Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom heb ik 60 euro negatief beltegoed na korte stop op Aruba?

  • 7 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 789 Bekeken

Badge
Op weg naar Bonaire wilde ik vandaag mijn prepaid internet bundel opmaken op Schiphol omdat deze maar beperkt geldig is. Dus mijn roaming stond aan toen ik mijn telefoon op de vliegtuigstand moest zetten. Vervolgens hadden we een korte transit op Aruba, waar ik in probeerde te loggen op de AirPort WiFi. Intussen kreeg ik wat appjes binnen maar die gingen blijkbaar over de 4g en kreeg ik een sms dat ik 60 euro aan data verbruikt had????? Hoe kan dat met prepaid? Ik ben hier enorm van geschrokken, het gaat om 12 mb. Dit is zeker niet de bedoeling, hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 7 augustus 2019, 09:16

Tegenwoordig kun je ook met prepaid internetten in het buitenland. De prepaid databundels werken dan ook in zone 1 landen (Europa), maar niet in Zone 2, 3 en 4.



Aruba valt onder zone 3. Internet kost hier 5 euro per MB. Bellen en gebeld worden kost 2,542 euro per minuut (of 4,576 euro per minuut naar zone 4 landen) en SMSen kost 0,508 per SMS. De actuele tarieven kun je op deze pagina vinden.



Wat is er dan waarschijnlijk gebeurd:

In mijn simyo bestaan de volgende opties:


  • internet in Nederland
  • internet in buitenland

Bij jouw aansluiting stonden deze beiden op aan. Op je mobiel stond alles aan om te internetten, want je was MBs aan het opmaken op Schiphol. Vervolgens ging je het vliegtuig in, zette je vliegtuig-stand aan en vloog je naar Aruba. Waarschijnlijk heb je na deze vlucht vliegtuig-stand weer uit gezet.



Hier ging het "mis". Op je mobiel stond roaming en dataroaming aan en je mobiel kon een verbinding maken met een mobiel netwerk van Aruba. Omdat de opties "Internet in Nederland" en "Internet in buitenland" aan stonden kon je mobiel ook data verbruiken over dit netwerk en ging dit dan ook gelijk doen nadat de vliegtuig-stand uit werd gezet. Immers een mobiel denkt dan behulpzaam alles wat nieuw is op te halen.



In Nederland en zone 1 landen is dat geen probleem. Daar had je databundel gewerkt (of waren MBs veel minder duur geweest), maar nu ben je in een Zone 3 land met tarieven van 5 euro per MB. Dat kost dus heel veel. En dan tellen die paar MBs zo op naar 60 euro.



Wat nu? Nou je aansluiting is voor alle uitgaande oproepen en data geblokkeerd, want je beltegoed is op. Dat zul je hoe dan ook een keer boven 0 moeten krijgen. Wat er met de 60 euro in de min gebeurd weet ik in dit geval niet helemaal zeker, maar in de meeste gevallen wordt dit door Simyo aangevuld tot 0 euro beltegoed. Het is niet de bedoeling dat je onder de -5 euro kan komen. Dat is hier wel gebeurd. Alleen een moderator kan daar uitsluitsel over geven.



Ik raad altijd aan om de twee hierboven genoemde instellingen goed in te stellen voordat je naar het buitenland gaat. Ga je buiten de zone 1 landen (Europa) zet dan Internet in buitenland UIT. Daarmee maakt je dit soort hele duur verbruik onmogelijk. Dat had ook hier jouw probleem voorkomen.



Ik hoop dat je desondanks wel kan genieten van je vakantie!
Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Tegenwoordig kun je ook met prepaid internetten in het buitenland. De prepaid databundels werken dan ook in zone 1 landen (Europa), maar niet in Zone 2, 3 en 4.

Aruba valt onder zone 3. Internet kost hier 5 euro per MB. Bellen en gebeld worden kost 2,542 euro per minuut (of 4,576 euro per minuut naar zone 4 landen) en SMSen kost 0,508 per SMS. De actuele tarieven kun je op deze pagina vinden.

