.

Beantwoord

Waarom heb ik extra kosten?!

  • 7 July 2014
  • 3 reacties
  • 554 Bekeken

Ik ben sinds afgelopen maand lid van Simyo en maak gebruik van 100mb per maand en automatisch met €10 opwaarderen als deze onder de €2 komt.
Nu is het zo dat mijn internetbundel op is 4 dagen voor de eindtijd, niet erg vandaar dat ik mijn datarooming ook uit heb gezet om extra kosten te besparen. Tevens had ik 4 juli nog €11,78 beltegoed. (zag ik op mijn simyo) 
Gisteren (6 juli) kreeg ik een melding dat mijn beltegoed met €10 was opgewaardeerd en toen ik mijn saldo wilde checken stond er nog maar  €3,69 op. Ten eerste snap ik niet waarom het met €10 is opgewaardeert terwijl er uiteindelijk €3,69 op stond, en ten tweede snap ik niet waar al deze kosten naar toe zijn gegaan want ik heb namelijk in die tijd helemaal geen gebruik gemaakt van internet en bellen. Tevens heb ik eerder alle apps die data verbruiken uitgezet, dus daar kon het ook niet aan liggen. Ook vandaag checke ik mijn saldo en nu was mijn tegoed ineens  €2,97 terwijl ik nog steeds niks had gebruikt qua belminuten en internet (op wifi na). Ik keek op simyo bij mijn verbruikgeschiedenis en zag dat ik 18mb boven mn bundel zat, dus dat is €0,15 per 1mb = €2,70 maar waar zijn alle andere kosten dan heen gegaan?!?! 

Foto sms melding simyo: https://www.dropbox.com/s/nhzkb8c4x0x1cr4/2014-07-07%2010.43.07.png
icon

Beste antwoord door Groentjuh 7 July 2014, 11:43

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het tarief dat je noemt is niet correct. Op deze pagina staat het juiste tarief voor prepaid mobiel internet. Het standaard "Pay as you Go" tarief (zonder internetbundel of met verbruikte bundel) is € 0,10 per 100 KB (ofterwijl: 1 euro per MB). Op mijn simyo kun je de optie "Internet op je mobiel" uitzetten als je bundel op is. Dan kun je niet meer internetten en voorkom je zulke onverwachtte kosten.
Ah oke thanks, ik had namelijk het verbruik via sim only gekeken ipv prepaid (http://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=Tarieven_Mobiel_internet). Balen... Maar ik kan eerlijk gezegd niet echt duidelijk vinden waar je dit kan uitzetten??
En alsnog raar dat er tussen gister en vandaag ongeveer €1 af is gegaan terwijl ik geen data heb aangezet + gebeld/smst & dat ik redelijk laat een melding kreeg dat mijn MB's op waren, heb toen direct mijn data uitgezet maar ben alsnog er flink overheen gegaan dus.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jesssie, welkom op het Simyo forum!

De optie kun je onder het tabblad "Mijn instellingen en simkaart" uitzetten, maar ik zie dat je de optie "Internet op je mobiel/MMS" al hebt gevonden 🙂

Het kan zijn dat er een vertraging in het verwerken van je verbruik zit en daarom je tegoed nog niet was bijgewerkt op Mijn Simyo. Je laatste verbruik is gemeten om 14:15 en is om 17:45 bij ons binnengekomen. Om dit voortaan beter in de gaten te kunnen houden, raad ik je aan om deze tips eens goed door te nemen. Dan ben je zelf volledig in control en kan je niet meer tegen zulke kosten aanlopen 🙂 Heb je iets aan die tips denk je?

Reageer