.

Beantwoord

Waarom geen mobiel opwaarderen meer? Bron niet te vinden.

  • 11 March 2014
  • 1 reactie
  • 822 Bekeken

Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 24 reacties
Ik krijg net een mail van Simyo dat mobiel opwaarderen per 1 april niet meer mogelijk is, omdat KPN die dienst niet meer aanbied.
Na een beetje rondneuzen op internet blijkt nieuwe europese wetgeving hier van de oorzaak zijn.

Ik kom echter nergens een bron tegen met de exacte inhoud van die wetgeving en dus waarom mobiel opwaarderen niet meer van Europa mag.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat opwaardeerkaarten / opwaardeercodes behoorlijk anoniem gekocht konden worden en met betalingen via een klantensysteem of bankoverschrijving wel te traceren zijn. Zodoende kan men makkelijker malafide / criminele personen vinden.
icon

Beste antwoord door Kim 12 March 2014, 12:12

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +6
Hoi Joen,

Ik zie dat je ook hier hebt gereageerd over het komen te vervallen van het mobiel opwaarderen, graag zou ik je willen vragen om maar in één topic eenzelfde bericht te plaatsen, dit komt de overzichtelijkheid van het forum ten goede namelijk :)

Ik kan helaas niet meer vertellen dan Dries al heeft aangegeven in dat topic, KPN heeft besloten om deze dienst niet meer aan te bieden, welke redenen daar precies achter zitten is bij ons helaas ook niet bekend, sorry dat ik er niet meer duidelijkheid over kan verschaffen! 😞

Reageer