Wat is er dan waarschijnlijk gebeurd:
In mijn simyo bestaan de volgende opties:
  • internet in Nederland
  • internet in buitenland
Bij jouw aansluiting stonden deze beiden op aan. Op je mobiel stond alles aan om te internetten, want je was MBs aan het opmaken op Schiphol. Vervolgens ging je het vliegtuig in, zette je vliegtuig-stand aan en vloog je naar Aruba. Waarschijnlijk heb je na deze vlucht vliegtuig-stand weer uit gezet.

Hier ging het "mis". Op je mobiel stond roaming en dataroaming aan en je mobiel kon een verbinding maken met een mobiel netwerk van Aruba. Omdat de opties "Internet in Nederland" en "Internet in buitenland" aan stonden kon je mobiel ook data verbruiken over dit netwerk en ging dit dan ook gelijk doen nadat de vliegtuig-stand uit werd gezet. Immers een mobiel denkt dan behulpzaam alles wat nieuw is op te halen.

In Nederland en zone 1 landen is dat geen probleem. Daar had je databundel gewerkt (of waren MBs veel minder duur geweest), maar nu ben je in een Zone 3 land met tarieven van 5 euro per MB. Dat kost dus heel veel. En dan tellen die paar MBs zo op naar 60 euro.

Wat nu? Nou je aansluiting is voor alle uitgaande oproepen en data geblokkeerd, want je beltegoed is op. Dat zul je hoe dan ook een keer boven 0 moeten krijgen. Wat er met de 60 euro in de min gebeurd weet ik in dit geval niet helemaal zeker, maar in de meeste gevallen wordt dit door Simyo aangevuld tot 0 euro beltegoed. Het is niet de bedoeling dat je onder de -5 euro kan komen. Dat is hier wel gebeurd. Alleen een moderator kan daar uitsluitsel over geven.

Ik raad altijd aan om de twee hierboven genoemde instellingen goed in te stellen voordat je naar het buitenland gaat. Ga je buiten de zone 1 landen (Europa) zet dan Internet in buitenland UIT. Daarmee maakt je dit soort hele duur verbruik onmogelijk. Dat had ook hier jouw probleem voorkomen.

Ik hoop dat je desondanks wel kan genieten van je vakantie!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Evantol,

Welkom op het Simyo forum!

Dat is geen lekker begin van je vakantie! Ik zie dat Groentjuh je al tips gegeven hebt zodat dit in de toekomst niet meer voor kan komen! Zoals hij ook al aangaf is ondertussen het min-bedrag al aangevuld tot 0. De enige kosten die je hebt gemaakt is dus het bedrag dat je nog had staan als beltegoed. Wij hebben dus €53,60 voor je aangevuld. 😊

Nadat je weer hebt opgewaardeerd zal alles weer gewoon werken. Zet dus wel eerst de optie internet in het buitenland uit en start je toestel even opnieuw op!

Dankjewel voor de hulp Groentjuh!

Groetjes,

Kevin
Badge
Dank jullie wel voor de reacties en Simyo voor het aanvullen van mijn beltegoed naar 0. Weer wat geleerd!
Reputatie 6
Badge +5
Precies! Graag gedaan en nog een fijne vakantie :)

Groetjes,
Niels
Badge
Hi Simyo,

Bovenstaande issue is opgelost en mijn beltegoed opgewaardeerd. Simkaart is alleen nog steeds geblokkeerd....heb internet in buitenland uit staan en mijn telefoon meerdere keren uit en aan gezet
Reputatie 7
Badge +9
Hi Simyo,

Bovenstaande issue is opgelost en mijn beltegoed opgewaardeerd. Simkaart is alleen nog steeds geblokkeerd....heb internet in buitenland uit staan en mijn telefoon meerdere keren uit en aan gezet

Mogelijk is er iets blijven hangen in de systemen van Simyo. Een moderator zal daar zo snel mogelijk even naar kijken.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Evantol,

Ik zie dat het ondertussen al is opgelost! 😊

Groetjes,

Kevin

Reageer