Skip to main content

.

Belangrijk om voor jou te weten: als je een half jaar geen gebruik maakt van je nummer, gaan wij ervan uit dat je geen klant meer wil zijn van Simyo en sluiten we je nummer af. Je kunt dit nalezen in de algemene voorwaarden (artikel 3 en 22) of op simyo.nl/prepaid.

 

Op https://www.simyo.nl/prepaid zie ik geen artikel 3 en 22 en ook niet direct een link naar de algemene voorwaarden. Kan deze email niet direct naar de juiste voorwaarden linken?

Als je op elke willekeurige pagina helemaal naar beneden scrolt zie je voor waarden staan. 

https://www.simyo.nl/voorwaarden directe link naar de pagina voorwaarden.

https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/voorwaarden/algemene_voorwaarden.pdf directe link naar de bewuste .pdf. Het genoemde art. staat op pagina 17. Geeft echter meer vragen dan antwoorden dit art. 


Artikel 22 staat bij mij op pagina 16..


Artikel 22 staat bij mij op pagina 16..

Ja maar het artikel waar het over gaat staat op pagina 17 en is dus blijkbaar artikel 23

 

Kortom verwijzing in de email / bericht wat je hebt gehad klopt niet helemaal en zal Simyo moeten aanpassen. Art 3. staat op pagina 5 en alleen de laatste zin in de eerste alinea gaat over prepaid. 


Hoi @XTF,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat @Ray al de juiste links met je heeft gedeeld (bedankt!!). Ook bedankt voor de tip alleen begrijp ik nog niet helemaal wat wij moeten aanpassen, zou je dit verder kunnen toelichten?

Groetjes,
Amy


Hoi @Amy 

De link verwijst niet direct naar de algemene voorwaarden en het tweede artikelnummer klopt niet..


Hoi @XTF,

Bedankt voor je bericht. Als ik de link https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/voorwaarden/algemene_voorwaarden.pdf aanklik die @Ray eerder heeft gedeeld dan zie ik dat artikel 23 informatie over de prepaid geeft op pagina 17. Dit is dus zoals ik terugzie in een ander bericht niet artikel 22. Ik snap dat dit wat verwarrend is! De link https://www.simyo.nl/prepaid die werd aangegeven is meer ter informatie van een prepaid. Deze lijdt inderdaad niet direct naar de algemene voorwaarden. 

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Amy


Hoi @XTF,

Bedankt voor je bericht. Als ik de link https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/voorwaarden/algemene_voorwaarden.pdf aanklik die @Ray eerder heeft gedeeld dan zie ik dat artikel 23 informatie over de prepaid geeft op pagina 17. Dit is dus zoals ik terugzie in een ander bericht niet artikel 22. Ik snap dat dit wat verwarrend is! De link https://www.simyo.nl/prepaid die werd aangegeven is meer ter informatie van een prepaid. Deze lijdt inderdaad niet direct naar de algemene voorwaarden. 

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag!

Hi @Amy 

 

Dus jullie gaan de info in de “Voorkom binnen een week dat je Simyo nummer wordt afgesloten!” email fixen?

 


Hoi @XTF,

Ik zal dit inderdaad doorgeven aan de afdeling die hierover gaat zodat het kan worden aangepast! Beide bedankt voor de tip en het meedenken @Ray 😊.

Groetjes,
Amy


Ik zie in de algemene voorwaarden eigenlijk helemaal niks over “Belangrijk om voor jou te weten: als je een half jaar geen gebruik maakt van je nummer, gaan wij ervan uit dat je geen klant meer wil zijn van Simyo en sluiten we je nummer af Je kunt dit nalezen in de algemene voorwaarden (artikel 3 en 22) of op simyo.nl/prepaid.”

 

Hoe zit dat precies?


@XTF Zoals het er staat 😉. Zodra je meer dan 6 maanden geen gebruik maakt van je aansluiting wordt je nummer afgesloten. Je moet dus een keer per 6 maanden een uitgaand telefoontje plegen of een sms'je versturen.


Dat begrijp ik, maar waar in de AV staat dat?


Hoi @XTF,

Bedankt voor je bericht. Dat is inderdaad een goede vraag! Ik heb zelf nog even de algemene voorwaarden doorgenomen maar ik kan niet terugvinden in welk artikel dit duidelijk wordt aangegeven. Bedankt voor deze tip en ook dit zal ik voorleggen bij de afdeling die hierover gaat. Als ik een terugkoppeling heb dan zal ik dat in dit topic delen!

