.

Beantwoord

Waarom heb ik kosten gemaakt buiten de internetbundel?

  • 12 January 2020
  • 13 reacties
  • 448 Bekeken

Badge

ik heb zogenaamd onbeperkt internet bundel, bij het aflopen van de bundel heb ik een nieuwe besteld. 

die bundel is afgeschreven maar daarbij ook een extra bedrag voor internet gebruik. 

de bundel werkt nu niet omdat er geen saldo meer is. 

zo kost internet bij prepay veeeel meer dan een abonnement. wat een klantonvriendelijke manier om geld te verdienen  

waarom doet simyo dit? willen jullie klanten naar simpel wegjagen?

icon

Beste antwoord door Tessanne 13 January 2020, 13:01

Bekijk originele reactie

13 reacties

Helpende klant met een vraag.

Toen die bundel op was, hoe heb je toen die nieuwe bundel aangeschaft?

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @la.rs ,

 

Welkom terug op het Simyo Forum! Jammer dat je hier onder deze omstandigheden terecht bent gekomen. 

 

Ik snap dat de meerdere bundels wat verwarring kunnen veroorzaken, daarom heb ikdirect je aansluiting er bij gepakt om mee te kijken. Ik zie dat je deze maand eerst een bundel van 1000MB had en toen deze op was heb je een onbeperkte bundel aangeschaft. Deze aanschaf van de onbeperkte bundel is niet direct gebeurd nadat jouw bundel van 1000MB verbruikt was, we hebben je tussendoor nog een sms gestuurd met daarin de waarschuwing dat je internet verbruikt buiten de bundel en hoeveel dit kost. Vandaar dus ook het feit dat het internetverbruik voor een deel van het beltegoed af is gegaan. 

 

Het is inderdaad verstandig om te bedenken of je misschien meer baat hebt bij een abonnement gezien het internet verbruik,.De keuze of je dit zou willen bij Simyo of bij een andere provider is natuurlijk helemaal aan jou. 

 

Hopelijk heb ik zo je vraag voldoende kunnen beantwoorden. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

 

@ Ray, bedankt voor het meedenken!

 

Groetjes,

Tessanne 

 

 

 

 

Badge

hoi Tessanne,

 

Je hebt zeker niet gezien dat die sms verstuurd is NADAT ik een nieuwe bundel had gekocht. 

Waarom kan je internet buiten de bundel niet gewoon uitzetten? Het antwoord hoef je niet te geven, want dat is natuurlijk omdat jullie op deze manier meer verdienen. 

 

Het ergste is dat ik mijn net aangeschafte bundel niet kon gebruiken omdat die door jullie geblokkeerd werd. zodat ik eerst wifi op moest zoeken en weer 10e betalen voordat ik eindelijke dat trage internet weer had. dan denk je toch simyo sucks

Reputatie 7
Badge +6

Hoi la.rs,

 

Ik heb nogmaals even meegekeken, het ziet er wel naar uit de sms'jes op tijd zijn verstuurd.

Simyo heeft je op 11 december om 06:27 een sms en een mail gestuurd dat je internetbundel helemaal verbruikt was, vervolgens is er op 12 december om 08:30 opnieuw een internetbundel aangeschaft. In de tussen tijd zijn een paar korte internetsessies geweest die hebben plaats gevonden zonder bundel. 

 

Het klopt wel dat er minimaal €0,01 beltegoed op de simkaart moet staan om gebruik te maken van de internetbundel, deze sms is inderdaad vlak na de aanschaf van de bundel verstuurd. Simpelweg omdat toen pas het beltegoed onder de €0 was gekomen door de aanschaf van de bundel. Ik kan begrijpen dat dit niet iets is waar je op zat te wachten, ik kan een suggestie maken om dit proces aan te passen. Dat het gewoon mogelijk is om te kunnen internetten met een bundel zonder dat er beltegoed op de kaart staat. Ik kan dit op de "Wall of change" hangen, dat is de wand waar alle ideeën en suggesties opgehangen worden, zodat ze wekelijks besproken kunnen worden door de afdelingen die hierover gaan.

 

Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag van je.

 

Groetjes,

Daisy

Badge

leuk daisy dat je naar 11 december hebt gekeken, maar dit was januari!

Reputatie 7
Badge +6

Excuses!

 

Ik zie echter dat het in januari hetzelfde verhaal is.

 

Je onbeperkte internetbundel was tot en met 11 januari te gebruiken, de bundel is verlopen om 00:00. Om 12 januari om 16:18 is er een nieuwe bundel aangeschaft, tussen 00:00 en 16:18 zijn er internetsessies geweest waardoor er kosten in rekening zijn gebracht. 

 

Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag van je.

 

Groetjes,

Daisy

Badge

dag daisy. 

ja dat is ook juist het probleem. 

en waarom zeg je nu niets over die sms?

omdat die pas om 16:18 kwam en toen was het kwaad al geschied. 

 

je zou me kunnen helpen door 10€ terug te storten. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi la.rs,

 

Je hebt om 16:20 een sms ontvangen van ons dat je internet buiten de bundel hebt verbruikt omdat dit te maken heeft met de registratie van de mb's. Er gaat altijd een paar uur overheen voordat het verbruik word bijgewerkt, dit kan je zien in Mijn Simyo er word altijd aangegeven wanneer het verbruik voor het laatst is bijgewerkt. Daarom heb je een sms hierover ontvangen terwijl het kwaad al geschiet was. 

 

Ik kan de €10 niet voor je vergoeden omdat je deze gewoon verbruikt hebt en momenteel aan het verbruiken bent. Je hebt totaal €2,70 aan kosten buiten de bundel gemaakt, die zou ik eventueel voor je kunnen vergoeden. Dit is een eenmalige vergoeding, het is belangrijk om te onthouden dat wanneer je bundel op is (waar Simyo je tijdig over informeert) en je toch gebruik maakt van mobiele data dit dan als buiten de bundel wordt berekend. 

 

Groetjes,

Daisy

Badge

hoe bedoel je eventueel?

als ik die internet kosten terug krijg zou dat wel een klantvriendelijke oplossing zijn. 

de 10€ waar ik het over had ben ik niet aan het opmaken, dit was de minimale opwaardering die nodig was om de bundel te laten werken, terwijl ik dus dacht nog 2 Euro beltegoed te hebben. 

voor een bedrijf als simyo is 10 misschien niks, maar voor arme mensen die een goedkope simkaart willen is het wel veel  

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @la.rs,

 

Natuurlijk snap ik dat het erg vervelend is om €10,- te moeten missen. Echter is er van te voren de juiste informatie verschaft:  de internetbundel zou verlopen op 12-01-2020. Als er niet tijdig een andere internetbundel wordt aangeschaft is er niet veel wat wij hier aan kunnen doen. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Badge

” Je hebt totaal €2,70 aan kosten buiten de bundel gemaakt, die zou ik eventueel voor je kunnen vergoeden. “

 

hoe vergoeden jullie die ?

Badge

wat jullie zouden kunnen doen is de mogelijkheid geven om internet buiten de bundel uit te zetten.  dan kunnen er geen vergissingen gemaakt worden. 

echter 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @la.rs,

 

Het verzoek voor vergoeding is ingediend bij de afdeling die hier overgaat, dus de €2,70 wordt binnenkort toegevoegd aan het beltegoed op je aansluiting. 

 

Dat is inderdaad een goede suggestie, ik zal deze suggestie op The Wall Of Change hangen. The Wall Of Change dat is de wand met alle klant suggesties en ideeën. Hier kijken we eens per week naar, de suggesties worden indien mogelijk in behandeling genomen.

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer