaan.

 

Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag van je.

 

Groetjes,

Daisy

Badge

leuk daisy dat je naar 11 december hebt gekeken, maar dit was januari!

Reputatie 7
Badge +5

Excuses!

 

Ik zie echter dat het in januari hetzelfde verhaal is.

 

Je onbeperkte internetbundel was tot en met 11 januari te gebruiken, de bundel is verlopen om 00:00. Om 12 januari om 16:18 is er een nieuwe bundel aangeschaft, tussen 00:00 en 16:18 zijn er internetsessies geweest waardoor er kosten in rekening zijn gebracht. 

 

Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag van je.

 

Groetjes,

Daisy

Badge

dag daisy. 

ja dat is ook juist het probleem. 

en waarom zeg je nu niets over die sms?

omdat die pas om 16:18 kwam en toen was het kwaad al geschied. 

 

je zou me kunnen helpen door 10€ terug te storten. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi la.rs,

 

Je hebt om 16:20 een sms ontvangen van ons dat je internet buiten de bundel hebt verbruikt omdat dit te maken heeft met de registratie van de mb's. Er gaat altijd een paar uur overheen voordat het verbruik word bijgewerkt, dit kan je zien in Mijn Simyo er word altijd aangegeven wanneer het verbruik voor het laatst is bijgewerkt. Daarom heb je een sms hierover ontvangen terwijl het kwaad al geschiet was. 

 

Ik kan de €10 niet voor je vergoeden omdat je deze gewoon verbruikt hebt en momenteel aan het verbruiken bent. Je hebt totaal €2,70 aan kosten buiten de bundel gemaakt, die zou ik eventueel voor je kunnen vergoeden. Dit is een eenmalige vergoeding, het is belangrijk om te onthouden dat wanneer je bundel op is (waar Simyo je tijdig over informeert) en je toch gebruik maakt van mobiele data dit dan als buiten de bundel wordt berekend. 

 

Groetjes,

Daisy

Badge

hoe bedoel je eventueel?

als ik die internet kosten terug krijg zou dat wel een klantvriendelijke oplossing zijn. 

de 10€ waar ik het over had ben ik niet aan het opmaken, dit was de minimale opwaardering die nodig was om de bundel te laten werken, terwijl ik dus dacht nog 2 Euro beltegoed te hebben. 

voor een bedrijf als simyo is 10 misschien niks, maar voor arme mensen die een goedkope simkaart willen is het wel veel  

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @la.rs,

 

Natuurlijk snap ik dat het erg vervelend is om €10,- te moeten missen. Echter is er van te voren de juiste informatie verschaft:  de internetbundel zou verlopen op 12-01-2020. Als er niet tijdig een andere internetbundel wordt aangeschaft is er niet veel wat wij hier aan kunnen doen. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Badge

” Je hebt totaal €2,70 aan kosten buiten de bundel gemaakt, die zou ik eventueel voor je kunnen vergoeden. “

 

hoe vergoeden jullie die ?

Badge

wat jullie zouden kunnen doen is de mogelijkheid geven om internet buiten de bundel uit te zetten.  dan kunnen er geen vergissingen gemaakt worden. 

echter 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @la.rs,

 

Het verzoek voor vergoeding is ingediend bij de afdeling die hier overgaat, dus de €2,70 wordt binnenkort toegevoegd aan het beltegoed op je aansluiting. 

 

Dat is inderdaad een goede suggestie, ik zal deze suggestie op The Wall Of Change hangen. The Wall Of Change dat is de wand met alle klant suggesties en ideeën. Hier kijken we eens per week naar, de suggesties worden indien mogelijk in behandeling genomen.

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer