.

Beantwoord

Waarom ben ik afgesloten?

  • 24 November 2016
  • 4 reacties
  • 195 Bekeken

Mijn telefoon is afgesloten terwijl ik een prepaid toestel heb. Ook heb ik nog meer dan voldoende beltegoed. Waarom is dit en kan dit zo snel mogelijk ongedaan gemaakt worden?
icon

Beste antwoord door Sean 25 November 2016, 11:17

Bekijk originele reactie

4 reacties

Je schrijft afgesloten. Krijg je dan een melding o.i.d?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Muffelaar,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je gisteravond geen gebruik kon maken van je aansluiting. Wij blokkeren je simkaart voor uitgaand verkeer op het moment dat je beltegoed op is.

Jouw beltegoed is gisteren opgewaardeerd en je aansluiting is actief. Ik zie dat er inmiddels weer internetverbruik heeft plaatsgevonden. Betekent dit dat alles nu naar behoren werkt?

Groetjes,
Sean

@Raytje, bedankt voor je hulp!
Ik snal best dat ik niet kan bellen als mijn beltegoed op is. Maar na het opwaarderen lukte dit ook niet. Ook kon ik niet gebeld worden, wat het hele woord afsluiten inhoud.

Alles doet het inmiddels weer, maar het antwoord is belachelijk.

Ik hoop dat je je kleine teentje stoot Sean.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Muffelaar,

Oef, je kleine teentje stoten doet wel serieus veel pijn 😞 Dat is bijna net zo erg als op een legoblokje staan! Zullen het gewoon allebei niet doen?

Het antwoord van Sean klopt namelijk wel. Als jij geen beltegoed hebt, blokkeren we jou simkaart. Dit is om te voorkomen dat je in de min komt te staan met je beltegoed. Zodra jij opwaardeert, zorgt het systeem ervoor dat jij weer wordt aangesloten en je weer gebruik kunt maken van je simkaart. Buiten het feit dat hier een verwerkingstijd aan zit, zul jij je telefoon ook opnieuw moeten opstarten.

In enkele gevallen is een reset van de simkaart nodig vanuit onze kant om deze weer goed op het netwerk te zetten. Het blijven helaas systemen waar we mee werken en dat kan soms wel eens mislopen 😞 Jammer genoeg hebben onze systemen geen kleine teentje, anders had ik het wel geweten ;)

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela

Reageer