Groetjes,
Amy


@XTF Dat staat hier.

Daar vind je:

En dan:

 

Het staat dus niet in de AV, maar het wordt wel duidelijk gecommuniceerd.


Super bedankt @RicoK voor je uitleg en screenshots! Dit wordt gewaardeerd 🤗.


@XTF Dat staat hier.

Daar vind je:

En dan:

 

Het staat dus niet in de AV, maar het wordt wel duidelijk gecommuniceerd.

 

Een enkele (I) vind ik niet echt duidelijk.

Er staat niet eens een sterretje bij “Onbeperkt houdbaar” en “blijft altijd geldig”.

Gebruikt Simyo trouwens een bijzonder woordenboek? Onbeperkt en altijd is iets anders dan Onder sommige voorwaarden ...


@XTF Feitelijk blijft je beltegoed ook onbeperkt houdbaar/altijd geldig? Je moet wel om je tegoed onbeperkt te kunnen houden 1x in de 6 maanden gebruik maken van je aansluiting.

Ik ben uiterst kritisch en dat weet Simyo ( @Amy / @Roeqajja ) ook, maar zie ik nu geen ‘issues’ eigenlijk. 

Alleen de AV zouden wel moeten/kunnen worden bijgewerkt door dat wat op de site staat ook in de AV te verwerken.


@XTF Feitelijk blijft je beltegoed ook onbeperkt houdbaar/altijd geldig?

 

 

Nee, het blijft alleen geldig als je 1x per 6 maanden iets doet.. dat is dus niet “altijd”.


@XTF Ik ben het daar toch niet mee eens. Je tegoed blijft binnen nu en de komende 1, 10 of 100 jaar geldig als je wel 1x per 6 maanden van je aansluiting gebruik maakt. Je tegoed verdwijnt dus nooit. Dus, blijft altijd geldig.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar met zoals het nu verwoord is, kan ik het uitleggen met mijn onderbouwing. Ik zie geen issues.


> als je wel 1x per 6 maanden van je aansluiting gebruik maakt. 

Die als betekent toch dat er situaties zijn dat je beltegoed vervalt / niet meer geldig blijft?

Dan is het toch per definitie niet altijd / onbeperkt geldig?


@XTF Je tegoed is en blijft van jou en zal niet vervallen behalve als je niet binnen de 6 maanden er gebruk van maakt.

Zoals ik aangaf, ik begrijp jou, maar jij wil mij niet begrijpen. 

Dit is en was het laatste woord wat ik hieraan wil wijden.

 


@XTF  Ik begrijp je punt maar het klopt ook wat @RicoK zegt. Je beltegoed blijft als het ware bestaan maar kan je het alleen gebruiken als je prepaid aansluiting actief wordt gebruikt.

Groetjes,
Amy


“als het ware” en “alleen” gaan gewoon niet samen met “altijd” ;)


> als je wel 1x per 6 maanden van je aansluiting gebruik maakt. 

Die als betekent toch dat er situaties zijn dat je beltegoed vervalt / niet meer geldig blijft?

Dan is het toch per definitie niet altijd / onbeperkt geldig?

https://acrobat.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:700caf86-397a-35ab-8446-54d648223bc4

 

23.4. Geldigheid Prepaid tegoed

Prepaid tegoed is beperkt geldig. Daarna vervalt het tegoed. We maken de geldigheid van het tegoed bekend. Deze geldigheid kan per dienst verschillen. We kunnen de voorwaarden en termijnen voor de geldigheid van uw Prepaid tegoed veranderen. Wijzigingen maken we minimaal een maand van tevoren bekend.

U kunt bij ons opvragen wat de hoogte van uw Prepaid tegoed is en hoe lang het nog geldig is.

@Amy de informatie op de site klopt niet helemaal woordelijk. Laat de gasten op kantoor die hierover gaan het eens doorlezen en verbeteren waar nodig.

 


@Friesian Bedankt voor de tip en je oplettendheid! Ik zal het doorgeven aan de afdeling die hierover gaat 😊


@Amy Heeft de afdeling die hier over gaat hier al iets aan gedaan?