.

Beantwoord

Waarom heb ik hoog dataverbruik terwijl ik niks geks gedaan heb?

  • 17 September 2016
  • 6 reacties
  • 367 Bekeken

Dag Simyo,
Heb Prepaid kaart bij jullie en koop af en toe data. Ook gister data gekocht en ik ben Pokemon Go gaan spelen, ongeveer 1 uurtje, daarna databundel weer uitgezet. Dat ik thuis kwam gaf mijn simyo app bijna geen gebruik aan, maar nu zie ik dat ik zwaar in de min sta. Heb gekeken in mijn telefoon en zag dat 1 app vreselijk veel data heeft geslurpt precies in die tijd, terwijl ik thuis altijd op wifi zit. Heb weer 10 euro betaald van mijn zakgeld, maar kwam er net achter, nog geen data, sta nog bijna 30 euro in de min. Zoveel zakgeld heb ik niet en dat vind ik wel een duur uurtje. Ik baal heel erg, kan nu geen Pokemon Go spelen met mijn vrienden en moet 2 maanden sparen om die 30 euro weer bij elkaar te krijgen. Heb meteen die app van mijn telefoon gegooid. Kunnen jullie iets voor mij doen?
Groetjes Tycho
icon

Beste antwoord door Caspar 19 September 2016, 12:12

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Heey Tycho,

wat vervelend dit komt vaker voor.
Maar om dit op te lossen zou ik een app downloaden die je data beheert. Dit kan op Android met DataEye en Opera Max.
Daarmee kan je elke app afzonderlijk toegang geven dus alleen de apps die je wilt gebruiken mogen ook daadwerkelijk data gebruiken.

voor nu.
Waarschijnlijk kan een Moderator je een deal maken. Waarschijnlijk 5 euro en daarmee betaal je dan de normale bundel van 200MB.

Groet Paul.
Heey Tycho,

wat vervelend dit komt vaker voor.
Maar om dit op te lossen zou ik een app downloaden die je data beheert. Dit kan op Android met DataEye en Opera Max.
Daarmee kan je elke app afzonderlijk toegang geven dus alleen de apps die je wilt gebruiken mogen ook daadwerkelijk data gebruiken.

voor nu.
Waarschijnlijk kan een Moderator je een deal maken. Waarschijnlijk 5 euro en daarmee betaal je dan de normale bundel van 200MB.

Groet Paul.


Tycho heeft prepaid en dus is er geen geen 200 MB voor 5 euro mogelijk.

Beste Tycho,

Zet je mobiele data uit zodra je thuis bent en op wifi gaat. Wifi kan wel eens wegvallen of een zwakke verbinding hebben en als je internet van Simyo aanstaan gaat ie vrolijk verder en is jouw zakgeld op.
Reputatie 5
Badge +6
Jawel raytje zelfs al heb je prepaid dan kan je nog steeds internet bundels gebruiken wat erg fijn is.
Zo heb je voor 4 euro 100 Mb.

Hopelijk lost een moderator dit snel met je op.

Groet Paul.
Ik weet dat je internet bundels kan krijgen bij Prepaid. Alleen een deel van wat je schreef klopt niet. Er is geen 200 MB voor 5 euro.. Wel 150 MB en dat is dan één van de nieuwe bundels. :)

Waarschijnlijk kan een Moderator je een deal maken. Waarschijnlijk 5 euro en daarmee betaal je dan de normale bundel van 200MB.

Groet Paul.
Dag Allemaal,
Ben heel blij met Simyo, ze hebben mijn data hersteld en ik heb de app DataEye meteen gedownload wat mijn gebruik in de gaten houdt, dank Paul en de rest! Zet alleen mijn data aan als ik Pokemon Go speel.
De app die zoveel data(op de achtergrond) slurpte was happy chicken.
Groet van een blije Tycho.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Tycho84,

Welkom op het forum :)

Wat vervelend dat je verbruik zo snel is gegaan dat je in de min bent gekomen.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat we je beltegoed hebben aangevuld net vooral je de laatste opwaardering hebt gedaan. Dit betekent dat die € 10,00 gewoon bij je beltegoed is gekomen. Er is daarna een internetbundel aangeschaft van € 7,00. Ik zie dat je nu nog rond de € 2,00 beltegoed over hebt en nog een lopende internetbundel hebt. Daar heb je nog 232 MB van over. Hou wel goed je verbruik in de gaten via Mijn Simyo. Het kan enkele uren vertraging hebben voordat het te zien is op je Mijn Simyo, dus ik adviseer je om je verbruik vaak te checken op je Mijn Simyo. Heb je hier nog vragen over?

@PaulH en Raytje bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,
Caspar

Reageer