.

Beantwoord

Waarom heb ik een negatief Prepaid saldo?

  • 20 April 2017
  • 1 reactie
  • 168 Bekeken

Mijn zoon heeft een prepaid kaart. Gistermiddag heeft hij een nieuwe (tweedehands) telefoon gekregen en daar die kaart in gedaan. Bleek 's avonds dat hij 22 euro negatief staat! Hoe kan dat nou? Om dat te voorkomen heeft hij juist een prepaid kaart gekregen!
Bleek dat mobiele data aan stond. Is nu uitgeschakeld. Kan dit negatieve saldo aub teruggedraaid worden? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Jihane 21 April 2017, 10:59

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hi JannekeBen,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je zoon ineens zoveel negatief beltegoed had. Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan bent geschrokken. Je kunt bij Simyo wel een negatief saldo hebben, omdat je je activiteiten mag afmaken. Als je dus bijvoorbeeld een internetsessie hebt, dan wordt die niet zomaar afgekapt. Het punt is alleen wel dat je maximaal € 5,- negatief moet kunnen staan. Vanwege een systeemfout is dat dus meer geworden bij je zoon, en om die reden hebben we in totaal € 28,29 vergoed voor hem. Nu heeft hij weer een nette balans van € 0,-.

Onderin de bestelpagina van een Prepaid staat nog een hele alinea hierover. Er wordt dus zeker geen geheim van gemaakt dat dit kan 🙂 En zoals ik al zei: als blijkt dat het limiet van € 5,- pardoes is overschreden, terwijl dat niet de bedoeling is, dan pakken we dat gewoon op.

Ik zie trouwens dat zijn internetoptie op het netwerk nog aan staat. Als je echt zeker wilt weten dat je zoon niet meer kan internetten via mobiele data, dan kun je het beste inloggen via Mijn Simyo en dan surfen naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Daar kun je de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitzetten. Zo weet je zeker dat er geen data meer verbruikt kan worden op die manier.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer